printlogo


کد خبر: 292675تاریخ: 1403/7/12 00:00
وعده صادق ۲
اسِ چه رائیلی؟
بررسی تخلفات ایران در وعده صادق۲

جمهوری اسلامی ایران پس از قاق تصور‌کردن دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل، اعلام کرده که عملیات شبانه پرتاب سیصد چهارصد موشک به سمت اسرائیل مشروع بوده و بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد انجام شده است. به نظر می‌رسد پس از ابراز نگرانی‌های نامنظم  غافلگیرکننده سازمان ملل علیه اسرائیل، ایران نیز قصد غافلگیری این سازمان را دارد. در گزارش زیر سعی می‌کنیم عمده تخلف‌های ایران از تخلفات بین‌المللی را به دقت بررسی کنیم.
 
1. سرعت غیر مجاز
با توجه به رسیدن سرعت موشک‌های ایران به ۷ الی ۹ ماخ، این موشک‌ها محدودیت حداکثر سرعت مجاز برابر ۶۰ کیلومتر بر ساعت را زیرپا گذاشته‌اند.
 
2. سبقت غیر مجاز
همانطور که در فیلم‌ها به صورت واضح و غیر قابل کتمانی دیده شد، موشک‌های فتاح ترافیک موشکی را با سبقت مجاز پشت سر گذاشته‌اند که این تخلف بسیار مشخصی است.
 
3. انحراف به چپ
متاسفانه تمام موشک‌های ایران به سمت غرب که سمت چپ حساب می‌شود شلیک شدند! در حالی که در آیین‌نامه صراحتا قید شده تنها شلیک موشک به سمت شرق که سمت راست محسوب می‌شود مجاز است.
 
4. عدم توجه به محل عبور حیوانات وحشی
موشک‌های ایران بدون توجه به هشدار محل عبور حیوانات وحشی، باعث آسیب به تعداد زیادی کفتار، شغال و سگ هار شده‌اند.
 
5. پرتاب زباله به بیرون از خودرو
موشک‌های ایران با جداسازی بوستر و پرتاب آن به بیرون این قانون را نیز مانند سایر قوانین زیر پا می‌گذارند.
 
6. حرکت مارپیچ
متاسفانه سر جنگی موشک‌های ایران در زمان اصابت موشک‌های پدافندی گنبد آهنین و پیکان با انجام حرکات مارپیچ، قانون‌شکنی کرده و مانع رهگیری خود توسط سامانه‌های یاد شده می‌شوند.
 
7. حمل بار بیش از ظرفیت مجاز
هر کدام از موشک‌ها با انجام چالش نه به وانت، حدود ۵۰۰ تن مواد منفجره حمل کردند که به وضوح مستوجب اعمال قانون و انتقال به پارکینگ است.
 
8. نداشتن پلاک جلو و عقب
پس از بررسی دقیق کلیه دوربین‌های راهور، متوجه شدیم که کلیه موشک‌ها فاقد پلاک شهربانی بوده و تنها به درج عباراتی نظیر «اسرائیل باید از روی نقشه پاک شود» و «قطعا سننتصر» و... بسنده کردند.
 
9. نداشتن آج مناسب در سطح اتکای لاستیک
آج مناسب لاستیک یکی از الزاماتی است که متاسفانه توسط بسیاری از وسایل نقلیه نادیده گرفته می‌شود. موشک‌های ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هیچ‌گونه آج لاستیکی نداشتند.
 
10. دودزایی
عدم انجام تنظیم و تعمیرات به‌موقع باعث شده بود که دود قرمز رنگی از موشک‌ها به چشم بیاید. دودی که آسمان شب تل‌آویو را مثل روز روشن کرده بود.
 
11. عدم پرداخت عوارض آزادراهی
موشک‌های ایران از آزادراه‌های زیادی نظیر تبریز - زنجان، کرج - قزوین، شیراز - اصفهان، بروجرد - خرم آباد و... عبور کردند و متاسفانه هزینه عوارض این بزرگراه‌ها تا این لحظه وصول نشده است.
 
این سازمان ضمن محکوم‌کردن تخلفات بی‌شمار ایران از آن سازمان خواستار برقراری اشد مجازات و ارسال پوشک‌های بشردوستانه برای شهروندان اسرائیل است.
 

Page Generated in 0/0060 sec