printlogo


کد خبر: 292799تاریخ: 1403/7/16 00:00
اخبار

قالیباف: نماز جمعه‌ نصر در جبهه‌ مقاومت امید تزریق کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هوشمندی رهبر شجاع انقلاب مبنی بر برگزاری خطبه‌های نماز جمعه و تاریخ‌سازی مردم در این یوم‌الله به دشمن پیام اقتدار داد، برای جامعه آرامش به ‌ارمغان آورد و در جبهه مقاومت روحیه امید تزریق کرد.
محمدباقر قالیباف روز گذشته در نطق پیش از دستور خود در نشست صحن علنی مجلس، نماز جمعه‌ نصر به‌ امامت رهبر انقلاب را روشن‌ترین جلوه‌ اتحاد و اقتدار ملی دانست و گفت: در این مراسم بار دیگر مردم ایران حماسه‌ وحدت آفریدند و زن و مرد و پیر و جوان با سلیقه‌های سیاسی مختلف برای حفظ کیان وطن پشت ‌سر رهبر حکیم و شجاع نماز وحدت خواندند و جمعه‌ تاریخی نصر را برای ایران اسلامی رقم زدند و دنیا شاهد بود ایران عزیز ما به‌ پشتوانه‌ وجود رهبری انقلابی و با درایت و ملتی هوشمند و باغیرت، قوی و سربلند است و نیروهای مسلح به ‌پشتوانه این دو نعمت دلگرم و قدرتمند هستند. وی تصریح کرد: دشمنان چنین کشوری حتی اگر با خطای محاسباتی دست به ماجراجویی‌های مقطعی علیه کشور ما بزنند نمی‌توانند به استقلال و عزت ملی ما و مسیر کلی کشور خدشه‌ای وارد کنند. بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، همه ما باید تأکید کنیم که تفرقه، سیاست دشمن است؛ تفرقه میان آحاد جامعه، میان دولت و ملت، میان گروه‌ها و احزاب در جامعه اسلامی و میان ملت‌ها و دولت‌های اسلامی سمی مهلک است. همان جنایتکار اشغالگری که شهید هنیه را به شهادت می‌رساند، شهید نصرالله را نیز شهید می‌کند، آنها با شیعه و سنی، با انسانیت، با شرافت و با صلح، دشمن هستند و اتحاد باید بر این اساس مستحکم شود. رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هوشمندی رهبر شجاع انقلاب مبنی بر برگزاری خطبه‌های نماز جمعه و تاریخ‌سازی مردم در این یوم‌الله به دشمن پیام اقتدار داد، برای جامعه آرامش به ‌ارمغان آورد و در جبهه مقاومت روحیه امید تزریق کرد.
***
فرمانده نیروی دریایی سپاه:
سناریوهای مختلفی برای مقابله با نتانیاهو داریم
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:‌ پیام به دشمنان این است که اگر بخواهند در منطقه با آتش بازی کنند، قاطعانه در مقابل‌شان خواهیم ایستاد. یکی از این موارد بازی نتانیاهو با آتش و روشن کردن شعله آن است و ما حتی برای آن نیز آموزش‌های متفاوتی را طراحی کرده‌ایم.
سردار دریادار علیرضا تنگسیری در گفت‌وگوی تلویزیونی با العالم اظهار کرد: نیروهای مسلح ایران طی سال‌های گذشته خود را برای مقابله با انواع تهدیدات آماده کرده‌اند. وی درباره توانمندی نظامی ایران اظهار کرد: در طول سال رزمایش‌های متعددی در منطقه و خارج آن انجام می‌دهیم. ما تمام سناریوهایی را که دشمن ممکن است در یک منطقه جغرافیایی مثلا خلیج‌فارس یا حتی خارج از آن انجام دهد، می‌سنجیم و بر اساس آن آموزش و طراحی را انجام می‌دهیم. سردار تنگسیری گفت: ما خود را برای هر شرایطی آماده می‌کنیم و رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حفظه‌الله و فرمانده کل سپاه، همواره بر ضرورت آمادگی و هوشیاری کامل برای مواجهه با شرایط عادی یا استثنایی در منطقه تاکید می‌کنند که یکی از این موارد بازی نتانیاهو با آتش و روشن کردن شعله آن است و ما حتی برای آن نیز آموزش‌های متفاوتی را طراحی کرده‌ایم. وی ادامه داد: ۴۴ سال است که این وضعیت وجود دارد، ما جنگ را پشت سر گذاشتیم، ما برای هر شرایطی برنامه داریم که یکی از این برنامه‌ها مقابله با چنین اتفاقاتی است که در آینده با آنها مواجه خواهیم شد، ما سناریو‌هایی برای درگیری با دشمن طراحی کرده‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ما رهبری آگاه، دانا، زیرک و باهوش داریم که آینده را بخوبی می‌بینند. ۲۰ سال قبل مقام معظم رهبری نکاتی را درباره هوش مصنوعی بیان فرمودند بویژه درباره جنگ مدرن، لذا موشک‌هایی در بردهای مختلف ساختیم.
***
سفیر استرالیا در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد
با توجه به تکرار مواضع جانبدارانه و مغایر با موازین حقوق بین‌الملل دولت استرالیا نسبت به تحولات اخیر منطقه، ایام مک کانویل، سفیر این کشور در تهران از سوی مدیرکل آسیا و اقیانوسیه به وزارت امور خارجه فراخوانده شد. مقام وزارت خارجه‌ کشورمان ضمن اعتراض نسبت به مواضع ناموجه و جانبدارانه دولت استرالیا نسبت به تحولات منطقه و ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی در افزایش تنش منطقه‌ای از جمله به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار نیلفروشان، مستشار عالی نظامی کشورمان در بیروت، رویکرد دوگانه استرالیا نسبت به تحولات منطقه و سکوت نسبت به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان را تقبیح کرد. محمدی با اشاره به حق ذاتی دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران برای واکنش در برابر تعرضات مکرر رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و حمله به اتباع و منافع ایران، عملیات موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را اقدامی قانونی و مسؤولانه توصیف کرد که برای حراست از امنیت ملی مردم ایران و ثبات منطقه ضروری بود. مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با تاکید مجدد بر ضرورت توقف فوری نسل‌کشی در غزه و تجاوزات رژیم اشغالگر علیه لبنان، خواستار نقش‌آفرینی مسؤولانه استرالیا و دیگر کشورهای غربی حامی این رژیم در این زمینه شد و خاطرنشان کرد که برخوردهای یکسویه و جانبدارانه با تحولات منطقه به همراه تفسیر خودمحورانه از قواعد و هنجارهای بین‌المللی، کمکی به کاهش تنش در منطقه نمی‌کند، بلکه منجر به ترغیب بیشتر متجاوز خواهد شد. در این ملاقات سفیر استرالیا با تبیین تحرکات و اقدامات دولتش برای برقراری آتش‌بس در غزه و لبنان اعلام کرد که مراتب اعتراض رسمی ایران را به دولت متبوعش منتقل خواهد کرد.

Page Generated in 0/0060 sec