printlogo


کد خبر: 292782تاریخ: 1403/7/16 00:00
استقلال با سرمربی موقت پیروز شد و به رده هشتم رفت
امیدوار به آینده

زهره فلاح‌زاده: سهراب بختیاری‌زاده به خاطر رفاقتی که با احمد شهریاری، نماینده هلدینگ و رئیس هیات‌مدیره و در واقع همه‌کاره باشگاه دارد، به عنوان سرمربی موقت انتخاب و جانشین جواد نکونام شد. وی در نخستین دیداری که روی نیمکت نشست، توانست ۳ امتیاز بازی مقابل هوادار را کسب کند. البته این نخستین برد بختیاری‌زاده در کارنامه لیگ برتری او هم محسوب می‌شد و حالا به نظر می‌رسد هم استقلال و هم خود او از فشاری که روی‌شان بود خارج شدند.
قطعا خود بختیاری‌زاده هم می‌داند که باید از فرصت بادآورده نهایت بهره را ببرد و خاطرات خوبی را برای خود و هواداران رقم بزند، آن هم در شرایطی که به نظر نمی‌رسد سکانداری او در استقلال چندان به درازا بکشد. از سویی در حالی که تجربه نشان داده است پیشکسوتان آبی که بیش از این بر نیمکت استقلال نشسته‌اند در انتها چندان بدرقه خوبی نداشته‌اند، او این شانس را دارد که با توجه به اینکه به عنوان سرمربی موقت آمده و شاید هواداران از او انتظار زیادی ندارند و همه نگاه‌ها به جانشین وی است، شرایط بهتری را نسبت به گذشتگان تجربه کند. در این میان نکته عجیب ماجرا آن است که پس از پیروزی استقلال مقابل هوادار، احمد شهریاری و فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه نظرات متفاوتی در رابطه با سرمربی آینده دادند.
فرشید سمیعی از مذاکره با آندره‌آ استراماچونی، مرد ایتالیایی که هر مدیری برای ماندن خود نام او را حداقل یک‌ بار مطرح می‌کند، صحبت و در عین حال عنوان کرده با فرهاد مجیدی هم در کنار استراماچونی در حال مذاکره هستیم اما احمد شهریاری به خبرنگاران اعلام کرده سرمربی قطعا خارجی است و با چند گزینه هم در حال مذاکره هستند و این مذاکرات خوب پیش رفته است. این نشان می‌دهد این دو یا هواداران را سرکار گذاشته‌اند یا با هم هماهنگی ندارند و مذاکرات در ۲ جناح در حال انجام است!
هر چه هست، استقلال برای احیا نیاز به یک سرمربی معتبر خارجی دارد تا بتواند به ریل موفقیت بازگردد و مسیر را با جبران نتایج، بخوبی ادامه دهد. البته هیچ بعید نیست مدیران در نهایت با فرهاد مجیدی قرارداد ببندند و بهانه کنند که حضور مربی خارجی به دلیل وجود دلال‌ها و پیشنهادهای نجومی کنسل شده است. به هرحال مجیدی در امارات پیشنهادی دریافت نکرده و چه بهتر برای او که با بهتر شدن شرایط تیم، به استقلال بازگردد.
* سمیعی رفتنی است؟
اختلافاتی بین مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره استقلال وجود دارد تا جایی که شب قبل بازی این تیم مقابل السد در قطر، شهریاری مقابل دیدگان بازیکنان با سمیعی رفتار مناسبی نداشت و از او گلایه کرد. از طرفی گفته می‌شود سمیعی به در خروج نزدیک شده و حتی ۲ گزینه هم معرفی شده‌اند. طبق شنیده‌های خبرنگار «وطن امروز»، سیدحجت کریمی و رسول خطیبی ۲ گزینه پیشنهادی هستند و حتی مهدی پاشازاده و رضا حسن‌زاده برای راضی کردن کریمی با وی صحبت کرده‌اند. حالا باید دید نظر هلدینگ برای بازگشت حجت کریمی چیست، چرا که او گزینه اصلی برای نشستن دوباره روی صندلی مدیریت است.
به هر شکل آنچه مشخص است، با روی کار آمدن دولت جدید قرار است تغییرات گسترده‌ای در خود هدلینگ خلیج‌فارس هم رخ دهد که شاید رفتن احمد شهریاری هم یکی از همان تصمیمات و تغییرات باشد.
به هر حال استقلال با وجود واگذار شدن به هلدینگ، هنوز هم درگیر مشکلات مالی است و انتصابات و انتخاباتی که توسط شخص احمد شهریاری انجام می‌شود، مورد انتقاد همه علاقه‌مندان به این باشگاه است. به نظر می‌رسد شهریاری به جای اینکه با توجه به عملکرد و از روی اصول دست به انتخاب بزند، بیشتر به دلیل رفاقتی که با افراد دارد آنها را انتخاب می‌کند. استقلال هم از نظر مالی و هم از نظر زیرساختی هنوز هیچ برنامه خاصی ندارد و به نظر می‌رسد فقط خود هلدینگ با نام استقلال بخوبی به سوددهی رسیده است. در این میان هواداران امیدوارند باشگاه بزرگی مثل استقلال، مشکلات عدیده‌ای را که در دوران بی‌سرپناهی داشته، با وجود مالکان ثروتمند هم تجربه نکند؛ هرچند با این نوع مدیریت کمی بعید به نظر می‌رسد‌.
***
حسینی و معضلی به نام کلین شیت
دروازه‌بان اول تیم فوتبال استقلال تهران تاکنون نتوانسته در رقابت‌های لیگ برتر دروازه خود را بسته نگه دارد! تیم‌های فوتبال هوادار و استقلال تهران در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر روز شنبه ۱۴ مهر در ورزشگاه شهدای شهر قدس رودرروی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه 2 بر یک به سود شاگردان بختیاری‌زاده به پایان رسید تا این مربی در نخستین تجربه رسمی خود به عنوان سرمربی استقلال بتواند با کسب ۳ امتیاز از زمین خارج شود. استقلال در حالی که با 2 گل از میزبان خود پیش بود، در دقیقه ۵+۹۰ روی خطایی که سیدحسین حسینی روی مهاجم هوادار مرتکب شد، یک گل دریافت کرد تا دروازه‌بان شماره یک استقلال همچنان در فصل بیست‌وچهارم در ثبت کلین‌شیت و بسته نگه داشتن دروازه خود ناکام بماند. حسینی در هر ۶ دیدار استقلال در لیگ برتر در درون دروازه قرار گرفته و از همه حریفان گل دریافت کرده تا ثبت کلین‌شیت برای او دست‌نیافتنی شود. این در حالی است که حسینی فصل گذشته در ۲۹ بازی لیگ برتر توانست در ۱۸ دیدار دروازه خود را بسته نگه دارد و عنوان بهترین گلر فصل بیست‌وسوم را کسب کند. عملکرد ضعیف حسینی این احتمال را می‌دهد که دروازه‌بان دیگری جایگزین وی در لیست جدید تیم‌ ملی برای 2 بازی برابر ازبکستان و قطر شود.

 


Page Generated in 0/0060 sec