printlogo


کد خبر: 292811تاریخ: 1403/7/17 00:00
دور دنیا

مجری پیشین فاکس‌نیوز:
اسرائیلی‌ها می‌دانند نمی‌توانند با ایران بجنگند
کیم ایورسن، مجری پیشین شبکه فاکس‌نیوز آمریکا با تمسخر حقارت رژیم صهیونیستی در مقابل ایران، اعلام کرد که خود اسرائیلی‌ها هم می‌دانند نمی‌توانند حریف ایران شوند. این خانم فعال و یوتیوبری مشهورگفت: «اینکه فکر کنیم اسرائیل با حدود ۹ میلیون نفر جمعیت و به ‌اندازه نیوجرسی، می‌تواند با ایران، کشوری با ۹۰ میلیون نفر و دارای تجهیزات نظامی برتر مقابله کند، خنده‌دار است». خانم ایورسن ادامه داد: «آنها (اسرائیلی‌ها) می‌دانند که نمی‌توانند. آنها می‌خواهند که آمریکایی‌ها برای‌شان بجنگند و می‌دانند که می‌توانند این کار را انجام دهند، زیرا به طور کامل به همه سطوح دولت و دستگاه پروپاگاندای آمریکا نفوذ کرده‌اند».
***
ضربه حماس به شبکه شاباک در غزه
یک منبع امنیتی وابسته به مقاومت فلسطین در نوار غزه روز یکشنبه خبر داد سرویس‌های امنیتی حماس موفق به کشف و انهدام یک باند از مزدوران وابسته به سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) شدند. طبق اطلاع این منبع، مأموریت این باند که در فضای مجازی مشغول به فعالیت بودند، پیش از نخستین سالگرد عملیات توفان الاقصی در پی ایجاد هرج‌ومرج و ناامنی و تحریک جبهه داخلی نوار غزه علیه مقاومت فلسطین بوده است. به گفته این منبع، شناسایی این مزدوران پس از پیگیری دقیق از سوی افراد متخصص و کارشناسان فنی انجام شد، به گونه‌ای که صفحه‌های مجازی این افراد در شبکه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. اعضای این شبکه علیه مقاومت دست به تحریک می‌زدند و برخی از مطالب مشکوک را منتشر می‌کردند. 
منبع مذکور تصریح کرد که افراد وابسته به سرویس شاباک از ساکنان فلسطین می‌خواستند علیه مقاومت تظاهرات برگزار کنند و درباره جنایات غیرانسانی رژیم صهیونیستی در غزه نیز دست به سفیدشویی بزنند. نیروهای امنیتی مقاومت فلسطین توانستند هویت واقعی گردانندگان این صفحات را شناسایی و این افراد را بازداشت کنند. پس از تحقیقات از افراد و بازجویی‌هایی که شد، آنها اعتراف کردند که با دستور سرویس شاباک، صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده بودند تا علیه مقاومت فلسطین و مخدوش کردن چهره آن تبلیغات و کاری کنند که مردم فلسطین علیه مقاومت دست به تظاهرات بزنند. این منبع خبر داد افراد مذکور در جریان اعترافات خود گفته‌اند مبالغ مالی زیادی از شاباک دریافت کرده‌اند تا بتوانند به مأموریت خود عمل کنند. به گفته این منبع، سرویس شاباک همچنین اطلاعاتی درباره فرماندهان مقاومت و عناصر آن در کرانه باختری در اختیار آنان قرار داده است تا بتوانند آنها را از نظر اجتماعی ترور کنند و به مردم فلسطین بگویند که علت بحران کرانه باختری این افراد هستند. 
***
ادامه تنش بین مکرون و نتانیاهو
بالا گرفتن جنگ لفظی میان رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره نحوه اداره جنگ تحمیلی علیه فلسطین و لبنان، نشان آشکاری از به بن‌بست رسیدن دیپلماسی غربی در قبال ادامه حمایت از وحشیگری اسرائیلی‌ها در خاورمیانه است. پس از آنکه امانوئل مکرون در کارزار جدید خود برای حفظ منافع سنتی فرانسه در لبنان، خواستار عدم تحویل تسلیحات به رژیم صهیونیستی شد، بنیامین نتانیاهو این درخواست را شرم‌آور خواند. در حالی که مکرون بر یک راه‌حل دیپلماتیک اصرار دارد تا دستاویزی برای ورود فرانسه و شرکایش در اتحادیه اروپایی به معادلات رو به وخامت خاورمیانه  قرار گیرد، نتانیاهو با اتکای صرف به حمایت بی‌چون و چرای لابی اسرائیلی در آمریکا، بر تداوم جنگ بدون هر گونه توافق برای آتش‌بس اصرار دارد.
تنش این 2 در تماس تلفنی یکشنبه گذشته که در اصل به منظور آشتی‌کنان میان کاخ الیزه و تل‌آویو برقرار شده بود نیز ادامه داشت و نتانیاهو،  مکرون را متهم ساخت با درخواست محدودیت تسلیحاتی علیه اسرائیل به نفع دشمنان این رژیم حرکت کرده است. 
***
سخنان جنگ‌طلبانه ماسک در حضور ترامپ
ایلان ماسک که شنبه این هفته برای نخستین بار به همراه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024 در یک کارزار انتخاباتی شرکت کرده بود، رفتار و گفتار عجیبی داشت. بنیانگذار شرکت تسلا و مالک شبکه ایکس نخست هنگام آمدن به صحنه کارزار انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا به منظور سخنرانی چند بار بالا پرید.
او در باتلر، جایی که ترامپ کمتر از ۳ ماه پیش هدف ترور قرار گرفته بود، لحظاتی بعد این رفتار خود را تحت عنوان تمسخر رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، جو بایدن معرفی کرد که حتی نمی‌تواند از پله‌ها بالا برود. ماسک سپس با حرف‌هایی که بوی حمایت از جنگ می‌داد، ادعا کرد: «آمریکا سرزمین شجاعان است و هیچ آزمایش واقعی برای نشان دادن میزان شجاعت وجود ندارد مگر زمانی که ما زیر آتش باشیم. چه کسی را می‌خواهید نماینده آمریکا باشد؟»
***
غرق شدن کشتی نظامی نیوزیلند در اقیانوس آرام
یک ناو پشتیبان نیروی دریایی نیوزیلند این هفته پس از برخورد به یک صخره در اقیانوس آرام، واژگون و غرق شد! براساس بیانیه نیروی دریایی این کشور، کشتی پشتیبان نیروی دریای سلطنتی نیوزیلند به نام ماناوانوی در زمان سانحه در حال ماموریتی تحقیقاتی در نزدیکی ساحل اوپولو در جزایر ساموآ بود که به گل نشست. این نیرو دلیل اصلی این حادثه را نیازمند تحقیقات بیشتر دانسته است. جالب اینکه بخشی از مسؤولیت این کشتی به گل نشسته، کاوش کف اقیانوس به منظور شناسایی بمب‌ها و مهمات به‌جا مانده از جنگ دوم جهانی بود. تمام ۷۵ سرنشین این کشتی به سلامت از آن خارج و به ساحل منتقل شدند.

Page Generated in 0/0065 sec