printlogo


کد خبر: 292721تاریخ: 1403/7/14 00:00
اخبار

حضور وزیر امور خارجه ایران در لبنان نظرها را به خود جلب کرد
رایزنی‌های عراقچی در بیروت
سفر وزیر امور خارجه به بیروت و انتشار تصاویر فرود هواپیمای وی در این شهر در حالی که همزمان دود ناشی از حملات هوایی اسرائیل در بیروت دیده می‌شد، در رسانه‌های منطقه و جهان بسیار جلب توجه کرده است. 
سیدعباس عراقچی و هیات همراهش دیروز زیر شدیدترین بمباران‌ها توسط رژیم صهیونیستی به بیروت سفر کردند؛ آن هم به فاصله تنها 2 روز از عملیات «وعده صادق 2»، این سفر می‌تواند پیامی روشن و قدرتمند به دشمن صهیونیستی و همین‌طور قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای صادر کند.  
آنطور که از گزارش‌ها برمی‌آید، عراقچی در حالی به بیروت رفت که شب پیش از آن، جنگنده‌های ارتش اسرائیل یکی از سنگین‌ترین حملات چند روز اخیر خود را به ضاحیه داشتند و ده‌ها تن بمب سنگرشکن را با هدف ترور سیدهاشم صفی‌الدین، معاون اجرایی حزب‌الله روی یک منطقه در ضاحیه ریختند. با این حال سفر وزیر امور خارجه ایران به بیروت و انتشار تصاویر فرود هواپیمای وی در این شهر بسیار جلب توجه کرد.
* پاسخ سخت‌تر در صورت تکرار خطا
وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به بیروت در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ما قصد ادامه حملات را نداریم. اگر اسرائیل هرگونه اقدام دیگری علیه ایران بکند، اقدام ما سخت‌تر خواهد بود و حتما پاسخ خواهیم داد. پاسخ ما متناسب و کاملا حساب‌شده خواهد بود.
وی همچنین درباره مذاکرات آتش‌بس در لبنان گفت: شرایط لبنان عادی نیست که سفر من عادی باشد. درباره آتش‌بس در لبنان من با مسؤولان لبنانی صحبت کردم و با دیگر کشورها در تماس هستیم. ما از تلاش‌هایی که در این باره می‌شود، حمایت می‌کنیم، به شرط اینکه اولا حقوق مردم لبنان رعایت شود و مورد پذیرش مقاومت باشد و ثانیا همزمان با آتش‌بس در غزه باشد.
عراقچی همچنین در دیدار نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان با اشاره به حجم و شدت جنایات وحشیانه ارتکابی توسط رژیم صهیونیستی که مصداق‌ آشکار جنایات شدید بین‌المللی است، بر ضرورت تلاش همه‌جانبه کشورهای اسلامی و عربی برای تبیین ابعاد اقدامات غیرقانونی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و بسیج سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای اقدام جمعی جهت توقف تجاوز اسرائیل تاکید کرد.
وی در ادامه دیدارهای خود با مقامات لبنان با نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان نیز دیدار کرد. در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه و لبنان رایزنی و گفت‌وگو شد.
***
سردار فدوی:
صهیونیست‌ها باز خطا کنند تمام منابع انرژی اسرائیل را می‌زنیم
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داد در صورت هر گونه اشتباهی از سوی رژیم صهیونیستی، ایران می‌تواند تاسیسات نفتی و گازی این رژیم را به یک‌باره نابود کند.
سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز جمعه هشدار داد: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب اشتباهی شود، وجود خود را در معرض نابودی قرار می‌دهد.
سردار فدوی به شبکه المیادین گفت: اگر رژیم اشغالگر مرتکب اشتباهی شود تمام منابع انرژی، نیروگاه‌های انرژی و تمام پالایشگاه‌ها و میادین گازی این رژیم را هدف قرار می‌دهیم.
وی ادامه داد: ایران کشور بزرگ و وسیعی است و مراکز اقتصادی زیادی دارد، در حالی که اسرائیل سه نیروگاه و چند پالایشگاه دارد. ما می‌توانیم به یکباره همه اینها را هدف قرار دهیم.
در همین راستا، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مصاحبه با المیادین گفت: ما قبلا خویشتنداری و صبر کردیم اما برای انجام یک حمله کوبنده در زمان مناسب آماده هستیم. در صورتی که دشمنان مرتکب اشتباهی در هر گونه سطحی شوند، ما پاسخی قوی در سطحی بسیار بالاتر خواهیم داد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هفته گذشته در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی پایگاه‌های نظامی و امنیتی اسرائیل در قلب اراضی اشغالی را هدف قرار داد. این دومین حمله موشکی نیروهای مسلح کشورمان به رژیم صهیونیستی بود. در حمله اول که بامداد 26 فروردین امسال انجام شد بیش از 300 فروند موشک بالستیک، کروز و پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. 
***
اطلاعیه سپاه پاسداران در پی  شهادت مجید دیوانی
سپاه پاسداران روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مجید دیوانی که در پی حمله هوایی نیرو‌های متجاوز صهیونیستی به سوریه، 3 روز قبل به درجه رفیع جانبازی نائل آمده بود، بر اثر شدت جراحات به یاران شهیدش پیوست.
در متن اطلاعیه سپاه آمده است: «رزمنده سرافراز پاسدار مجید دیوانی از اهالی خرمشهر قهرمان، نیرو‌ی مستشاری سپاه پاسداران و مدافع حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام در سوریه بر اثر جراحات وارده ناشی از بمباران هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
این صحابه آخرالزمانی اباعبدالله الحسین 3 روز پیش در پی حمله هوایی نیرو‌های متجاوز صهیونیستی به سوریه به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و امروز پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳ بر اثر شدت جراحات به یاران شهیدش پیوست». 
روابط‌ عمومی کل سپاه پاسداران با تبریک و تسلیت شهادت این شهید سرافراز، از درگاه خدای کریم و نعیم، برای آن شهید عزیز علو درجات و همنشینی با شهدای کربلا و برای خانواده مکرم، بستگان و همرزمان ارجمند وی سلامتی و ثبات قدم در تداوم راه شهید و شهادت و جهاد خالصانه در مسیر اعتلای قرآن و عترت و سربلندی ایران اسلامی را‌ طلب می‌کند.

Page Generated in 0/0067 sec