printlogo


کد خبر: 292698تاریخ: 1403/7/12 00:00
مقاومت اسلامی لبنان با اجرای عملیات ترکیبی کمین و موشکی نظامیان رژیم صهیونیستی را در آستانه ورود به خاک لبنان تارومار کرد
اسرائیل در تله حزب‌الله
هلاکت 14 نظامی ارتش اشغالگر در جنوب لبنان؛ انهدام 3 تانک مرکاوا

گروه بین‌الملل: در ساعات ابتدایی طلوع آفتاب روز چهارشنبه کماندوهای ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی که قصد ورود به خاک لبنان را داشتند در کمین رزمندگان حزب‌الله لبنان گرفتار شده و پس از کشته و زخمی شدن یک یگان از تکاوران متجاوز مجبور به عقب‌نشینی شدند. حزب‌الله لبنان در بیانیه خود اعلام کرد: رزمندگان حزب‌الله روز چهارشنبه در مطلع‌الفجر درس مهمی به دشمن دادند؛ نیرو‌های پیاده ارتش دشمن سعی در ورود به خاک لبنان در شهرک العدیسه از نقطه خله المحافر را داشتند که با مقاومت بی‌نظیر رزمندگان مجبور به عقب‌نشینی شدند. 3 روز قبل از این تلاش برای تجاوز، یک یگان از ارتش رژیم صهیونیستی از مبدأ پایگاه نظامی مسکاو عام در شمال فلسطین اشغالی به این منطقه وارد شده و از پایگاه تحت کنترل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد بازدید کرده بودند. این اقدام نیروهای رژیم با هماهنگی نیروهای یونیفل سازمان ملل جهت شناسایی وضعیت منطقه انجام شده بود و تکاوران ارتش رژیم صهیونیستی از نبود تهدید حزب‌الله لبنان در این منطقه مطمئن بودند؛ اطمینانی که منجر به گیر افتادن یگان تکاوری رژیم در کمین نیروهای رضوان حزب‌الله لبنان شد و نخستین تلاش ارتش رژیم صهیونیستی برای ورود به خاک لبنان با تلفات بالا همراه شد. این کمین در ساختمان مقر نیروهای سازمان ملل در منطقه العدیسه لبنان روی متجاوزان اشغالگر پیاده شد و در آن از حملات ترکیبی با استفاده از مین و بمب استفاده شد. طبق اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی تا به این لحظه 35 تکاور ارتش اشغالگر در درجات مختلف زخمی شده و هلاکت 8 نفر از آنها تایید شده است. این آمار در حالی منتشر می‌شود که طبق اعلام رسانه‌های عبری، تعداد هلاک شده‌ها به 14 نفر رسیده است. این کمین در حالی رخ داد که رسانه‌های رژیم از ورود به العدیسه خبر داده بودند اما با توجه به تلفات بالا و عقب‌نشینی برای انتقال نیروهای زخمی تلاش برای ورود به نتیجه نرسیده است. این تنها تلاش برای ورود و تجاوز به خاک لبنان در آن روز نبود که حزب‌الله لبنان با آن مقابله کرد. طبق اعلام حزب‌الله لبنان، نیروهای زرهی و تکاوران ارتش کودک‌کش روز چهارشنبه همچنین قصد ورود به خاک لبنان از سمت شرقی مارون‌الراس و از سمت جنگل را داشتند که توسط مبارزان حزب‌الله دفع شد. حزب‌الله همچنین از هدف قرار دادن 3 تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. نیروهای حزب‌الله لبنان همچنین از مقابله با نیروهای اشغالگر در محور یارون  با بمب‌گذاری در مسیر آنها خبر داد که منجر به تلفات سنگین و قطعی در صفوف دشمن صهیونیستی شده است. 
حزب‌الله لبنان همچنین از ۲ حمله راکتی و موشکی به عقبه نیروهای اشغالگر در پشت مرز فلسطین اشغالی خبر داد. طی این حملات تجمع نیروها و ادوات ارتش اشغالگر هدف قرار گرفت و منجر به تلفات نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی شد. نیروی موشکی حزب‌الله لبنان همچنین روز چهارشنبه طی 12 عملیات موشکی عقبه ارتش اشغالگر و شهرک‌هایی که در حال حاضر میزبان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی هستند را با 110 موشک هدف قرار داد.
لبنان با غزه متفاوت است
تاکتیک جنگی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی برای ورود به جنوب لبنان مشابه تاکتیک جنایتکارانه‌ای است که در نوار غزه پیاده شده است. ترورهای هدفمند فرماندهان مقاومت و هدف قرار دادن زیرساخت‌های لبنان و حمله به غیرنظامیان از جمله اقدامات وحشیانه‌ای است که نیروی هوایی و جاسوسی رژیم تاکنون در لبنان پیاده کرده است تا مقاومت لبنان را تحت فشار قرار دهد اما نکته‌ای که رژیم متوجه آن نیست تجربه جنگ 2006 است. ارتش کودک‌کش و تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی دیگر با یک باریکه ساحلی صاف محاصره شده و بدون عوارض طبیعی روبه‌رو نیست و جنگ در لبنان تلفات بالایی را در همین روزهای ابتدایی تلاش برای تجاوز زمینی به این کشور روی دست مقامات صهیونیست گذاشته است. عوارض طبیعی مانند کوه و دره در مرز با لبنان و همچنین پوشش گیاهی به همراه نیروهای آموزش‌دیده و مجهز حزب‌الله لبنان در جنوب این کشور، در روزهای آینده چالش‌های فراوانی را برای ارتش اشغالگر اسرائیل ایجاد می‌کند؛ چالش‌هایی که با برتری هوایی و تکنولوژیک قابل رفع نیست و ارتش اشغالگر برای جنگ چریکی و مقابله با موشک‌های ضدزره، مین‌ها و کمین‌های وحشتناک حزب‌الله لبنان ساخته نشده است. همین مساله نیز احتمال تلفات بالا و حتی اسیر شدن سربازان اشغالگر توسط نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان را مطرح کرده است؛ مساله‌ای که یک شوک سیاسی جدید برای مقامات سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر خواهد بود؛ شوکی که در روز ابتدایی حمله زمینی به جنوب لبنان گریبانگیر آنها شده است و دستگاه سانسور رژیم صهیونیستی توان مقابله با انتشار تصاویر حمل مجروحان و نیروهای به هلاکت رسیده ارتش خود با بالگرد را نداشت و مجبور به اعتراف شد.
 
