printlogo


کد خبر: 292690تاریخ: 1403/7/12 00:00
اخبار

باید فشار مالیاتی افراد کم‌درآمد را کاست
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر برداشتن فشار از مشاغل خرد و حقوق‌بگیران گفت: مشکل ما کسانی نیستند که حقوق می‌گیرند، حقوق آنان هنگفت نیست، بنابراین نباید از آنان مالیات گرفت؛ انرژی را باید برای کسانی که در سطح کلان هستندگذاشت تا جبران دریافت مالیات شود.
عبدالناصر همتی در نخستین اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور در دولت چهاردهم اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم مالیات خلاف واقع بگیریم، بلکه بر اساس داده‌محوری مالیات عادلانه دریافت خواهیم کرد.
وی افزود: باید با مالیات‌ستانی عادلانه شاهد ایجاد زمینه برای اصلاح مسیر اقتصاد باشیم، سازمان نظام مالیاتی در این زمینه تلاش‌هایی انجام داده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: قانون بودجه سطح بالایی را برای تحقق مالیات در نظر گرفته است که امیدوارم تا پایان سال با مدیریت رئیس سازمان مالیاتی اهداف مالیاتی تحقق یابد.
   *** 
مشکلی برای توزیع و برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم
وزیر نفت اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین روی میز دولت نیست.
محسن پاک‌نژاد در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: تلاش ما این است که به سمت مدیریت تقاضا و مصرف حرکت کنیم. وی با اشاره به اینکه مشکلی در توزیع بنزین نداریم، درباره حضور هیات روسی در کشورمان در روزهای گذشته اظهار داشت: بحث‌هایی درباره تجارت گاز مطرح شده است.
وزیر نفت ادامه داد: هدف این است که حوزه سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به ‌عنوان هاب انرژی منطقه مطرح شود که موضوعات آن باید پیگیری شود.
 ***  
فاصله دلار نیمایی و آزاد ۶ هزار تومان کم شد
نرخ ارز نیمایی و آزاد در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند و فاصله این دو نسبت به ابتدای سال جاری کاهش بیش از ۶۰۰۰ تومانی را تجربه کرده است. از ابتدای سال جاری تا روزهای اخیر، روند رشد نرخ ارز در سامانه نیما تمایل خود را برای ایجاد فاصله کمتر با بازار آزاد نشان می‌دهد. در اول اردیبهشت‌، نرخ حواله دلار نیما به مبلغ ۴۰ هزار و ۶۴۵ تومان و همچنین نرخ اسکناس دلار نیما با مبلغ ۴۳ هزار و ۵۶۵ تومان معامله و به فروش رسید. در این روز دلار در بازار آزاد با نرخ ۶۴ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.
در نخستین روز مرداد، اسکناس دلار با نرخ ۴۶هزار و ۹۸۳ تومان در مرکز مبادله خریداری و حواله دلار نیز با نرخ ۴۳ هزار و ۸۶۹ تومان خریداری شد. در این روز نرخ دلار در بازار آزاد در محدوده ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان قرار داشت. روز ۹ مهر نیز اسکناس دلار در مرکز مبادله ۴۹هزار و ۷۳۹ تومان قیمت‌گذاری و حواله آن با نرخ ۴۶ هزار و ۷۴۷ تومان تومان خریداری شد. در این روز دلار با قیمت ۶۰ الی ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد معامله شد.
***
مالیات ۷۲ درصد مؤدیان خرد صفر است
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مالیات ۷۲ درصد مؤدیان خرد صفر است، بیان کرد: مالیات از مؤدیان بزرگ دریافت می‌شود و در حال حاضر هزینه‌های کشور بر دوش سازمان امور مالیاتی است.
سیدمحمدهادی سبحانیان در نشست خبری نخستین اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور با حضور وزیر اقتصاد اظهار کرد: عملکرد سازمان امور مالیاتی در سال‌های اخیر عملکرد مثال‌زدنی است و سازمان در مسیر خوبی قرار گرفته است. مباحث مالیات و تأثیر مالیات در تولید ناخالص داخلی در سال‌های اخیر با جدیت دنبال می‌شود.
وی افزود: بدنه جامعه و مؤدیان باید بیش از پیش تعامل سازمان امور مالیاتی با خود را حس کند. همراهی و همدلی مجموعه سازمان امور مالیاتی نیز باعث به وجود آمدن دستاوردها شده است. رئیس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: بحث اجرای مفاد ماده ۱۶۹ و مکرر به مالیات‌ستانی مبتنی بر داده منجر شده است. 
سبحانیان با اشاره به سیستمی شدن و هوشمندسازی نظام مالیاتی گفت: ما وارد سازمان شدیم که این موارد را دنبال کنیم. این هم به بهبود فضای کسب و کار منجر می‌شود و هم منابع حقه دولت را وصول می‌کند.

Page Generated in 0/0064 sec