printlogo


کد خبر: 292789تاریخ: 1403/7/16 00:00
جمعه اربعینی تهران

لعیا بغدادی: جمعه نصر تهران، با همه جمعه‌ها فرق داشت. تهران شاهد یک اتفاق مهم بود که مردم را از تمام شهرستان‌های کشور به سوی خود روانه کرد. خانه تهرانی‌ها پذیرای کسانی شده بود که تا به حال آنها را ندیده بودند و نمی‌شناختند. میزبان و میهمان با یک پیام به هم رسیدند و فقط یک نقطه مشترک داشتند؛ عشق نماز خواندن به امامت آقا.  روز پنجشنبه ۱۲ مهر ملت ایران هنوز سرخوش از عملیات «وعده صادق ۲» بود که خبر دیگری خوشحالی‌شان را مضاعف کرد؛ خبر این بود: «فردا نماز جمعه به امامت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای اقامه می‌شود». 
استوری‌ها چند جمله بیشتر نبود: «امروز داشتم فکر می‌کردم اگر تهران هم زندگی نمی‌کردم، حتما فردا خودمو می‌رسوندم تهران و تو نماز جمعه شرکت می‌کردم. حتی اگه سنگ از آسمون بباره... یکی از خاطره‌سازترین نمازجمعه‌های قرن؛ چقدر ذوق‌زده‌ایم». همین هم شد بلکه بیشتر: خاطره‌سازترین نماز جمعه تاریخ ایران! 
در شهرهای مختلف ایران افرادی بانی شده و در فضای مجازی گروه‌هایی راه انداخته بودند. بچه‌های شهرهای دیگر هم با دیدن آن گروه‌ها ایده گرفته و برای شهر خودشان گروه‌ زده بودند. در گروه اعلام کرده بودند هر کس برای نماز جمعه می‌خواهد تهران برود و وسیله ندارد، اعلام کند. کسانی دنبال وسیله بودند، خیلی‌ها هم اعلام کرده بودند راهی تهران هستند و ماشین‌شان به اندازه چند نفر جا دارد و می‌توانند آنها را برسانند. 
مردم دست به کار شدند. لینک گروه‌ شهرهای مختلف را گرفتند و برای سفر به تهران همشهریان‌شان را راهنمایی می‌کردند. 
دختر خانمی از بندرعباس پیام داده بود دلش پر می‌زند برای نماز آقا ولی به خاطر دوری راه، خانواده‌اش اجازه نمی‌دهند تنها تهران بیاید. آن یکی از زاهدان پیام داده بود ما حرکت کردیم. با دوستان‌مان اتوبوس گرفتیم، برای نماز می‌رسیم و بعد نماز هم برمی‌گردیم. اگر تعداد بالاتر برود، اتوبوس‌های بیشتری می‌گیریم.
مردم تهران هم یاد اربعین افتادند و ظرف چند ساعت این ایده را پیاده کردند: مانند عراقی‌ها در اربعین خانه‌های‌مان را در اختیار کسانی که از راه دور می‌آیند، می‌گذاریم. استوری‌های تهرانی‌ها در واکنش به حضور عاشقان ولایت از دیگر شهرها در تهران: اگر مشکل اسکان دارید ما تو خونه‌مون پذیرا هستیم. یکی‌یکی اعلام می‌کردند ما حاضریم در خانه خودمان از میهمانان شهرستانی پذیرایی کنیم. حتی بعضی‌ها که شهرستانی بودند و در تهران خانه دانشجویی داشتند، پیام دادند. یک نفر از کرج پیام داد راه‌مان کمی از تهران دور است ولی ما هم پذیرای میهمان هستیم.  
هر لحظه به تعداد کسانی که می‌خواستند میزبان میهمان‌های آقا باشند، اضافه می‌شد؛ مردمی که کیلومترها راه می‌آمدند تا به امامت رهبر عزیزمان نماز بخوانند و برگردند. همه برای طلوع آفتاب جمعه تاریخی لحظه‌شماری می‌کردند. برای حضور در یک حماسه بزرگ و به یادماندنی. و همان هم شد؛ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نمازگزار در فضای باز مصلی مانند رهبر شجاع‌شان به نماز ایستادند؛ نمازی که به صهیونیست‌ها هشدار می‌داد: اگر یاران بی‌نظیر آقا؛ حاج‌قاسم و نصرالله شهید شدند، آقا یک ملت بزرگ دارد؛ آماده هماوردی و نابود کردن اسرائیل!

Page Generated in 0/0089 sec