printlogo


کد خبر: 292842تاریخ: 1403/7/17 00:00
ابوعبیده پس از 5 ماه جلوی دوربین آمد؛ سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام در سالروز عملیات توفان‌الاقصی، وضعیت میدانی جنگ در غزه را تشریح کرد
مقاومت زنده است
* گزینه ما ادامه نبرد فرسایشی علیه دشمن است/ * «عملیات وعده صادق ۱ و ۲» دشمن را به وحشت انداخت

گروه بین‌الملل: روز دوشنبه به مناسبت نخستین سالگرد عملیات تاریخی توفان الاقصی در روز 7 اکتبر ۲۰۲۳،  ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های الاقصی به سخنرانی پرداخت. سخنان ابوعبیده در حالی منتشر شد که یک سال از جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان نوار غزه می‌گذرد. سخنرانی ابوعبیده پس از آن انجام شد که نیروهای مقاومت فلسطینی در نوار غزه در سالروز عملیات توفان الاقصی طی عملیات‌های متعدد ضربات مهلکی را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه و همچنین مستعمره‌نشین تل‌آویو وارد کردند. 
سخنگوی گردان‌های الاقصی در نخستین سالگرد توفان الاقصی در ابتدای سخنان خود گفت: یک سال از حرفه‌ای‌ترین و موفقیت‌آمیزترین عملیات کماندویی تاریخ در دوره معاصر گذشت. ابوعبیده در ادامه افزود: نبرد توفان الاقصی پس از آن آغاز شد که تجاوزات دشمن علیه مسجدالاقصی به مرحله خطرناک و بی‌سابقه‌ای رسید. ابوعبیده در ادامه گفت: پس از آنکه دشمن به مرحله پایانی برنامه‌ریزی برای وارد کردن ضربه‌ای بزرگ به مقاومت در غزه رسیده بود، ضربه‌ای پیش‌دستانه به او وارد کردیم.
ابوعبیده خاطرنشان کرد: نبرد توفان الاقصی پس از تشدید شهرک‌سازی، اشغالگری، یهودی‌سازی و تجاوزات دشمن علیه اسرای فلسطینی آغاز شد. سخنگوی القسام اضافه کرد: در اطراف فلسطین جبهه‌هایی به پا خاسته وجود دارد که در کنار ملت فلسطین مبارزه و ضرباتی مستقیم و سخت به دشمن وارد می‌کنند. وی اضافه کرد: دشمن اشغالگر صهیونیست از نظر همه ملت‌های جهان رژیمی رانده شده و منفور است. پس از گذشت یک سال از عملیات توفان الاقصی، ما شاهد ملت اسطوره‌ای فلسطین هستیم که به‌رغم جنایات دشمن تحت حمایت آمریکا و غرب همچنان پایدار و استوار است.
ابوعبیده همچنین درباره اسیران صهیونیست گفت: از روز اول برای حفظ اسرایی که نزد ما هستند، کوشیدیم. دستورالعمل ما این است که در صورتی که اسرا در معرض خطر قرار گیرند یا نزدیک منطقه درگیری باشند آنان را به مکانی امن منتقل کنیم. خطراتی که اسرای اسرائیلی را تهدید می‌کند روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. درگیری باعث می‌شود اسرا در معرض آتش دشمن قرار گیرند. 
