printlogo


کد خبر: 292778تاریخ: 1403/7/16 00:00
ضربات متعدد محور مقاومت در سالگرد 7 اکتبر
عملیات از 4 جبهه
نیروهای مقاومت لبنان و غزه روز یکشنبه از حملات جدید خود علیه رژیم صهیونیستی خبر دادند

گروه بین‌الملل: نیروهای موشکی حزب‌الله لبنان در ادامه دفاع از خاک لبنان و ملت مظلوم غزه، روز یکشنبه از چند عملیات موشکی و درگیری با نظامیان صهیونیست در مرز با فلسطین اشغالی خبر دادند. حزب‌الله لبنان روز یکشنبه و پس از حملات وحشیانه نیروی متجاوز هوایی ارتش رژیم اشغالگر به ضاحیه بیروت و هدف قرار دادن منطقه شیعه‌نشین حاشیه جنوبی بیروت، از شنبه ‌شب تا روز یکشنبه طی بیانیه‌های متعدد از عملیات‌های تدافعی خود علیه سربازان و تجمعات صهیونیست‌‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمالی خبر داد. نیروهای حزب‌الله لبنان طی عملیات‌های روز یکشنبه با 2 موشک بالستیک شهر حیفا را هدف قرار دادند که متعاقب آن آژیر خطر در این شهر و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف آن به صدا درآمد. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری این 2 موشک شده است که به فرار ده‌ها هزار شهرک‌نشین به پناهگاه انجامید. رسانه‌های عبری اما از انفجار در ساحل نهاریا در شمال حیفا خبر دادند که احتمال اصابت موشک‌های لبنان را تقویت می‌کند. طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین شرکت صنایع نظامی اتا در نزدیکی پایگاه نظامی سنخین موشک‌باران شد. حزب‌الله لبنان همچنین در بیانیه‌های جداگانه از حمله موشکی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین مارگالیوت، حدب یارون، سایت یارین، پست برق کریات شمونه، مرکز کنترل و فرماندهی جبالیا، شهرک شلومی، الجلیل، شهرک خللت شعیب و پایگاه تعمیر و نگهداری 7200 در جنوب حیفا با استفاده از موشک‌های سنگرشکن، پهپاد، راکت و آتش توپخانه خبر داد. طی این حملات موشکی عقبه دشمن صهیونیستی و تجمعات سربازان رژیم در نوار مرزی با لبنان، همچنین صنایع نظامی و پایگاه‌های پشتیبان در شهرهای مرکزی اسرائیل نیز هدف قرار گرفت. تلفات عملیات‌های حزب‌الله لبنان با سانسور شدید رسانه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی مواجه می‌شود و تعداد تلفات اعلام نمی‌شود اما اخیرا نیروهای حزب‌الله لبنان تصاویر کمین‌های خود بر سر راه سربازان اشغالگر به هنگام عبور از مرزها را منتشر کرده‌اند که منجر به هلاکت تعداد قابل توجهی از سربازان رژیم صهیونیستی می‌شود. 
* عملیات از غزه علیه رژیم اشغالگر
روز یکشنبه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی تنها از سوی جبهه شمال درگیر نبود و در اقدامی غافلگیرکننده مقاومت اسلامی غزه با شلیک چند راکت از نوار غزه، شهرک اشغالی عسقلان در نزدیکی شمال نوار غزه را هدف قرار داد؛ عملیاتی که آژیر خطر را در این شهرک صهیونیست‌نشین به صدا درآورد. رسانه‌های عبری مدعی رهگیری یک فروند از راکت‌ها شدند. این عملیات توسط سرایاالقدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و به مناسبت نزدیک شدن به سالگرد عملیات توفان الاقصی انجام شد. این عملیات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین پس از یک سال بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی و تهاجم و اشغالگری زمینی آنها رخ داد و ادعای رژیم در نابود‌سازی تمام زیرساخت‌های مقاومت در غزه را زیر سوال برد. این اقدام مقاومت غزه در حالی رخ داد که ارتش اشغالگر از خروج قوای زرهی خود از شهر مرزی رفح و اعزام آنها به شهر جبالیا در شمال نوار غزه خبر داده بود. اعزام نیروهای متجاوز و جنایتکار به سوی جبالیا در حالی رخ می‌دهد که تا پیش از این چند بار ارتش رژیم صهیونیستی این منطقه در شمال غزه را هدف تجاوز و اشغالگری خود قرار داده است. پیش از این نیز ارتش رژیم مدعی نابودی زیرساخت‌های حماس و جنبش جهاد اسلامی در این منطقه شده بود. کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز روز یکشنبه از چند عملیات خود علیه سربازان متجاوز و اشغالگر رژیم صهونیستی خبر داد. کتائب القسام در یک عملیات خود یک نفربر ارتش اسرائیل و 2 بولدوزر را با موشک‌های یاسین هدف حمله خود قرار داد. گردان‌های القسام همچنین از عملیات موفق تک‌تیرانداز خود در خیابان البنات در شرق شهر بیت‌ حانون در غزه و هلاکت سرباز رژیم صهیونیستی خبر داد. حملات مقاومت غزه پس از یک سال جنایت ارتش رژیم کودک‌کش ادعاهای آنها درباره نابودی توان نظامی نوار غزه را زیر سوال برده و در آستانه سالگرد 7 اکتبر نگرانی شهرک‌نشینان را از تکرار آن افزایش داده است.