***
تداوم عملیات یمن و عراق علیه اسرائیل
سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه از حمله موشکی به عمق سرزمین‌های اشغالی با استفاده از موشک قدس 5 خبر داد. طبق این بیانیه، روز گذشته نیروهای مسلح یمن در ادامه عملیات‌های حمایتی خود از ملت فلسطین، لبنان و مقاومت اسلامی با شلیک ۳ تیر موشک بالدار قدس 5 با برد بیش از 2000 کیلومتر به منطقه صحرای نقب در عمق سرزمین‌های اشغالی، پایگاه هوایی نواتیم و منطقه صنعتی روتم را هدف قرار داد. طبق اعلام یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، این حملات موفقیت‌آمیز بوده و رژیم صهیونیستی با اعمال سانسور در قبال حملات مجاهدان یمنی سکوت اختیار کرده است. عملیات موشکی یمن به پایگاه نواتیم و منطقه صنعتی روتم در صحرای نقب پس از عملیات «وعده صادق 2» نیروی هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران که پایگاه هوایی نواتیم را نیز هدف قرار داده بود، انجام شده است. 
فاصله زمانی کوتاه این عملیات با عملیات «وعده صادق 2» که منجر به از کار افتادن سیستم پدافند هوایی رژیم صهیونیستی شده بود، ارتش رژیم صهیونیستی را در شرایط بغرنجی قرار داد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین عملیات «وعده صادق 2» جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته و از پاسخ قاطع ایران به جنایات رژیم صهیونیستی ابراز خرسندی کرد. یحیی سریع همچنین از اعلام آمادگی نیروهای مسلح یمن برای انجام عملیات‌های مشترک با کشورهای منطقه و محور مقاومت به منظور مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه و لبنان خبر داد. نیروهای مقاومت اسلامی عراق نیز بامداد چهارشنبه از حمله موفقیت‌آمیز خود با 3 فروند پهپاد به عمق سرزمین‌های اشغالی خبر داد. رسانه‌های عبری و مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی پس از عملیات «وعده صادق 2» و طبق دستور‌العمل ارتش اشغالگر از پوشش اخبار و تصاویر مربوط به اصابت‌های عملیات‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه منع شده‌اند.

 


Page Generated in 0/0053 sec