ابوعبیده افزود: یک سال گذشت و ما همچنان در نبردی نابرابر با دشمنی جنایتکار که از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند، مبارزه می‌کنیم. مجاهدان و مبارزان مقاومت به پایداری و مقاومت اسطوره‌ای خود در سراسر نوار غزه ادامه می‌دهند. سخنگوی القسام تصریح کرد: هزاران نفر از نظامیان دشمن را کشته و زخمی کردیم و صدها خودروی زرهی دشمن را از خدمت خارج کردیم. گزینه پیش روی ما، ادامه نبرد فرسایشی طولانی‌‌مدت و دردناک علیه دشمن است و نبردهای جاری موفقیت این گزینه را ثابت کرده است. ابوعبیده درباره ترورهای اخیر رژیم صیهونیستی گفت: دشمن مستکبر نه از تاریخ درس گرفته و نه از حقایق آن و فرهنگ ملت و امت ما چیزی می‌داند. شهادت ۲ رهبر بزرگ شهید اسماعیل هنیه و شهید سیدحسن نصرالله دلیل واضحی است بر اینکه دشمن ماهیت حقیقی مقاومت را درنیافته است. اگر ترور رهبران مقاومت پیروزی بود، مقاومت علیه رژیم اشغالگر پایان یافته بود. ابوعبیده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال نبرد با دشمن صهیونیست است و یک سال پس از توفان الاقصی، «عملیات وعده صادق ۱ و ۲» دشمن را به وحشت انداخت.
سخنگوی گردان‌های الاقصی خطاب به حزب‌الله لبنان گفت: به برادران‌مان در حزب‌الله می‌گوییم که ما نسبت به‌قدرت شما برای وارد‌کردن خسارات دردناک به دشمن اطمینان داریم. وی درباره حمایت حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های مقاومت افزود: حمایت از مقاومت در غزه به نظر مردم فلسطین بسیار عظیم است. 
سخنگوی گردان‌های القسام همچنین از جزئیات و لحظات اولیه عملیات توفان الاقصی پرده برداشت. ابوعبیده اعلام کرد: روز هفتم اکتبر سال گذشته 4500 نفر از مجاهدان این گردان‌ها در عملیات توفان الاقصی مشارکت داشتند که 3000 نفر آنها مامور اجرای عملیات بودند و 1500 نفر هم در عملیات حمایت و پشتیبانی شرکت داشتند. مجاهدان فلسطینی در کمتر از ۲ ساعت موفق به عبور از دیوار امنیتی و موانع مرزی و حمله به تمام 15 پایگاه نظامی لشکر دشمن شدند و علاوه بر این، 10 مرکز نظامی دیگر و نیروهای پشتیبانی دشمن در 22 شهرک صهیونیستی را مورد حمله قرار دادند و طی آن لشکر غزه را نابود کرده و بر پایگاه نظامی رعیم که مایه فخر و مباهات دشمن بود، سیطره یافتند. ۱۵۹۲ خودروی نظامی اسرائیلی اعم از تانک، نفربر و بولدوزر نظامی را در نبرد توفان الاقصی تاکنون هدف قرار داده و منهدم کرده‌ایم و مقرها و محل تجمع نیروهای اشغالگر را نیز هدف قرار دادیم. دشمن به کشته شدن ۷۲۶ نظامی اعتراف کرده و ما به تاریخ‌سازی و وارد کردن ضربات سخت به نیروهای دشمن در نوار غزه ادامه می‌دهیم تا در نهایت آنها را وادار به خروج از نوار غزه و سراسر سرزمین مبارک فلسطین کنیم.
سخنگوی گردان‌های القسام در پایان سخنان خود خواستار بزرگ‌ترین کمپین عربی، اسلامی و بین‌المللی برای مردم فلسطین شد. 
سخنان ابوعبیده در شرایطی که یک سال از آغاز جنگ غزه می‌گذرد، نشان از تداوم عزم مقاومت اسلامی فلسطین برای نبرد در مقابل اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی دارد؛ مقاومتی که تاکنون موفق به نابودی وجهه بین‌المللی ساختگی رژیم در بین ملت‌های جهان و زیر سوال بردن شعارهای آزادی و حقوق بشر غربی شده است. نماینده جنبش حماس همچنین در سخنان خود تلاش رژیم در ترور رهبران گروه‌های مقاومت را به سخره گرفته و آنها را در شناخت ماهیت وجودی مقاومت و نیروها و رهبران آن ناتوان معرفی کرد. سخنگوی جنبش حماس با تشکر از اقدامات حمایتی محور مقاومت، همبستگی سیاسی، نظامی و اجتماعی مقاومت اسلامی در منطقه را به رخ صهیونیست‌ها کشید و اقدامات آنها در ضربه به گروه‌های مقاومت را ناکام گذاشت. ابوعبیده به عنوان نماینده و سخنگوی نیروهای جنبش حماس از غزه، از ادامه مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها خبر داد و تنها راه موجود را شکست دشمن صهیونیست و اخراج آن از غزه تصویر کرد؛ هدفی که همچنان پابرجاست.
