printlogo


کد خبر: 292714تاریخ: 1403/7/14 00:00
اخبار

اعلام جرم، برخورد قضایی و تذکر به مخدوش‌کنندگان امنیت روانی جامعه
دادستانی عمومی و انقلاب تهران با اشاره به رصد فضای مجازی اعلام کرد: علیه برخی افراد اعلام جرم شده و با برخی دیگر نیز برخورد قضایی صورت گرفته و به برخی افراد برهم‌زننده امنیت روانی جامعه تذکر داده شده است. در روزهای اخیر، برخی افراد دارای حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار اخبار کذب یا ایجاد رعب در راستای خدشه به امنیت روانی جامعه کرده‌اند که با آنها برخورد شده است.
***
ارسال محموله کمک‌های بشردوستانه مردم ایران به لبنان
پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر دیروز اعلام کرد محموله کمک‌های مردم ایران حاوی اقلام بهداشتی و زیستی که توسط این جمعیت جمع‌آوری شده بود، امروز به لبنان ارسال شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، محموله بهداشتی و زیستی جمع‌آوری شده توسط جمعیت هلال‌احمر صبح دیروز، جمعه ۱۳ مهرماه به لبنان ارسال شد تا به دست مردم جنگ‌زده این کشور برسد. رئیس جمعیت هلال‌احمر و وزیر امور خارجه نیز به همراه این محموله عازم لبنان شدند تا ضمن دیدار با مقامات ارشد کشور لبنان از نزدیک در جریان روند امدادرسانی به مردم جنگ‌زده لبنان قرار گیرند. محموله ارسالی با مدیریت جمعیت هلال‌احمر جمع‌آوری شده و شامل بسته‌های بهداشتی، دارو و بسته‌های زیستی است. حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در هفته‌های اخیر منجر به جان‌ باختن بیش‌ از ۲ هزار نفر و آواره شدن یک میلیون‌ نفر شده است.
***
لزوم نظارت شهرداری تهران بر فعالیت مسافربرهای اینترنتی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از فعالیت ۲۰ هزار تاکسی در اپلیکیشن‌های اینترنتی خبر داد و بر لزوم نظارت شهرداری تهران بر فعالیت مسافربرهای اینترنتی تاکید کرد. شادی مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت تاکسی‌ها در اپلیکیشن‌های برخط مسافربرهای اینترنتی با بیان اینکه طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور بیش از ۲۰ هزار تاکسی البته نه به صورت مستمر در شرکت‌های برخط مسافربرهای اینترنتی فعال هستند، گفت: البته درصدد آن هستیم که اگر قرار است تا در این سامانه، سرویس به تاکسی‌ها داده شود، حتما با هماهنگی سازمان تاکسیرانی باشد. وی درباره این موضوع که برخی‌ها معتقدند نظارت بر مسافربرهای اینترنتی برعهده شهرداری تهران است و بابت این موضوع 1.5 درصد نیز حق سرویس دریافت می‌کند، افزود: این شرکت‌ها تابع قانون نظام صنفی هستند و مجوزهای لازم را هم از اتحادیه کسب و کارهای مجازی اخذ می‌کنند اما حتما شهرداری تهران به عنوان دستگاه نظارتی باید بر فعالیت این نوع مسافربرهای اینترنتی اعمال نظر داشته باشد، چرا که بر اساس قانون، شهرداری‌ها متولی حمل‌و‌نقل عمومی هستند و هر شرکتی که بخواهد فعالیت کند حتما باید شهرداری مربوط در این موضوع وارد شود. 

Page Generated in 0/0064 sec