printlogo


کد خبر: 292815تاریخ: 1403/7/17 00:00
اخبار

مبینا فلاح طلایی شد
مبینا فلاح در مسابقات تیراندازی با کمان جام ریاست‌جمهوری تاجیکستان به مدال طلا دست یافت. مبینا فلاح در فینال مسابقات تیراندازی با کمان جام ریاست‌جمهوری تاجیکستان با نتیجه 6 بر 2 مقابل کمانداری از روسیه به پیروزی رسید و مدال طلای این بازی‌ها را به دست آورد. پیش از این تیم میکس ریکرو کشورمان نیز با ترکیب مبینا فلاح و رضا شبانی طلای این مسابقات را به دست آورده بود.
***
جلسه برای بیرانوند بعد از بازی‌های ملی
جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای رسیدگی به ادعاهای علیرضا بیرانوند پس از بازی‌های ملی پیش رو برگزار خواهد شد. پس از صحبت‌های عجیب و جنجالی علیرضا بیرانوند درباره پرداخت رشوه 5 میلیارد تومانی به برخی اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این بازیکن را برای ادای توضیحات احضار کرد. در همین راستا پیگیری تسنیم نشان می‌دهد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصمیم دارد جلسه رسیدگی به صحبت‌های عجیب بیرانوند با حضور این بازیکن پس از بازی‌های ملی پیش رو برگزار شود. دلیل این تصمیم کمیته انضباطی، حساسیت‌ بازی‌های پیش روی تیم‌ ملی است. تیم ملی فوتبال ایران روزهای 19 و 24 مهرماه در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی به مصاف ازبکستان و قطر خواهد رفت.
***
ویزای آلبانی هنوز صادر نشده کشتی‌گیران به مسابقات جهانی می‌روند؟
در فاصله ۲ هفته مانده به آغاز پیکارهای کشتی اوزان غیرالمپیکی و امیدهای جهان در آلبانی، هنوز روادید اعضای تیم‌ ملی برای سفر به این کشور صادر نشده است. رقابت‌های اوزان غیرالمپیکی کشتی آزاد و فرنگی و امیدهای جهان ۳۰ مهر تا ۶ آبان‌ماه امسال در تیرانا پایتخت کشور آلبانی برگزار خواهد شد. سال گذشته نیز آلبانی میزبان رقابت‌های زیر ۲۳ سال کشتی جهان بود که متاسفانه به اعضای تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران روادید نداد. فدراسیون کشتی با توجه به این موارد از ماه‌ها پیش رایزنی‌هایی را برای تسهیل صدور روادید قهرمانان ایران انجام داد. یکی از اقدامات اساسی علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی دیدار وی در حاشیه کسب سهمیه المپیک در استانبول با پریزرنی، رئیس فدراسیون کشتی آلبانی بود. البته پیش از این نیز دبیر در همین رابطه مذاکراتی را با نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی در خلال پیکارهای جهانی ۲۰۲۳ بلگراد داشت اما با نزدیک شدن به زمان مسابقات امیدهای جهان، فدراسیون پیگیری لازم را از چند وقت پیش از طریق وزارت امور خارجه کشورمان و اتحادیه جهانی کشتی آغاز کرده و امید می‌رود این تلاش‌ها در نهایت به صدور روادید ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی منجر شود. یک منبع آگاه در فدراسیون کشتی در این باره گفت: با توجه به اینکه کمتر از ۲ هفته دیگر به رقابت‌های جهانی در اوزان غیرالمپیکی باقی مانده اما تاکنون مسؤولان این کشور روادید ما را صادر نکرده‌اند. امیدواریم تا چند روز آینده تکلیف این موضوع مشخص شود. پویا دادمرز، ایمان محمدی، محمدرضا و محمدعلی گرایی و همچنین رضا مومنی، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسمپور اعضای تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد اوزان غیرالمپیکی را در پیکارهای جهانی تشکیل می‌دهند.
***
برگزاری جلسه شورای برون‌مرزی وزارت ورزش با حضور وزیر
جلسه شورای برون‌مرزی با حضور احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان و همه اعضای این شورا در دفتر وزیر ورزش برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان با حضور احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان و اعضای شورای برون‌مرزی برگزار شد.
در این جلسه دکتر دنیامالی با اشاره به اهمیت شورای برون‌مرزی و تصمیمات این شورا در تقویت ورزش کشور، ضمن تاکید بر «نظم‌دهی بیشتر» در تصمیمات این شورا، بر بازنگری آیین‌نامه در جلسه بعدی شورا تاکید کرد.
در ادامه این جلسه اعضای شورای برون‌مرزی نکاتی را درباره وظایف و برخی موضوعات مطرح‌شده ارائه دادند و مقرر شد در جلسه بعدی ادامه موضوعات شورای برون‌مرزی به بحث گذاشته شود.
***
ارونوف برابر ایران به میدان می‌رود؟
مدیر رسانه‌ای تیم‌ ملی فوتبال ازبکستان عنوان کرد حضور ارونوف مقابل ایران قطعی نیست.
به گزارش ایسنا، تیم‌ ملی ازبکستان باید در سومین دیدارش در انتخابی جام‌جهانی به مصاف تیم‌ ملی ایران برود. حضور اوستون ارونوف در این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
به گفته داورون فیضی‌اف، مدیر رسانه‌ای فدراسیون فوتبال ازبکستان، اطلاعات خاصی درباره حضور این بازیکن در دست نیست. او در صحبت‌هایی گفت: ما نمی‌توانیم در حال حاضر درباره حضور قطعی ارونوف برابر ایران چیزی بگوییم. مشخص نیست که او در این ۲ دیدار شرکت خواهد کرد یا خیر اما احتمال حضور او در زمین وجود دارد.
اوستون ارونوف در ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل چادرملو حضور داشت اما مهاجم ازبکستانی که در تمرینات پیش از بازی مصدوم شده بود جای خود را به بازیکن دیگری داد.
دیدار ازبکستان و ایران در ورزشگاه بنیادکار تاشکند بسیار حساس خواهد بود و سرنوشت صدرنشین جدول این گروه را مشخص خواهد کرد. هر ۲ تیم ۶ امتیازی هستند. ازبکستان در ۲ بازی ابتدایی خود کره‌شمالی و قرقیزستان را شکست داده و ایران نیز مقابل قرقیزستان و امارات پیروز شده است.

Page Generated in 0/0057 sec