printlogo


کد خبر: 292790تاریخ: 1403/7/16 00:00
اخبار

راه‌اندازی صندوقی برای کمک به دانش‌آموزان غزه و لبنان
وزیر آموزش‌و‌پرورش ضمن بیان اینکه اجلاس آیسسکو دستاوردهای بسیاری داشت که یکی از آنها ایجاد و راه‌اندازی صندوقی جهت کمک به دانش‌آموزان غزه و لبنان بود، گفت: در این اجلاس پیشنهاد دادیم المپیادهای دانش‌آموزی جهت رشد و ارتقای علمی دانش‌آموزان کشورهای عضو آیسسکو برگزار شود. علیرضا کاظمی در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش‌و‌پرورش ضمن ارائه گزارشی از اجلاس آیسسکو، از دستاوردهای حاصل از این اجلاس ابراز خرسندی کرد و گفت: اجلاس آیسسکو دستاوردهای بسیاری داشته است که یکی از آنها ایجاد و راه‌اندازی صندوقی جهت کمک به دانش‌آموزان غزه و لبنان بود. وی ادامه داد: در این اجلاس پیشنهاد دادیم المپیادهای دانش‌آموزی به منظور رشد و ارتقای علمی دانش‌آموزان کشورهای عضو آیسسکو برگزار شود. وی با اشاره به دیدارهای حاصل از این سفر گفت: در حاشیه برگزاری اجلاس با وزرای آموزش‌و‌پرورش فلسطین، پاکستان، عمان، تاجیکستان، مالزی و دبیرکل آیسسکو، دیدارهای مفصلی انجام شد و دیدگاه‌های مختلفی را مطرح کردیم. کاظمی افزود: از مدرسه ایرانی در مسقط هم بازدید شد و در جلسه‌ای که با همکاران این مدرسه برگزار کردیم به مسائل و مشکلات فراوانی اشاره و مقرر شد در اسرع وقت مشکلات آنان بررسی و برطرف شود.
***
بازدید از طرح‌های اشتغال زایی به مناسبت روز روستا
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: تا پایان سال تعداد روستاهای مورد حمایت بنیاد برکت به ۲۰ هزار روستا خواهد رسید. سیدامیرحسین مدنی دیروز در سفر به 2 شهرستان قرچک و ورامین از توابع استان تهران به مناسبت روز روستا از طرح‌های اشتغال‌زایی مورد حمایت بنیاد برکت در این 2 شهرستان بازدید کرد و در جمع مجریان و تسهیلگران بنیاد برکت حاضر شد. مدیرعامل بنیاد برکت در این سفر با حضور در روستای حسن‌بیگ شهرستان ورامین از فرآیندهای ایجاد کسب و کار و نمایشگاه فروش محصولات کارآفرینان بازدید کرد. وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم بنیاد برکت توانمند‌سازی روستاییان است تا روستاهای کشور به جایگاه حقیقی خود بازگردند، گفت:  بنیاد برکت در همین راستا اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده است. مدنی ادامه داد: در سراسر کشور و تمام بخش‌ها حدود ۳۰ هزار طرح خرد خانگی روستایی ایجاد شده که مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش تاکنون  ۴۵۰۰ میلیارد تومان بوده که منجر به اشتغال ۵۲ هزار نفر شده است. وی گفت: ۱۶ هزار روستای کشور تحت پوشش حمایتی بنیاد برکت قرار دارند که تا پایان سال این عدد به ۲۰ هزار روستا خواهد رسید.
***
تأمین‌کننده مشروبات الکلی مرگبار شمال کشور دستگیر شد
مرد جوانی که از تهران به استان‌های ایران بویژه شمال کشور مشروبات مرگبار الکلی منتقل می‌کرد، دستگیر شد. به گزارش تسنیم، رسیدگی به پرونده مرگ مشکوک بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در شمال کشور در دستور کار دستگاه قضایی کشورمان قرار گرفت که در تحقیقات ابتدایی مشخص شد مرد جوانی در تهران به عنوان تامین‌کننده، الکل‌های مسموم و صنعتی را به استان‌های دیگر بویژه شمال کشور برای فروشندگان این مشروبات ارسال کرده است. به این ترتیب رسیدگی به این موضوع در دستور کار قاضی موسی رضازاده، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی قرار گرفت و تیم پلیسی با دستور بازپرس جنایی، اقدامات اطلاعاتی را کلید زدند که در ادامه مخفیگاه متهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی شد. کارآگاهان جنایی پس از دریافت این اطلاعات مهم روز شنبه 14 مهر، با کسب مجوزهای لازم قضایی راهی مخفیگاه متهم شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس متهم را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند. متهم در جریان تحقیقات ابتدایی به فروش و انتقال الکل‌های مسموم به استان‌های ایران بویژه شمال کشور اعتراف کرد و مدعی شد «الکل‌ها را صرفا برای مصرف ضدعفونی ارسال کرده و اطلاع نداشته متهمان جهت ساخت مشروبات الکلی خوراکی استفاده خواهند کرد». 

Page Generated in 0/0108 sec