***
غزه زنده است!
روزهای سالگرد هفتم اکتبر، 6 گوشه عالم شاهد تظاهرات پرشور ضدصهیونیستی است. میلیون‌ها پرچم فلسطین که در روزهای اخیر در شرق و غرب کره خاکی از واشنگتن تا  ملبورن برافراشته شده، همه و همه پژواک این فریاد در گوش جهانیان هستند: غزه قهرمان هنوز زنده است و در خط مقدم جبهه مقاومت ایستادگی می‌کند!
یک سال پیش در چنین روزهایی، به دنبال عملیات تاریخی مبارزان مقاومت اسلامی فلسطین برای شکستن حصر غیرانسانی ۲ دهه‌ای نوار غزه، اسرائیل یکی از جنایت‌آمیزترین کارزارهای نسل‌کشی دوران معاصر را علیه بیش از 2 میلیون نفر مردم تحت محاصره در این باریکه بسیار کوچک  360 کیلومترمربعی به راه انداخت و متعاقب آن دامنه تجاوز و کشتار را به کرانه باختری و لبنان کشاند. کارزاری که علاوه بر شهید کردن 4۲ هزار مرد و زن و کودک در غزه و مجروح کردن 95 هزار نفر، باعث مفقود شدن ده‌ها هزار نفر دیگر و ویرانی گسترده منجر به آوارگی بیش از 80 درصد جمعیت آن شد. ابعاد فاجعه چنان عظیم است که در این یک سال، لقب غزه از بزرگ‌ترین زندان جهان به بزرگ‌ترین مسلخ بشری در دوران معاصر تغییر یافته است.  علاوه بر این، ارتش جرار صهیونیستی، با مهیب‌ترین بمباران‌ها و انجام بی‌سابقه‌ترین عملیات‌های ترور همگانی در جنوب لبنان و بیروت، تصویری عینی از سگ هار رهاشده آمریکا در خاورمیانه از خود به نمایش گذاشت و طی تنها 3 هفته، 2 هزار شهروند لبنانی را به شهادت رسانده، 10 هزار نفر دیگر را مجروح کرده و همچنین یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر را خانه خراب یا آواره کرده است. نتانیاهو، قصاب غزه و ضاحیه، در عین حال با نقض تمام موازین بین‌المللی دست به ترور رهبران سیاسی حماس و حزب‌الله ‌زده که هر دو تشکیلات سیاسی رسمی و منتخب در فلسطین و لبنان هستند. 
اینها تازه به جز نمایش وحشیگری‌های نظامی و تبلیغاتی صهیونیست‌ها در خاک دیگر کشورها نظیر حملات تروریستی به ایران و سوریه یا وهن جامعه بین‌الملل با اقداماتی مثل پاره کردن علنی منشور ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک یا تهدید قضات دیوان دادگستری بین‌المللی است.  رژیم کودک‌کش به رغم رکوردشکنی‌های مداوم در جنایت، در آخرین تحول از جنگی که گویی به تمام بشریت اعلان کرده، سیلی‌های سختی در میدان از جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و مقاومت عراق دریافت کرده است. آخرین ارزیابی مهم‌ترین متفکران راهبردی غربی حاکی از آن است که حاصل کار نتانیاهو و رژیم جانی‌اش  طی یک سال جنگ بی‌وقفه چیزی جز شکست نبوده است. همین چند روز پیش بود که پروفسور استیون والت،  نظریه‌پرداز آمریکایی برجسته واقع‌گرایی، در یادداشتی در فارن پالیسی، مهم‌ترین نشریه سیاست خارجی آمریکا، به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد شکست را بپذیرد و با عذر «ماموریت پایان یافت» خودش و اسرائیل را محترمانه از مهلکه نجات دهد. او