printlogo


کد خبر: 292813تاریخ: 1403/7/17 00:00
آخرین آمار در رابطه با ابعاد فاجعه آفرینی صهیونیست‌ها
شهدا و قربانیان، بیش از 10 درصد جمعیت غزه

طبق برآورد برخی محققان محلی در غزه، کارزار وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه این باریکه طی یک سال گذشته قربانیانی به مراتب بیشتر از آنچه در آمار رسمی منعکس می‌شود به دنبال داشته است. 
در حالی که طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین در سالگرد آغاز جنگ غزه، شمار شهدا به 42 هزار نفر و شمار مجروحان به مرز 100 هزار نفر رسیده است اما یکی از داوطلبان سازمان بهداشت جهانی که اخیرا در جریان واکسیناسیون کودکان این باریکه نظارت داشته، به نقل از مقامات بهداشتی غزه فاش کرده که آمار شهدا، مجروحان، آوارگان، همچنین افرادی که در معرض گرسنگی قرار دارند بسیار بیشتر از  برآوردهای کارشناسان این سازمان است. او به گلوبال ریسرچ گفته است تعداد مفقودان جنگ یک ساله در این باریکه که توسط سازمان بهداشت جهانی تنها 10 هزار نفر برآورد شده، می‌تواند تا 3 برابر این رقم افزایش یابد، همچنین آمار مجروحان صرفا شامل کسانی می‌شود که در موج نخست حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه دچار جراحت و صدمه شده‌اند، حال آنکه تعداد مجروحان ویرانی‌های سلسله‌وار بناهای نیمه‌مخروب و سوانح حین جابه‌جایی‌های دسته‌جمعی آوارگان، سوانح اردوگاه‌ها و بیماری‌ها و عوارض جسمانی و روانی ناشی از تبعات جنگ، می‌تواند شمار مجروحان و حادثه‌دیدگان واقعی را به 10 درصد جمعیت جنگ‌زده 2 میلیون نفری غزه برساند. بدین ترتیب شاید برآورد مجموع شهدا و زخمی‌های غزه در این یک سال 2 برابر آن چیزی باشد که رسما اعلام می‌شود. بر اساس آمارهای منتشرشده توسط سازمان جهانی بهداشت، دست‌کم یک‌چهارم از 100 هزار زخمی‌ فلسطینی در غزه با جراحات عمیق مواجه شده‌اند و بسیاری به قطع عضو دچارشده و به بازتوانی گسترده نیاز دارند.
* اسرائیل بزرگ‌ترین قاتل خبرنگاران و امدادگران
کمیته بین‌المللی حمایت از روزنامه‌نگاران می‌گوید ۱۱۶ روزنامه‌نگار و کارکنان رسانه‌ای در میان ۴۲ هزار کشته‌شده غزه قرار دارند. این کمیته همچنین تأیید کرده که دست‌کم 5 روزنامه‌نگار به ‌طور مستقیم هدف تیراندازی نیروهای متجاوز صهیونیست قرار گرفته و به شهادت رسیده‌اند، همچنین طبق برآورد سازمان ملل، بیش از ۲۵۰ امدادگر از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون در غزه به شهادت رسیده‌اند. 
* فاجعه گرسنگی و آوارگی
تقریبا ۹۶ درصد جمعیت غزه، با کمبود شدید مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند و یک‌چهارم آنها یعنی بیش از ۴۹۵ هزار نفر به ‌دلیل کمبود شدید مواد غذایی با خطر گرسنگی روبه‌رو هستند، همچنین بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، تا پایان سال ۲۰۲۳، بیش از ۸۵ درصد از ساکنان غزه، یا بیش از 1.9 میلیون نفر، به عنوان آوارگان داخلی شناخته می‌شده‌اند. با توجه به اینکه حملات دژخیمانه رژیم صهیونیستی به شهر رفح و مرز جنوبی باریکه با مصر در سال 2024 انجام شد، به نظر می‌رسد باید بیش از 95 درصد جمعیت غزه را آواره دانست.

Page Generated in 0/0064 sec