printlogo


کد خبر: 292817تاریخ: 1403/7/17 00:00
با انتشار اطلاعیه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا حریف تراکتور از لیگ قهرمانان حذف شد
ایران امن است

کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد تیم موهان باگان هند از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد. در دور دوم از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های تراکتور و موهان باگان هند باید چهارشنبه 11 مهر در استادیوم یادگار امام تبریز به مصاف هم می‌رفتند که تیم هندی به دلیل برخی بهانه‌های غیرفوتبالی، از سفر به ایران خودداری کرد. در شرایطی که در همان زمان تیم‌های پاختاکور ازبکستان و استقلال تاجیکستان برای دیدار با پرسپولیس و سپاهان در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان در ایران به سر می‌بردند، باشگاه موهان باگان تحولات منطقه را بهانه‌ای برای عدم حضور در تبریز عنوان کرد و از حضور در این مسابقه انصراف داد. با وجود حضور ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا و تیم داوری در تبریز اما موهان باگان از سفر به ایران خودداری کرد و در نهایت نیز پرونده این دیدار به بخش انضباطی AFC ارجاع شد. حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم خود را در این باره صادر کرده است. بر این اساس باشگاه موهان باگان از این پیکارها کنار گذاشته شد و نتیجه دور نخست این تیم برابر روشن تاجیکستان نیز از جدول مسابقات حذف شد.
در حکم صادره آمده است: طبق ماده 5.2 مقررات مسابقات لیگ قهرمانان آسیا  25-2024 (مقررات مسابقات)، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تأیید می‌کند تیم موهان باگان هند به دلیل عدم حضور در تبریز، برای دیدار خود از گروه A مسابقات مقابل تراکتور در تاریخ 2 اکتبر 2024، به عنوان تیم انصراف‌دهنده از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه، تمام مسابقاتی که توسط تیم موهان باگان برگزار شده، لغو و طبق ماده 5.6 مقررات مسابقات باطل اعلام می‌شود. برای رفع هر گونه ابهام، هیچ امتیاز و گلی از مسابقات این تیم در تعیین رتبه نهایی گروه A بر اساس ماده 8.3 مقررات مسابقات لحاظ نخواهد شد. این موضوع اکنون به کمیته‌های مرتبط AFC ارجاع خواهد شد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.
***
مظفری‌زاده: ثابت شد ایران از امن‌ترین کشورهای دنیاست
سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور گفت فسخ علیرضا بیرانوند قانونی بوده و او باید تبرئه شود. سعید مظفری‌زاده با اشاره به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر حذف تیم موهون باگان از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم حضور در دیدار با تراکتور اظهار کرد: متأسفانه تیم هندی با رفتار غیرحرفه‌ای به اعتبار مسابقات خدشه وارد کرد. تمام شرایط برای برگزاری بازی آماده بود که حریف به بهانه نبود امنیت در ایران از سفر به تبریز انصراف داد. این در حالی است که سایر تیم‌های خارجی و تمام عوامل برگزاری بازی ۲ تیم تراکتور و موهون باگان از جمله ناظر و تیم داوری بدون مشکل به ایران سفر کردند و در کمال آرامش و امنیت به کشورهای‌شان بازگشتند. وی افزود: همه دیدند و بار دیگر ثابت شد ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست و با تدابیری که اندیشیده شده، قطعا میزبان شایسته‌ای در مسابقات بین‌المللی خواهیم بود. سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور در رابطه با تصمیمات داور مسابقه تراکتور – فولاد هم گفت: انتظار می‌رود با حضور VAR اشتباهات داوری به حداقل برسد. وی درباره حکم صادر شده برای پرونده علیرضا بیرانوند نیز گفت: بر اساس نظر کارشناسی وکیل باشگاه و وکیل شخصی آقای بیرانوند، فسخ ایشان قانونی بوده و باید تبرئه شود. واقعیت این است که این پرونده ابعاد مختلفی داشته و آقایان نباید برای اینکه خودشان را تبرئه کنند و از زیر فشار رها شوند، شلوغ کاری کنند. متأسفانه عده‌ای برای رسیدن به هدف‌شان از اهرم فشار رسانه‌ای استفاده می‌کنند و جالب است حتی برخی مجریان صداوسیما به عنوان رسانه ملی، به صورت میلی و بر اساس علایق رنگی رفتار کرده و جانبداری می‌کنند. خودشان دم از برقراری عدالت می‌زنند ولی در عمل از کوچک‌ترین فرصت پخش زنده برای ایجاد فشار علیه بیرانوند استفاده می‌کنند. مگر شما قاضی یا حقوقدان هستید که با صراحت درباره پرونده پیچیده فسخ بیرانوند با پرسپولیس اظهار نظر می‌کنید؟ سرپرست مدیرعاملی تراکتور گفت: متأسفم برای صداوسیما و برخی رسانه‌ها که اجازه می‌دهند افراد بدون تخصص درباره موضوع حقوقی اظهار نظر کارشناسی کنند. ما و علیرضا بیرانوند به اندازه کافی باتجربه هستیم که دچار این حاشیه‌سازی‌ها نشویم و کارهای مربوط به این پرونده را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم. هیچ‌گاه وارد بازی رسانه‌ای آنان نمی‌شویم.

 


Page Generated in 0/0074 sec