در کنار عملیات‌های حزب‌الله لبنان در جبهه شمال و مقاومت غزه در جبهه نوار غزه، نیروهای مقاومت اسلامی عراق نیز در ادامه حمایت خود از فلسطین و مقاومت لبنان با 3 فروند پهپاد به هدفی در جولان اشغالی حمله کرد. عملیات نیروهای مقاومت عراق پس از حمله اخیر آنها به جولان که منجر به هلاکت 2 سرباز ارتش رژیم صهیونیستی شد رخ داد؛ حمله‌ای که گمانه‌زنی‌ها درباره حمله مشترک ارتش اشغالگر آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه نیروهای مقاومت عراق را تقویت کرده بود اما حمله مجدد مقاومت عراق پس از این گمانه‌زنی‌ها نشان از تداوم حمایت آنها از ملت فلسطین و لبنان دارد. حسین الموسوی، سخنگوی جنبش نجبای عراق پیش از این درباره تهدید اسرائیل و آمریکا علیه نیروهای مقاومت عراق واکنش نشان داده بود. وی در واکنش به تهدیدات مطرح‌شده گفت: بعد از عملیات «وعده صادق 2» و پیروزی‌هایی که محور مقاومت محقق کرد، وارد مرحله‌ای از درگیری شدیم و مقاومت، اگر دشمن آمریکایی و صهیونیستی جسارت حمله به حاکمیت عراق کند، دست بسته نخواهد ایستاد. دولت عراق نیز در واکنش به افزایش فشارها برای جلوگیری از عملیات‌های مقاومت اسلامی عراق این گروه‌ها را جزو حشدالشعبی ندانست و مدعی شد حملات علیه رژیم صهیونیستی تنها از عراق نیست و کنترلی روی نیروهای مقاومت اسلامی عراق ندارد.
***
رسانه‌های عبری از وقوع یک عملیات استشهادی دیگر در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند
صدای پای انتفاضه سوم
روز یکشنبه به موازات عملیات‌های موشکی و کمین‌های حزب‌الله لبنان در جبهه شمال و مقاومت اسلامی غزه در نوار غزه، رسانه‌های عبری از وقوع یک عملیات استشهادی دیگر در شهرک اشغالی بئر سبع خبر دادند. در این عملیات قهرمانانه و استشهادی احمد سعید العقبی از ساکنان فلسطینی حوزه نقب با استفاده از چاقو یک سرباز مرزبانی رژیم اشغالگر را به هلاکت رساند و با استفاده از سلاح وی به ادامه عملیات پرداخت و با تیراندازی موفق شد یک نظامی دیگر را به هلاکت برساند و 13 نفر دیگر را زخمی کند. رسانه‌های رژیم حال برخی زخمی‌ها را وخیم اعلام کردند. این عملیات در پایانه مرکزی شهرک اشغالی بئر سبع رخ داد و در پایان به شهادت احمد سعید العقبی در پی تبادل آتش با نیروهای امنیتی اشغالگر منجر شد. یکی از بستگان عامل عملیات استشهادی دیروز در سال 2015 در همین پایانه یک سرباز اشغالگر رژیم را در عملیاتی مشابه به هلاکت رسانده بود. 
جنبش مجاهدین فلسطین نیز در واکنش به عملیات ضدصهیونیستی یکشنبه در شهرک اشغالی بئر سبع آن را تبریک گفت و اعلام کرد این عملیات پاسخ طبیعی به کشتار و تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است. وقوع این عملیات استشهادی در ایام عید یهودیان صهیونیست و در ایام عملیات توفان الاقصی در 7 اکتبر این نگرانی را بین صهیونیست‌ها ایجاد کرده است که به موازات افزایش فشار صهیونیست‌های افراطی بر ساکنان کرانه باختری، شاهد وقوع انتفاضه سوم در این ناحیه و همزمان با درگیری‌ها و تجاوزات ارتش اشغالگر در جبهه شمال با حزب‌الله لبنان و نوار غزه باشند که در این صورت دیگر هیچ نقطه‌ای برای شهرک‌نشینان صهیونیست امن نخواهد بود. 
مشابهت عملیات استشهادی روز یکشنبه با عملیات استشهادی یک اکتبر که دقایقی قبل از عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران رخ داد بر این نگرانی‌ها افزوده است.

 


Page Generated in 0/0092 sec