printlogo


کد خبر: 292706تاریخ: 1403/7/14 00:00
مقاومت لبنان صدها موشک به ده‌ها شهرک صهیونیست‌نشین شلیک و در ۳ محور تلفات سنگینی به نیروهای اشغالگر وارد کرد
توفان حزب‌الله در مرز لبنان و فلسطین
دیروز همزمان با برپایی نماز باشکوه جمعه تهران، نتانیاهو مجبور شد در پی حمله موشکی حزب‌الله به قیساریه به پناهگاه فرار کند

پنجشنبه هفته گذشته رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات و جنایات خود در کشور لبنان، دفتر رسانه‌ای حزب‌الله واقع در جنوب بیروت را بمباران کرد. این اقدام رژیم صهیونیستی پس از بالا رفتن آمار تلفات کماندوهای رژیم که قصد تجاوز به خاک لبنان را داشتند رخ داد. اقدام رژیم در هدف قرار دادن ساختمانی که محل ارتباط حزب‌الله لبنان با خبرگزاری‌های داخلی و خارجی بود در راستای سانسور تصاویر و اخبار موثق هلاکت و زخمی شدن تعداد زیادی از سربازانش انجام شده است. ارتش رژیم صهیونیستی پس از ضربات مهلکی که در پی حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران در «وعده صادق‌2» دریافت کرد قصد آغاز رسمی تجاوز به مناطق جنوبی لبنان را داشت که با کمین‌های دقیق نیروهای حزب‌الله لبنان در چند محور ناکام ماند و تلفات زیادی را در همان ابتدای تجاوز متحمل شد. مبارزان لبنانی در چند عملیات تدافعی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه با اجرای دقیق کمین در مسیر کماندوهای اشغالگر رژیم صهیونیستی، از پیشروی آنها و اشغال روستاهای جنوب لبنان توسط ارتش اشغالگر جلوگیری کرده و تلفات قابل توجهی را به صهیونیست‌ها وارد کردند. 
در کنار کمین‌های دقیق حزب‌الله لبنان و ناتوانی ارتش رژیم اشغالگر در پیشروی در خاک لبنان در سایه حمایت حداکثری هوایی و ماهواره‌ای، عملیات‌های موشکی حزب‌الله لبنان به عقبه نیروهای اشغالگر در شهرک‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی با قدرت ادامه دارد. در موج جدیدی از حملات راکتی و موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نفرات و تجهیزات اشغالگران در شهرک‌های شمالی طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، قوای موشکی حزب‌الله لبنان شهرک‌های صعصا، آویویم، المطله، حیفا، مارگالیوت، دوفیف، یعرا، آفدون، میسکاوعام، یرعون، حانیتا، شتولا، آدامیت، ساسا، کفار جلعادی، پایگاه هونین، طبریه، صفد، کریات شمونه و منطقه قیساریه در شهر حیفا را که محل زندگی بنیامین نتانیاهو است با راکت‌ها و موشک‌های فلق، کاتیوشا و فادی هدف قرار دادند. در پی این حملات تلفات بسیاری به نیروها و تجهیزات اشغالگران ارتش رژیم صهیونیستی وارد شد و آژیر خطر در شهرک‌های شمالی و بویژه در محل زندگی بنیامین نتانیاهو به صدا درآمد. حمله موشکی روز جمعه حزب‌الله لبنان به شهرک قیساریه در حومه حیفا منجر به فرار بنیامین نتانیاهو و محافظانش به پناهگاه شد؛ فراری که همزمان با برگزاری نماز جمعه در تهران بود و توجه رسانه‌های عبری و عربی را جلب کرد. در کنار تداوم عملیات‌های موشکی حزب‌الله لبنان در عمق سرزمین‌های اشغالی و هدف قرار دادن تجمعات نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در پشت مرز لبنان کمین‌ نیروهای نخبه حزب‌الله لبنان در جنوب این کشور ادامه دارد. در پی چند کمین حزب‌الله لبنان در جنوب این کشور و در ۲ محور اصلی مارون‌الراس و العدیسه و عملیات نیروهای حزب‌الله با استفاده از موشک‌های ضدزره تلفات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد شد؛ تلفاتی که به رغم بالا بودن توسط ارتش رژیم صهیونیستی به روزرسانی نمی‌شود. در عملیات نیروهای حزب‌الله در شهرک اشغالی نطوعه در مرز لبنان یک تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی مورد اصابت قرار گرفت. در عملیاتی دیگر در مجاورت مارون‌الراس در جنوب لبنان ۲ بمب در مسیر نیروهای اشغالگر منفجر شد و تلفات قابل توجهی را به نیروهای اشغالگر تحمیل کرد. 
