printlogo


کد خبر: 292775تاریخ: 1403/7/16 00:00
اخبار

سارا بهرامی تهیه‌کننده تئاتر شد
نمایش «ناصدا» به نویسندگی عباس جمالی، کارگردانی مهدی برومند و تهیه‌کنندگی سارا بهرامی به‌زودی روی صحنه خواهد رفت.
سارا بهرامی که فارغ‌التحصیل رشته تئاتر است، مدتی قبل با نمایش «جیب‌هایی پر از نان» روی صحنه رفت و در نخستین تجربه تهیه‌کنندگی تئاتر، در کنار مهدی برومند، «ناصدا» را به صحنه خواهند برد.
«من یه زنم، صدامو می‌شنوین؟»، «متولد ۱۳۶۱»، «اگر...» و «هم‌هوایی» از جمله نمایش‌هایی هستند که سارا بهرامی در مقام بازیگر تئاتر در آن ایفای نقش کرده است.
مهدی برومند پیش از این  نمایش «خانه کاغذی» را در سال ۱۳۸۹ در مجموعه تئاترشهر روی صحنه برد. این نمایش بار دیگر سال ۱۳۹۴ اجرا شد و برومند پس از سال‌ها با نمایش«ناصدا» به صحنه تئاتر بازمی‌گردد. او برای کارگردانی نمایش «خانه کاغذی» در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر فجر، تندیس و دیپلم افتخار این جشنواره را کسب کرد. بازیگران، محل اجرا و دیگر عوامل نمایش «ناصدا» به‌زودی اعلام می‌شود.
***
«خجالت نکش ۲» اکران آنلاین می‌شود
فیلم سینمایی «خجالت نکش ۲» از سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰ در بخش سینما آنلاین فیلم‌نت عرضه می‌شود. این فیلم به تهیه‌کنندگی سیدامیر پروین‌حسینی، کارگردانی رضا مقصودی و نویسندگی افرا جورابلو به تازگی اکران خود را در سینماها به پایان رسانده است. این فیلم کمدی سال ۱۴۰۲ در مدت زمان ۹۵ دقیقه ساخته شده است.
در فیلم «خجالت نکش ۲» احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، بهاره کیان‌افشار، بهرنگ علوی، محمد معتضدی، سعید امیرسلیمانی و مجید شهریاری به ایفای نقش می‌پردازند. فیلم «خجالت نکش ۲» داستان قنبر و صنم است که در ادامه قسمت قبلی با چالش‌های تازه‌ای در زندگی مشترک‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند. در این فیلم عشق، شوخی و ماجراجویی‌های بی‌پایان شخصیت‌های «خجالت نکش ۱» ادامه می‌یابد.
***
۵ فیلم به دوره سوم اکران گروه سینمای فرهنگ رسیدند
گروه سینمایی فرهنگ کار خود را از اواسط تیر آغاز کرد و تاکنون از ۱۰ فیلم با تعریف آثار سینمایی فرهنگی حمایت کرده‌ است که حاصل این حمایت اضافه‌شدن یکهزار و ۵۰۷ سانس در دوره اول و یکهزار و ۳۷۰ سانس در دوره دوم برای این فیلم‌ها بوده‌ است.
حال با اتمام دوره اول و دوم اکران، ۵ فیلم سینمایی «در آغوش درخت»، «قلب رقه»، «روزی روزگاری آبادان»، «سفر پرماجرا» و «یادگار جنوب» به عنوان فیلم‌های مورد حمایت گروه سینمایی فرهنگ در دوره سوم اعلام شدند.
گروه سینمایی فرهنگ با هدف حمایت از آثار سینمایی فرهنگی که امکان باقی ماندن بر پرده سینما را به صورت طولانی‌مدت ندارند، ممانعت از تسخیر گیشه توسط فیلم‌های تجاری و مهجورماندن دیگر فیلم‌ها تشکیل شده‌ است.
فیلم‌های جامعه هدف این گروه آثاری است که از کف فروش افتاده و دیگر سرگروه ندارند، بنابراین با قرار گرفتن در گروه سینمایی فرهنگ جان تازه‌ای به آنها داده می‌شود و امکان ادامه اکران به مدت ۵ هفته و ۵ سانس در هر روز را خواهند داشت.
***
اکران رایگان فیلم‌تئاترهای کانون همزمان با هفته ملی کودک
فیلم‌تئاتر نمایش‌های تولیدشده در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری همزمان با گرامیداشت هفته ملی کودک برای مخاطبان کودک و نوجوان اکران رایگان می‌شود. نمایش‌های «روز عجیب» به کارگردانی پرستو گلستانی، «خاله مرجان و خروس» به کارگردانی مریم کاظمی، «مبارک و قالیچه پرنده» به کارگردانی حامد زحمتکش، «کچل کفترباز» به کارگردانی آزاده انصاری، «دختر کدو تنبل» به کارگردانی علی پاکدست، «ماهی» به کارگردانی ویدا قهرمانی و «هفت‌خوان کودکان» به کارگردانی حسین مزینانی در این طرح نمایش داده می‌شود.
این نمایش‌ها با اقتباس از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به تهیه‌کنندگی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون تولید شده است. تولید تئاتر بر اساس کتاب‌های منتشر شده کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری است.
این نمایش‌ها قرار است از روز ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ در پایگاه مجازی کانون نمایش داده ‌شود.
***
استقبال از استاد در روزهای نخست اکران عمومی
فیلم سینمایی «استاد» به کارگردانی عماد حسینی به سرگروهی پردیس مگامال که از 11 مهر توسط پخش بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور اکران خود را آغاز کرده با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است.
این فیلم نخستین تجربه کارگردانی عماد حسینی است که در آن سجاد بابایی برای ایفای نقش در این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از آن خود کند. حسن معجونی و هدیه حسینی‌نژاد نیز دیگر بازیگران این فیلم هستند. 
فیلمنامه «استاد» را پیام لاریان و عماد حسینی نوشته‌اند و محمدحسین مهدویان به عنوان مشاور کارگردان این پروژه را همراهی کرده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: گلنوش برای مهاجرت و ادامه‌‌ تحصیل به توصیه‌نامه استاد ادریس که معمار و نقاش مشهوری است نیاز دارد اما ماجرا‌هایی برای او و استادش پیش می‌آید که شرایط را پیچیده می‌کند.

Page Generated in 0/0066 sec