printlogo


کد خبر: 292829تاریخ: 1403/7/17 00:00
تأمین امنیت با رویکرد هوشمند

توجه به هوشمند‌سازی خدمات پلیس تا جایی است که مجلس شورای اسلامی  نیز بر این موضوع تاکید دارد و معتقد است در موضوع تأمین امنیت نیاز به این است که یک بازتعریف اتفاق بیفتد، چرا که نحوه تأمین امنیت به روش‌های سنتی امروزه میسر نیست و باید یک رویکرد هوشمندانه در این زمینه اتخاذ شود. فرمانده کل انتظامی دیروز در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به مناسبت هفته فراجا برگزار شد، اظهار داشت: انصافا سال گذشته در بحث پیشگیری از وقوع جرائم در کمیسیون امنیت ملی پیگیری‌های مناسبی انجام شد و بسیاری از شما عزیزان در این موضوع نقش‌آفرین بودید. 
سردار احمدرضا رادان با بیان اینکه امروز در جهان در ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۵ پلیس برای خدمات‌دهی و تأمین امنیت مردم آن کشور وجود دارد، گفت: در کشور ما امروز این نرخ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲ نفر است. وی افزود: در هیچ کجای دنیا در مناطق عملیاتی، پلیس با خودروی ناایمن انجام ماموریت نمی‌کند و امروز در بررسی برخی صحنه‌هایی که فراجا شهید تقدیم کرده است، علت اصابت گلوله به سر و گردن همکاران ما در عملیات کمین اشرار بوده و با وجود استفاده از جلیقه ضدگلوله، علت شهادت آن عزیزان استفاده از خودروی ناایمن در این مناطق است. سردار رادان در ادامه بر لزوم بازنگری در برخی قوانین اشاره و افزود: به نظر وقت آن رسیده که با اصلاح برخی قوانین به بی‌نظمی‌های شکل‌گرفته و تعریف‌شده پایان داد و همگان را به سمت انتظام‌بخشی سوق داد و می‌توان هوشمندانه، تخلفات و بی‌قانونی، سارق، قاچاقچی و ناهنجاری‌های اجتماعی را کاهش داد. وی با بیان اینکه در عین وجود همه کاستی‌هایی که وجود داشته ما توانسته‌ایم پرکارترین و بیشترین ماموریت‌های خود را با با بهترین نتیجه‌ها به سرانجام برسانیم، اظهار داشت: در ماموریت اربعین و کنترل سارقان و کشف مواد مخدر و کالای قاچاق و نیز دستگیری و طرد اتباع، توانستیم کارنامه قابل  داشته باشیم. فرمانده کل انتظامی کشور در پایان خاطرنشان کرد: همواره قدردان دوستان و همرزمان خود در مجلس شورای اسلامی هستیم و تلاش می‌کنیم با تعامل و همکاری نمایندگان محترم بتوانیم امنیت مردم را تأمین کنیم. 
در ادامه این دیدار ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته انتظامی به سردار رادان و همه کارکنان انتظامی در سخنانی اظهار داشت: این دیدار ما صرفا جهت قدردانی از زحمات پلیس در طول سال است و لازم دانستیم به نیابت از مردم و حوزه‌های انتخابیه خود و نیز از مجلس در ستاد فراجا حاضر شویم و این روز را تبریک بگوییم. عزیزی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم باید در موضوع تأمین امنیت یک بازتعریف داشته باشیم و باید بدانیم که نحوه تأمین امنیت به روش‌های سنتی امروزه میسر نیست و باید یک رویکرد هوشمند در این زمینه انجام شود و خوشبختانه راه‌اندازی مرکز تحلیل داده‌های پلیس، گامی موثر در این زمینه است و مجلس آمادگی دارد در این بازتعریف جدید همراه پلیس باشد و وظایف خود را در این زمینه انجام دهیم.

Page Generated in 0/0075 sec