این عملیات مشابه عملیات روز چهارشنبه بود. با وجود بمباران و نظارت شدید نیروی هوایی و پهپادی رژیم متجاوز صهیونیستی همچنان نیروی زمینی ارتش صهیونیستی در این محور تلفات می‌دهد. ارتش رژیم با وجود به خدمت درآوردن نیروهای ویژه تیپ گولانی برای ورود به مارون‌الراس و شهر العدیسه لبنان همچنان پیشروی خاصی انجام نداده و در منطقه مرزی زمینگیر شده‌ است. در تلاشی دیگر تکاوران متجاوز و غاصب در حال نفوذ به شهر یارون از سمت قبرستان شهر بودند که در مسیر آنها از تله انفجاری استفاده شد و متحمل تلفات شدند. نیروهای ویژه اسرائیلی طی چند ساعت و به دنبال ۲ تلاش برای ورود به خاک لبنان از ۲ مسیر شهرهای یارون و مارون‌الراس در جنوب لبنان با ۴ تله انفجاری غافلگیر شده و پس از متحمل شدن تلفات سنگین عقب‌نشینی کردند. پس از عملیات «وعده صادق 2» رژیم صهیونیستی تمرکز خود را با به‌کارگیری نیروهای ویژه تیپ گولانی و چند لشکر دیگر که سابقه اشغالگری و جنایت در نوار غزه را در پرونده خود دارند، بر ۲ محور یارون و مارون‌الراس قرار داده و تلاش برای پیشروی در العدیسه را در دستور کار دارد اما در هر ۳ محور تلفات سنگینی را در روزهای ابتدایی متحمل شده است. در کنار شکست‌های سنگین و تلفات سانسور شده از سوی رژیم اشغالگر، رسانه‌های عبری با موج‌سازی رسانه‌ای و انتشار شایعات مدعی سقوط روستاهای جنوب لبنان و پیشروی در خاک لبنان شدند؛ ادعایی که با وجود کمین‌های پرتلفات و عقب‌نشینی‌های متعدد یگان‌های تکاوری ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین تداوم عملیات‌های موشکی حزب‌الله با صدها موشک علیه شهرک‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی مردود است.
***
11 انفجار مهیب در محله المریجه در ضاحیه
جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی، در نخستین ساعات بامداد دیروز منطقه‌ای در ضاحیه جنوبی بیروت را به ‌شکل بی‌سابقه‌ای بمباران کردند. به گزارش شبکه الجزیره از لبنان، حمله جنگنده‌های اسرائیلی به حومه جنوبی بیروت باعث ویرانی کامل چند ساختمان در منطقه المریجه در نزدیکی فرودگاه بیروت در ضاحیه جنوبی شد. 
منابع لبنانی گزارش داده‌اند انفجارها به‌حدی شدید بود که صدای آن در شهرهای صیدا و صور نیز شنیده شده است. در این میان خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی نوشت بمباران ضاحیه شدیدتر از بمبارانی است که منجر به شهادت سیدحسن نصرالله شد. برخی منابع نیز نوشته‌اند ارتش اسرائیل در این بمباران از بمب‌های سنگرشکن استفاده کرده است. یک منبع نزدیک به حزب‌الله نیز به خبرگزاری فرانسه گفت ارتش اشغالگر اسرائیل دیروز 11 مرتبه ضاحیه را بشدت بمباران کرد. از طرف دیگر شبکه 14 اسرائیل به نقل از مقامات نظامی صهیونیست مدعی شد هدف از این بمباران شدید، ترور سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله بوده است. با این حال هیچ منبع لبنانی چنین چیزی را تایید نکرده است. همچنین تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از 2 منبع اسرائیلی نتیجه چنین عملیاتی را نامشخص عنوان کرد.
