printlogo


کد خبر: 292718تاریخ: 1403/7/14 00:00
اخبار

داده‌محوری و هوشمندسازی نظام مالیاتی
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور بر اجرای مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم گفت: ایشان معتقدند اگر این 2 ماده با دقت اجرا شود طیف وسیعی از مشکلات اطلاعاتی و اقتصادی کشور مرتفع خواهد شد.
سیدمحمدهادی سبحانیان ضمن تقدیر از عملکرد کارکنان سازمان امور مالیاتی طی 6 ‌ماهه نخست سال جاری و تبیین اقدامات و دستاوردهای حاصله، اظهار داشت: نیمه دوم سال برای سازمان امور مالیاتی بسیار اهمیت داشته و به منظور دستیابی به برنامه‌ها و تحقق کامل درآمدهای مالیاتی باید اقدامات لازم را انجام دهیم.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه اقدامات تحولی در امور مالیاتی در همه شاخص‌های عملکردی، وصول و فرآیندی جهت تسهیل امور مودیان صورت گرفته است، گفت: حرکت پرشتابی در سازمان مالیاتی انجام شده است به شکلی که تعامل با مودیان و گره‌گشایی در نظام مالیاتی و همراهی مدیران بدنه سازمان مالیاتی را شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در عین پیچیدگی و سختی‌های موجود با برنامه‌ریزی صحیح در حال تداوم و پیشبرد اهداف است، گفت: با استفاده از قانون مزبور، شناسایی مؤدیان جدید، وصول معوقات، تمرکز بر مقابله با دانه درشت‌ها، تحقق کامل درآمدهای مالیاتی مصوب قابل احصا است.
سبحانیان با تبیین سیاست‌ها و رویکردهای تحولی سازمان، بیان کرد: در حال حاضر تمرکز نظام مالیاتی بر دانه‌درشت‌ها است و البته برخی محدودیت‌های قانونی بر سر راه وجود دارد که در این راستا نیازمند حمایت و همراهی حاکمیت و دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.
***
لزوم تسهیل در تجارت ایران و کشورهای عضو بریکس
مدیرکل اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران، بر تسهیل در توسعه صادرات به کشورهای عضو بریکس تأکید کرد و گفت: صادرات ایران به برزیل در 5 ماه نخست سال ۱۴۰۳، با افزایش 2.5 برابری به ۱۶۳ میلیون دلار رسیده است.
احمد فیروزی درباره حجم صادرات به کشورهای عضو بریکس، اظهار داشت: صادرات ایران به برزیل در ۱۲ماه پارسال ۶۳ میلیون دلار بوده که امسال شاهد رشد هستیم.
وی ادامه‌ داد: در زمینه صادرات ایران به کشورهای عضو بریکس، با توجه به اینکه کمتر از یک سال از عضویت ایران در بریکس می‌گذرد، نباید انتظار داشته باشیم تغییر چشمگیری در تجارت ما با این کشورها اتفاق بیفتد و برای ارزیابی واقعی باید بازه‌های زمانی میان‌مدت و بلندمدت را مدنظر قرار دهیم.
مدیرکل اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به عضویت ایران در بریکس، گفت: در پانزدهمین اجلاس سران بریکس با حضور نمایندگان و رهبران 5 کشور عضو یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی که در آگوست ۲۰۲۳ در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شد، از جمهوری اسلامی ایران برای پیوستن به بریکس دعوت شد؛ در نهایت عضویت کامل ایران در بریکس در ۱۱ دی ۱۴۰۲ محقق شد.
***
نرخ جدید بهره بین‌بانکی اعلام شد
نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به ۱۱ مهر با کاهش 0.01 درصدی نسبت به هفته قبل به 23.73 درصد رسید.
نرخ بهره بین‌بانکی بعد از ۲ هفته افزایش، در هفته منتهی به ۱۱ مهر با کاهش 0.01 درصدی نسبت به هفته قبل به 23.73 درصد رسید.
این نرخ در هفته نخست پاییز با افزایش 0.04 درصدی همراه شد و به بالاترین سطح خود در سال جاری رسید. نرخ سود بین‌بانکی در هفته منتهی به ۴ مهر 23.74 درصد شد. پیش از این بالاترین نرخ بهره بین‌بانکی 23.71 درصد بود که در هفته منتهی به ۱۴ شهریور ثبت شده بود.
نرخ بهره بین‌بانکی در هفته پایانی شهریور و روزهای پایانی تابستان استارت افزایش مجدد را زد و با رشد 0.02 درصدی وارد کانال 23.7 درصد شد، این نرخ در هفته منتهی به ۲۸ شهریورماه به 23.7 درصد رسید.

Page Generated in 0/0055 sec