printlogo


کد خبر: 292705تاریخ: 1403/7/14 00:00
دور دنیا

عمان: به‌ جای محکوم‌کردن ایران به اشغالگری اسرائیل پایان دهید
وزیر خارجه عمان در پیامی در شبکه ایکس، عامل اصلی در بازگرداندن صلح به منطقه را پایان دادن به عملیات نظامی رژیم اسرائیل در لبنان و غزه و اشغال فلسطین دانست، نه محکوم کردن اقدامات ایران. سیدبدر البوسعیدی در واکنش به محکومیت پاسخ نظامی مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی طی عملیات «وعده صادق ۲»، نوشت: «کنار کشیدن برخی دولت‌ها و محکوم کردن اقدامات ایران برای برخی دولت‌ها آسان است اما نه این و نه سیاست دفاع از اسرائیل فارغ از اینکه چه اتفاقی می‌افتد، هیچ چیزی را حل نمی‌کند».
***
تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به صنعا و الحدیده
شامگاه دیروز، نیروهای هوایی ارتش تروریستی آمریکا و انگلیس دور جدید از حملات تجاوزکارانه را علیه مناطق شمالی و غربی یمن انجام دادند. این حملات کمتر از یک هفته پس از عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات انرژی ۲ بندر مهم یمن صورت گرفت. به گزارش شبکه المسیره، ارگان انصارالله، تنها 4 حمله به چند منطقه در شمال استان صنعا، پایتخت یمن انجام شده است. المسیره همچنین گزارش داد که همزمان 4 حمله تجاوزکارانه نیز منطقه الکثیب در استان الحدیده در ساحل شمال غربی یمن را هدف قرار داد. در همین راستا، خبرنگار شبکه المیادین در یمن اعلام کرد جنگنده‌های آمریکا و انگلیس ۱۰ حمله به الحدیده و صنعا انجام دادند. بر اساس این گزارش هواپیماهای آمریکایی و انگلیسی علاوه بر فرودگاه بندر الحدیده، مناطقی را هم در استان ذمار هدف حملات تجاوزکارانه قرار دادند که جزئیات بیشتری از این حملات و خسارات یا تلفات احتمالی آن گزارش نشده است.
این حملات هوایی که در واقع قصد تنبیه یمن را به خاطر اعلام جهاد علیه رژیم اشغالگر قدس به دلیل نسل‌کشی در غزه دارد، نشان‌دهنده شکست ائتلاف دریایی آمریکایی - انگلیسی در حمایت از کشتیرانی اسرائیلی‌ها در دریای سرخ و دریای عرب در مقابل حملات دریایی، پهپادی و موشکی انصارالله است.
***
تجاوز رژیم صهیونیستی به پایگاه حمیمیم در سوریه
ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی روز گذشته در ادامه تجاوزات وحشیانه خود به کشورهای منطقه با چند حمله هوایی به مناطق مختلفی از کشور سوریه حمله کرد. در این حملات تجاوزکارانه گذرگاه مرزی المصنع در مرز لبنان و سوریه که محل عبور پناهندگان لبنانی به کشور سوریه بود مورد تجاوز و حمله هوایی وحشیانه قرار گرفت. طبق گزارش منابع محلی سوری و لبنانی، در پی تجاوز صهیونیست‌ها مسیر این گذرگاه مسدود شده است. از سوی دیگر نیروی هوایی متجاوز ارتش اشغالگر در سحرگاه ۱۲ مهر، اهدافی را در شهر جبله واقع در استان لاذقیه سوریه مورد تهاجم قرار داد که یک مورد آن پایگاه متعلق به نیروهای روسیه بود. این پایگاه محل حضور نیروهای ارتش روسیه در کشور سوریه است. در واکنش به این حملات موشکی و پهپادی ارتش متجاوز و اشغالگر رژیم صهیونیستی، پدافند هوایی ارتش روسیه در مقابله با موشک‌های اسرائیلی فعال شده و سامانه‌های پدافندی ارتش روسیه به همراه سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه، اکثر موشک‌ها و پهپادهای اسرائیلی را رهگیری و منهدم کردند. هدف تجاوز هوایی ارتش رژیم صهیونیستی پایگاه حمیمیم در نزدیکی شهر لاذقیه بود که میزبان نیروهای سوری و روسی در این کشور منطقه است. به نظر می‌رسد گسترش حملات صهیونیست‌ها به سوریه و هدف قرار دادن نیروها و پایگاه‌های روسی منجر به تیرگی بیشتر روابط رژیم صهیونیستی و دولت روسیه خواهد شد.
***
200 کشته در توفان هلن آمریکا
توفان سهمگینی که از هفته گذشته آمریکا را درنوردیده تاکنون در ۶ ایالت این کشور ۲۰۰ کشته برجا گذاشته است. به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، به دنبال اعلام مقام‌های ایالت‌های جورجیا و فلوریدا مبنی بر به جا ماندن تلفات بیشتر در جریان توفان هلن، این حادثه طبیعی تبدیل به مرگبارترین توفان در ایالات متحده از زمان وقوع توفان کاترینا در سال 2005 شده است. 
طبق آخرین آمار، پنجشنبه گذشته در ایالت جورجیا 8 کشته دیگر اعلام شد، در حالی که مقامات در غرب فلوریدا مرگ یکی از ساکنان آنجا را گزارش کردند. به گزارش تارنمای پاور آوتریج، نزدیک به یک میلیون مشترک برق در آمریکا تا صبح پنجشنبه همچنان بدون برق بودند. بیشتر آنها در کارولینای آمریکا هستند، جایی که می‌گویند بخش‌های عمده شبکه برق به راحتی از بین رفته است.
توفان هلن تیرهای برق و خطوط برق زیادی را از بین برد و اکنون زیرساخت‌ها باید بازسازی شود. آمار 200 کشته طی یک هفته در حالی است که به گفته مقامات ایالتی، سرنوشت صدها تن دیگر همچنان نامعلوم است.

Page Generated in 0/0073 sec