***
کشته و زخمی شدن دست‌کم 80 نظامی صهیونیست در مرز لبنان
نیروهای حزب‌الله لبنان در کمینی که چهارشنبه هفته گذشته در مسیر نیروهای اشغالگر صهیونیستی قرار داده بودند، چند سرباز صهیونیست را به هلاکت رسانده و زخمی کردند. نیروهای حزب‌الله لبنان آمار هلاکت‌های ارتش اشغالگر را 17 نفر اعلام کردند اما ارتش رژیم صهیونیستی تعداد تلفات این کمین را تاکنون 8 نفر اعلام کرده است. همچنین در روزهای گذشته کانال اعلام‌الحربی وابسته به حزب‌الله لبنان از 80 کشته و زخمی رژیم اشغالگر در پی حملات موشکی و کمین‌های حزب‌الله لبنان در محورهای جنوبی این کشور در روزهای آخر هفته گذشته خبر داد. این کانال حزب‌الله لبنان همچنین از انهدام 5 تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. در چند تصویر و ویدئو از انتقال مجروحان در پی کمین نیروهای حزب‌الله لبنان در سحرگاه چهارشنبه، ویدئویی از انتقال تلفات ارتش رژیم با 4 بالگرد سی استالیون منتشر شد که شکست ارتش رژیم صهیونیستی در تلاش برای ورود به خاک لبنان را تایید کرد. همچنین اطلاعاتی از یک سرباز اشغالگر که هلاکت وی تایید شده، توجه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جهان عرب را به خود جلب کرده است. این سرباز اسرائیلی که پیش از این در کلیپی به قتل دختر 12 ساله‌ای در تهاجم رژیم صهیونیستی در نوار غزه اذعان کرده بود، در جنوب لبنان به هنگام تلاش برای ورود به شهرک العدیسه در کمین نیروهای حزب‌الله لبنان به هلاکت رسید. این سرباز در یک گفت‌وگوی ویدئویی به قتل یک کودک 12 ساله فلسطینی اعتراف کرده و همچنین مدعی شده بود به دنبال کشتار نوزادان بوده اما آنها را نیافته است. هلاکت این جنایتکار جنگی منجر به شادی کاربران عرب در فضای مجازی شده است.
***
2 کشته و 25 زخمی در پی حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به سرزمین‌های اشغالی
تشدید حملات مقاومت عراق و یمن به اسرائیل
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی به یافای اشغالی خبر داد
مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای در روز جمعه ۱۳ مهر اعلام کرد مواضع رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را مورد هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق در راستای یاری و حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایاتی که رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از زنان، کودکان و سالخوردگان مرتکب می‌شود، با استفاده از پهپادهای انتحاری، 3 نقطه در سرزمین‌های اشغالی، جولان اشغالی و حومه دریاچه طبریا را مورد هدف قرار داد. این حمله یکصدوهشتادوششمین عملیات نیروهای مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی بود که منجر به هلاکت 2 سرباز و زخمی شدن 25 سرباز اشغالگر دیگر رژیم صهیونیستی در پایگاه نظامی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی شد. دانیل آویو حیم سوفر، شهرک‌نشین نظامی و صهیونیست ساکن شهر بندر اشغالی عسقلان و سرجوخه تل درور، شهرک‌نشین متجاوز و نظامی شهر قدس اشغالی تلفات رژیم صهیونیستی در حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق در حمایت از مردم غزه و لبنان به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی بودند. 
یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروی پهپادی نیروهای مسلح یمن با تعدادی پهپاد از نوع یافا، یک هدف حیاتی را در منطقه یافا (تل‌آویو) در فلسطین اشغالی هدف حمله قرار داد. وی در ادامه افزود: این عملیات با موفقیت به اهداف خود دست یافت، زیرا پهپادها بدون اینکه دشمن قادر به مقابله یا سرنگونی آنها باشد، به اهداف خود رسیدند. یحیی سریع همچنین اعلام کرد: این عملیات در مرحله پنجم نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در پشتیبانی از عملیات توفان الاقصی انجام می‌شود. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان افزود: نیروهای مسلح یمن به قهرمانان مجاهد در جبهه‌های غزه و کرانه باختری و همچنین جبهه‌های لبنان و عراق درود می‌فرستند و تایید می‌کند تا پایان تجاوز علیه فلسطین، لبنان و محاصره نوار غزه به عملیات نظامی خود علیه دشمن اسرائیلی ادامه خواهند داد. ما یک روز دیگر با سالروز عملیات پربرکت توفان الاقصی فاصله داریم. نیروهای مسلح یمن از ملت همه کشورهای عربی و اسلامی دعوت می‌کند تا مواضع حمایتی خود از مردم فلسطین و لبنان را در روزهای آینده ثبت کنند.

 


Page Generated in 0/0062 sec