printlogo


کد خبر: 292825تاریخ: 1403/7/17 00:00
اخبار

وجود 450 خط تولید دارو  در ایران
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب ایران در تولید داروها و صادرات داروهای باکیفیت گفت: بیش از ۴۵۰ خط تولید دارو در اشکال مختلف داریم. غلامحسین صادقیان با تاکید بر اینکه نظارت‌ها بر کیفیت تولید دارو در ایران با دنیا برابری می‌کند، افزود: در حال حاضر به ۴۰ کشور دنیا صادرات دارویی داریم که مبین کیفیت فرآورده‌های تولیدی است. وی تصریح کرد: در نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شود گوشه‌هایی از توانمندی و ظرفیت‌های تولید دارو از جمله مواد اولیه بسته‌بندی و فرآورده‌های دارویی به نمایش گذاشته می‌شود. صادقیان گفت: این پتانسیل و آمادگی را برای برگزاری نمایشگاه در کشورهای دیگر داریم و اگر کشوری درخواست کند، آمادگی کامل برای کمک به بهتر برگزار شدن آن داریم.
***
توزیع ۳۵ هزار بسته حمایتی و لوازم‌التحریر توسط هلال‌احمر
رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر از اجرای طرح ارمغان مهر در سراسر کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و توزیع بیش از ۳۵ هزار بسته حمایتی و نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان کمتر برخوردار خبر داد. وحید سلیمی‌گفت: از روزهای پایانی شهریورماه، با کمک داوطلبان و حمایت خیران نیک‌اندیش جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور، ضمن شناسایی دانش‌آموزان کمتر برخوردار، بسته‌های حمایتی شامل نوشت افزار، معیشتی و بهداشتی به ارزش مجموع ۲۱۰ میلیارد ریال تهیه و آماده توزیع در میان جامعه هدف شد. وی افزود: با آغاز سال تحصیلی جدید، ۳۵ هزار و ۱۵۴ بسته نوشت‌افزار شامل دفتر، خودکار، مداد تحریر، جامدادی، مداد رنگی و مدادشمعی، تراش و پاک‌کن، پرگار و گونیا و... در میان دانش‌آموزان توزیع شد. سلیمی به دیگر اقلام حمایتی طرح ارمغان مهر برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند نیز اشاره و تصریح کرد: کیف مدرسه، کفش و لباس فرم، کاپشن، مقنعه، قمقمه آب و ... از دیگر اقلام توزیعی در میان دانش‌آموزان بوده است. رئیس سازمان داوطلبان در ادامه اظهار کرد: معرفی دانش‌آموزان کم‌برخوردار از مدارس مناطق روستایی برای دریافت خدمات رایگان معاینه چشم و ویزیت پزشکان عمومی داوطلب، ارائه مشاوره رایگان تحصیلی و نیز مشاوره رایگان تغذیه، از دیگر خدمات داوطلبان هلال‌احمر به جامعه هدف در طرح ارمغان مهر امسال بود.
***
کشف ۴۴۰ تن مواد مخدر طی یک سال
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از کشف ۴۴۰ تن مواد مخدر از سال گذشته تاکنون خبر داد. سردار ایرج کاکاوند با اشاره به ۴۰۰۰ شهید عرصه مبارزه  با مواد مخدر در کشور، یاد همه شهدا بویژه سردار نیلفروشان و سیدحسن نصرالله و شهدای عرصه نظم و امنیت و مبارزه با مواد مخدر را گرامی‌ داشت و گفت: ایران در موضوع مبارزه با مواد مخدر پرچمدار است و دنیا به ما به واسطه اقدامات مقابله‌ای‌مان در این حوزه بدهکار است. وی افزود: کشور ما در بحث مبارزه با مواد مخدر اقدامات مقابله‌ای خاصی دارد و گویای این حقیقت و واقعیت تعداد شهدای عزیز و جانبازان است. سردار کاکاوند در ادامه گفت:  اقدامات ایران بویژه پلیس در بحث مبارزه در مرزها و چه داخل کشور در امر شناسایی با عناصر اصلی و افرادی است که اقدام به ورود کردن مواد مخدر به کشور می‌کنند که اکثرشان به صورت مسلحانه است. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در خاتمه این را هم گفت که از هفته ناجا سال گذشته تاکنون بالغ بر ۴۴۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که عمده این کشفیات در مرزها بوده است.
***
معرفی ۶۰ محصول دانش‌بنیان در رویداد پلیس هوشمند
سومین رویداد معرفی نیازهای فناورانه حوزه نیروی انتظامی با هدف به هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری‌های نوین و هوشمندساز پلیس با معرفی ۶۰ محصول فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد. در حاشیه این رویداد که برای به هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری‌های نوین و هوشمندساز پلیس از سوی صندوق نوآوری و با همکاری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع خبرنگاران به تشریح این رویداد و خدمات ارائه‌شده از سوی صندوق نوآوری جهت توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت. ملکی‌فر با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی امروز وظیفه تأمین مالی 10 هزار شرکت دانش‌بنیان را بر عهده دارد، اظهار کرد: بیش از 45 درصد این شرکت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند. وی با بیان اینکه امروز صندوق نوآوری میزبان سومین رویداد تخصصی پلیس هوشمند است، گفت: یکی از اهداف صندوق نوآوری در اعطای تسهیلات و خدمات، کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع نیازهای فناورانه سازمان‌ها و نهادهاست که بخشی از این مأموریت را از طریق برگزاری سلسله رویدادهای تبادل فناوری میان عرضه و تقاضای فناوری دنبال می‌کنیم. وی با اشاره به برگزاری سومین رویداد تخصصی عرضه و تقاضای فناوری‌های نوین و هوشمندساز پلیس خاطرنشان کرد: در این رویداد، فراجا نیازهای فناورانه خود را در چند حوزه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح کرد که در سمت عرضه هم 55 شرکت دانش‌بنیان فناور حضور داشتند و بیش از 60 محصول فناورانه خود را معرفی کردند و تا این لحظه تفاهمنامه‌هایی به ارزش بیش از 50 میلیارد تومان میان فراجا و شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است.

Page Generated in 0/0072 sec