printlogo


کد خبر: 292798تاریخ: 1403/7/16 00:00
اخبار

تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی را تشریح کرد.
کرامت ویس‌کرمی درباره جزئیات اجرای طرح کاهش سقف سوخت‌گیری با کارت‌های سوخت، اظهار کرد: بدون اینکه تغییری در میزان سهمیه داشته باشیم، فقط سقف برداشت کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی ۲ بار در شبانه‌روز است که در گذشته نیز همین بود و به ازای هر بار سوخت‌گیری ۵۰ لیتر در نظر گرفته‌ایم.
***
سقوط ارزش پول اسرائیل
رسانه‌های عبری گزارش دادند به دنبال حمله موشکی ایران، ارزش شکل به پایین‌ترین سطح ۸ هفته اخیر و بدهی اوراق قرضه به بالاترین سطح در ۱۲ سال اخیر رسید.
به گزارش رسانه‌های عبری، شامگاه سه‌شنبه ده‌ها موشک (بر اساس برآورد تل‌آویو ۱۸۰ موشک) به سمت اسرائیل شلیک شد که منجر به خسارت‌های مادی و بسته ‌شدن حریم هوایی آن شد، در حالی ‌که میلیون‌ها اسرائیلی به پناهگاه‌ها هجوم بردند و آژیر خطر در سراسر اسرائیل به صدا درآمد. بر اساس گزارش این رسانه‌ها، حمله موشکی بی‌سابقه ایران به بسیاری از مناطق اسرائیل هزینه بیمه در برابر خطرات نکول بدهی‌های دولتی اسرائیل را نیز به بالاترین سطح در حدود ۱۲ سال گذشته رساند.
داده‌های موسسه اعتباری استاندارد اند پورز گلوبال مارکت اینتلیجنس نشان داد معاوضه‌های نکول اعتباری ۵ ساله اسرائیل از سطح پایانی خود در روز سه‌شنبه، ۱۰ واحد جهش کرد و به ۱۶۰ واحد پایه رسید که بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۱۲ است.
***
کاهش نرخ بیکاری در تابستان
بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان امسال، نرخ بیکاری در این فصل با کاهش 0.2 درصدی در قیاس با فصل بهار و کاهش 0.4 درصدی نسبت به تابستان گذشته به 7.5 درصد رسید که بخش خدمات در میان بخش‌های اقتصادی بیشترین سهم از اشتغال را دارد.
مطابق نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان ۱۴۰۳، نرخ بیکاری افراد ۱۵سال و بیشتر نشان می‌دهد 7.5 درصد جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تابستان ۱۴۰۲) 0.4 درصد کاهش ‌یافته است.
***
۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را عشایر تولید می‌کنند
رئیس سازمان امور عشایر ایران به مناسبت روز ملی عشایر به چالش‌های عشایر و اقداماتی که جهت رفع این چالش‌ها انجام شده پرداخت و گفت: در یک سال گذشته یک‌چهارم گوشت قرمز مورد نیاز کشور، معادل ۲۵ درصد از گوشت تولیدی کشور را جامعه عشایری کشور تولید کردند.
شایان نادری به مناسبت روز ملی عشایر اظهار کرد: سازمان امور عشایر ایران به عنوان یک سازمان فرابخشی، اقدامات گسترده زیرساختی و خدماتی را برای ساماندهی به زندگی جامعه عشایری و افزایش شاخص‌های توسعه، رفاه و رونق تولید در مناطق عشایری انجام می‌دهد و نیازهای جامعه عشایری از قبیل تامین آب، راه و برق، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات فرهنگی و... را با مطالبه از دستگاه‌های متولی پیگیری می‌کند.
***
۱۵ بانک به خودشان ۱۸۸ همت وام دادند
۱۵ بانکی که عملکردشان در تسهیلات پرداختی به نهضت ملی مسکن صفر و به کل بخش مسکن فقط ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است، به کارمندان و شرکت‌های خود جمعا ۱۸۸ همت وام داده‌اند!
در حالی بیش از ۳ سال از اجرای قانون جهش تولید مسکن می‌گذرد که به روایت آمار رسمی بانک مرکزی تا پایان شهریور امسال ۱۵ بانک حتی یک ریال هم در بخش نهضت ملی مسکن تسهیلات پرداخت نکرده‌اند.
 تعداد بانک‌هایی که عملکرد صفرشان در این بخش بسیار قابل‌تأمل است در حال کاهش است؛ پیش از این ۱۸ بانک در گزارش‌های بانک مرکزی دارای عملکرد صفر بودند ولی به‌تازگی این آمار به ۱۵ بانک کاهش یافته است.
عملکرد بانک‌های اقتصاد نوین، ایران‌زمین، گردشگری، موسسه ملل، کارآفرین، شهر، سامان، پست ایران، پاسارگاد، آینده، توسعه تعاون، دی، کشاورزی، خاورمیانه و سرمایه در مشارکت نهضت ملی مسکن که مربوط به زمین‌های دولتی است به روایت تازه‌ترین آمار بانک مرکزی صفر بوده است.
***
خسارت ۶۷ میلیارد دلاری جنگ غزه به اقتصاد رژیم صهیونیستی
رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه گفت: جنگ غزه باعث خسارت 67.3 میلیارد دلاری به اقتصاد رژیم صهیونیستی شد. داوود منظور، رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخص خود در فضای مجازی نوشت: اقتصاددان‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند جنگ غزه بیش از 67.3 میلیارد دلار به اقتصاد رژیم خسارت وارد کرده است. به گفته وی، در حالی که رژیم صهیونیستی سال ۲۰۲۳ را بدون کسری بودجه آغاز کرد، در پایان ماه ژوئیه، کسری بودجه آن به ۴۱,۸ میلیارد دلار رسیده است.
جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، فقط به کشتار بیش از ۴۰ هزار فلسطینی انجامیده است، به طوری که «خونین‌ترین» جنگ قرن نام گرفته است.
این کارشناس اقتصاد نوشت: جنگ غزه بیش از نیمی از مردم فلسطین را در آستانه گرسنگی قرار داده و تمام ساکنان نوار غزه از ناامنی شدید غذایی و سوءتغذیه رنج می‌برند. حدود یک میلیون فلسطینی ساکن غزه هیچ پناهگاهی ندارند و ۷۵ درصد از آنها هم در معرض کوچ اجباری قرار گرفته‌اند.

Page Generated in 0/0068 sec