printlogo


کد خبر: 292777تاریخ: 1403/7/16 00:00
دور دنیا

حزب‌الله لبنان شایعات درباره رهبران خود را تکذیب کرد
واکنش حزب‌الله به شایعات
جنبش حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای، همه شایعات منتشر شده درباره سرنوشت برخی رهبران خود را تکذیب کرد و گفت چنین ادعاهایی در راستای جنگ روانی دشمن است. جنبش حزب‌الله لبنان شامگاه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای، ادعای رسانه‌های غربی درباره ترور برخی رهبران خود در جریان حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت را تکذیب کرد. حزب‌الله در این بیانیه گفت: برخی رسانه‌ها اخباری منتشر می‌کنند و آن را به منابعی در حزب‌الله منتسب می‌دانند؛ اخباری که مربوط به سرنوشت مسؤولان حزب‌الله پس از حملات وحشیانه به ضاحیه جنوبی است. حزب‌الله ادامه داد: آخرین مورد این اخبار مربوط به خبرگزاری فرانسه است که اخبار خود را به منابع بلندپایه در حزب‌الله نسبت داده است ولی ما بار دیگر تأکید می‌کنیم هیچ منبعی در حزب‌الله نداریم. حزب‌الله با اشاره به اینکه موضع ما به ‌صورت بیانیه رسمی و از سوی روابط‌ عمومی اعلام می‌شود، تصریح کرد: برخی رسانه‌ها بویژه برخی وبگاه‌ها، اخبار دروغ و شایعات بی‌ارزشی را درباره وضعیت سازمانی حزب منتشر کردند. مقاومت لبنان در پایان تأکید کرد که این اقدامات در چارچوب جنگ روانی علیه حامیان مقاومت و آن هم از سوی کسانی است که قلم، زبان و مواضع خود را در خدمت رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند. 
***
خودسوزی خبرنگار حامی غزه نزدیک کاخ سفید
در تظاهرات حامیان فلسطین که روز شنبه در آستانه یک‌سالگی جنگ جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در واشنگتن، پایتخت ایالات متحده برگزار شد، یک عکاس و خبرنگار آمریکایی در مقابل کاخ سفید اقدام به خودسوزی کرد. به گزارش رسانه‌های آمریکایی، «ساموئل منا جونیور» که خود را به نشانه همبستگی با قربانیان غزه در پارک لافایت واشنگتن نزدیک کاخ سفید آتش زد، توسط ماموران پلیس نجات داده شد و با جراحات نه چندان جدی در بیمارستان بستری شد. به گفته خانواده منا، این مرد میانسال سابقا  به عنوان عکاس خبری در رسانه‌ای محلی در فینیکس، مرکز ایالت آریزونا کار می‌کرده و حامی سرسخت آرمان فلسطین و مردم مظلوم غزه بوده است. از او عکس‌های زیادی با پرچم و چفیه فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی موجود است.
***
هواپیمای آمریکایی روی باند آتش گرفت
یک فروند هواپیمای مسافری خطوط هوایی «فرانتیر ایرلاینز» پس از فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی «رِید» در لاس‌وگاس واقع در ایالت نوادا، دچار آتش‌سوزی شد. سازمان هوانوردی فدرال آمریکا در گزارش این حادثه نوشت هواپیمای «ایرباس ۳۲۱» با ۱۹۷ مسافر از سن‌دیگو عازم لاس‌وگاس بود که خدمه رویت دود در کابین خلبان را گزارش کردند. بنا به اعلام این سازمان، باوجود مشکلات زیاد، خلبانان موفق شدند هواپیما را بدون خطر به زمین بنشانند. در ادامه نیز آتش‌نشان‌ها حریق یکی از موتورها را خاموش کردند. سازمان هوانوردی فدرال اعلام کرد: هیچ‌کدام از مسافران مصدوم نشده و همگی در صحت و سلامت به ترمینال منتقل شدند. تحقیقات درباره این سانحه ادامه دارد.
***
نمایندگان آذربایجان خواستار خروج از توافق نظامی با آمریکا
قانونگذاران جمهوری آذربایجان روز شنبه در نامه‌ای به جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کردند: نامه سوم اکتبر (۱۲ مهرماه) شماری از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور حاوی تبعیض نژادی علیه جمهوری آذربایجان و مملو از افترا و مغایر قوانین بین‌المللی و اصول گفت‌وگو و حامی نظامی‌گری ارمنستان است. قانونگذاران جمهوری آذربایجان اعلام کردند: آمریکا همواره نابودی میراث فرهنگی جمهوری آذربایجان توسط ارمنی‌ها را نادیده گرفته و هرگز اقدامات آنها را محکوم نکرده است. در نامه این قانونگذاران که برخی رسانه‌ها شمار آنها را ۴۳ نفر ذکر کردند، آمده است: آمریکا با رد احیای تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان زمینه را برای یک مناقشه جدید در منطقه فراهم کرده و باکو را به «تهاجم نظامی» و «پاکسازی نژادی» متهم کرده است. قانونگذاران جمهوری آذربایجان اعلام کردند نامه اعضای کنگره آمریکا به بلینکن نشان می‌دهد واشنگتن علاقه‌ای به حفظ روابط دوجانبه باثبات با باکو ندارد. آنها به بایراموف پیشنهاد کردند باکو در توافقنامه‌های خود با آمریکا تجدید نظر کرده و پروژه‌های مشترک با «آژانس توسعه جهانی ایالات متحده (USAID) و فعالیت‌های این نهاد در جمهوری آذربایجان را متوقف کند.

Page Generated in 0/0062 sec