printlogo


کد خبر: 292805تاریخ: 1403/7/17 00:00
اخبار

انتشار پوستر نمایش «درخت لیمو»
نمایش «درخت لیمو» با طراحی، نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی نازنین اردویی از پنجشنبه ۲۶ مهر هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه سیمرغ مجموعه بنیاد بیدل دهلوی روی صحنه می‌رود. پوستر نمایش «درخت لیمو» در آستانه شروع اجراها با طراحی امیر صدیقی منتشر شد.
در این اثر نمایشی سوگند جعفری، نازنین هدایتی‌نیک‌فرد، ارشیا بازوند، سعید زارع، علی کریم‌شجره و ماهان حیدری به‌ عنوان بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه این اثر آمده: «اینجا یک بیمارستان روانی است...». علاقه‌مندان برای تهیه بلیت نمایش «درخت لیمو» می‌توانند به سایت تیوال یا گیشه تماشاخانه سیمرغ مراجعه کنند.
***
جشن مهر سینمای ایران شنبه به پایان می‌رسد
آیین اختتامیه سومین جشن مهر سینمای ایران شنبه ۲۱ مهر از ساعت ۱۸:۳۰ در موزه سینمای ایران برگزار می‌شود.
جشن مهر سینمای ایران همزمان با روز ملی سینما از ۲۱ شهریور آغاز به کار کرد. پیش از این قرار بود آیین اختتامیه آن ۱۱ مهر برگزار شود که به دلیل شهادت سیدحسن نصرالله به تعویق افتاد. سومین دوره جشن مهر سینمای ایران امسال در ۳۱ استان کشور برگزار شد که برخی از این جشن‌ها با حضور مدیران سازمان سینمایی کشور، مسؤولان و سینماگران و هنرمندان شاخص و افتتاح سالن‌های سینمایی در استان‌ها همراه بود.
در آیین پایانی سومین «جشن مهر سینمای ایران» علاوه بر تجلیل از یک بازیگر مطرح سینما از بیش از ۳۰ سینماگر از جمله سینمادار، کارگردان، آموزشگاه‌دار، تهیه‌کننده و...  تجلیل می‌شود.
***
«هشت‌پا» روی آنتن شبکه یک می‌رود
سریال «هشت‌پا» به کارگردانی احمد معظمی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی علی طالب‌آبادی از چهارشنبه ۱۸ مهرماه هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک تلویزیون می‌رود و جایگزین سریال «طوبی» خواهد شد.
این سریال جاسوسی - پلیسی، محصول جدید سیمافیلم با مشارکت معاونت فرهنگی - اجتماعی فراجا (ناجی هنر) است که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در 20 قسمت روی آنتن خواهد رفت.
سعید چنگیزیان، نادر سلیمانی، ایوب آقاخانی، محمد صادقی، سیداحمد نجفی، سپند امیرسلیمانی، علیرضا جلالی‌تبار، ایرج نوذری، محسن بهرامی، حمید ابراهیمی، علیرضا مهران، محمد فیلی، علی اوسیوند، افسانه چهره‌آزاد، مینا وحید، رویا جاویدنیا، سودابه بیضایی، کمند امیرسلیمانی و هلیا امامی بازیگران اصلی سریال «هشت‌پا» هستند.
***
«رؤیای نیمه‌شب» به چاپ صدوبیست‌وچهارم رسید
کتاب «رؤیای نیمه‌شب» نوشته مظفر سالاری به‌تازگی توسط انتشارات کتابستان معرفت به چاپ 
صد و بیست‌وچهارم رسیده است. این ‌کتاب دربرگیرنده رمانی عاشقانه با مضمونی دینی است و روایتی است از دلدادگی پسری سنی‌مذهب به دختری شیعه که در حاشیه ماجرای یک تشرف روایت شده است.
تشرف به محضر امام عصر(عج) موضوعی است که این رمان را از دیگر عاشقانه‌های موجود متمایز کرده و خواننده را در موقعیتی متفاوت از رمان‌های عاشقانه قرار داده است.
«رؤیای نیمه‌شب» از دل روایت یک تشرف یک خطی خلق شده است. «رؤیای نیمه‌شب» راوی تشرف ابوراجح حمامی است که نویسنده تلاش کرده با دراماتیزه کردن این روایت آن را در دسترس عموم قرار دهد.
شخصیت‌محوری داستان پسری به نام هاشم است که پدربزرگ او کفالت وی را بر عهده دارد. ابونعیم زرگر، تاجر بزرگ جواهرات در حله و سنی‌مذهب است. ابوراجح حمامی دوست پدربزرگ هاشم است که دختری به نام ریحانه دارد که از شیعیان مخلص و دانای اهل‌بیت(ع) است. در این رمان شاهدیم که در هاشم علاقه‌ای به ریحانه ایجاد می‌شود و این موضوع پیش‌برنده داستان است.
چاپ صدوبیست‌وچهارم این کتاب با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۲۵ هزارتومان عرضه شده است.
***
اجرای «تیزتک» در مرکز تئاتر کانون
نمایش «تیزتک» از سوی جانبازان اعصاب و روان بیمارستان روان‌پزشکی نیایش تولید شده و ماندانا عبقری نویسنده و علیرضا دهقانی کارگردان آن هستند.
در خلاصه داستان نمایش «تیزتک» آمده است: «یارتا؛ فرزند شهید خلبان با خرچنگی کوچک و صخره‌ای کنار دریا دوست است».
تیزتک جنگنده‌ای است که خلبانش با خروج اضطراری از آن بیرون پریده و خودش در سقوطی معجزه‌وار سالم مانده و حامل ۲ موشک عمل نکرده است. وی در پناه صخره‌ای پنهان شده تا گروه جست‌وجو به سراغش بیاید.
سیامک کوچکی، اصغر توکلی، الله‌یار خسروی، محسن شاهی صداپیشگی و محمدحسین صادقی، سیدابوالحسن موسوی، حسین امیریان و محمود گلی، عروسک‌گردانی این نمایش را بر عهده دارند.
نمایش «تیزتک» از ۱۷ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰ به‌صورت رایگان در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بوستان لاله روی صحنه می‌رود و تماشای آن برای عموم آزاد است.

Page Generated in 0/0077 sec