نوشت: «نتانیاهو و حامیانش از جمله آمریکایی‌ها می‌خواهند خاورمیانه را با توسل به زور تغییر دهند، همان کاری که جرج دبلیو بوش تلاش کرد انجام دهد، با این حال ممکن است نتانیاهو همان اشتباه بزرگ بوش را مرتکب شده باشد». به نوشته استاد روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد، جنایت‌های یک سال اخیر نتانیاهو و شرکای آمریکایی‌اش در فلسطین و لبنان، نه تنها نتوانست بازدارندگی غایی مورد نظر صهیونیست‌ها را برای اسرائیل بحران‌‌زده ایجاد کند، بلکه ممکن است خیلی زود، دیر شود و رژیم حتی فرصت معاملات سیاسی مرسوم متعاقب دستاوردهای نظامی‌اش را از دست بدهد. والت می‌نویسد: «آسیبی که اسرائیل به محور مقاومت وارد کرده، قرار نیست آن را از کار بیندازد یا باعث شود پرچم سفید آن به اهتزاز درآید. حزب‌الله، حماس، حوثی‌ها (انصارالله یمن) و ایران همگی در گذشته از ضربات قدرتمند جان سالم به در برده‌اند و تمایل آنها برای تلافی، در پی حوادث یک سال گذشته، تنها افزایش خواهد یافت».
او سپس یادآوری می‌کند برخلاف انور سادات مصری و سازمان فتح فلسطین (یاسر عرفات) که به امید گرفتن امتیازات حداقلی، مبارزه با اشغالگری اسرائیل را کنار گذاشتند، این حماس است که با ایستادگی تا پای جان، محبوبیت بی‌سابقه‌ای به دست آورده است. این ایستادگی مبارزان غزه در خط مقدم، فرصتی راهبردی را برای ایران به‌وجود آورده تا موازنه قدرت در منطقه را  به سود خود و به ضرر اسرائیل تغییر دهد که به زعم والت اگر این اتفاق بیفتد «موفقیت‌های تاکتیکی اخیر اسرائیل بسیار کوته‌بینانه به نظر خواهد رسید».
روزهای سالگرد هفتم اکتبر، 6 گوشه عالم شاهد تظاهرات پرشور ضدصهیونیستی است. میلیون‌ها پرچم فلسطین که در روزهای اخیر در شرق و غرب کره خاکی از واشنگتن تا  ملبورن برافراشته شده، همه و همه پژواک این فریاد در گوش جهانیان هستند: غزه قهرمان هنوز زنده است و در خط مقدم جبهه مقاومت ایستادگی می‌کند!
یک سال پیش در چنین روزهایی، به دنبال عملیات تاریخی مبارزان مقاومت اسلامی فلسطین برای شکستن حصر غیرانسانی ۲ دهه‌ای نوار غزه، اسرائیل یکی از جنایت‌آمیزترین کارزارهای نسل‌کشی دوران معاصر را علیه بیش از 2 میلیون نفر مردم تحت محاصره در این باریکه بسیار کوچک  360 کیلومترمربعی به راه انداخت و متعاقب آن دامنه تجاوز و کشتار را به کرانه باختری و لبنان کشاند. کارزاری که علاوه بر شهید کردن 4۲ هزار مرد و زن و کودک در غزه و مجروح کردن 95 هزار نفر، باعث مفقود شدن ده‌ها هزار نفر دیگر و ویرانی گسترده منجر به آوارگی بیش از 80 درصد جمعیت آن شد. ابعاد فاجعه چنان عظیم است که در این یک سال، لقب غزه از بزرگ‌ترین زندان جهان به بزرگ‌ترین مسلخ بشری در دوران معاصر تغییر یافته است.  علاوه بر این، ارتش جرار صهیونیستی، با مهیب‌ترین بمباران‌ها و انجام بی‌سابقه‌ترین عملیات‌های ترور همگانی در جنوب لبنان و بیروت، تصویری عینی از سگ هار رهاشده آمریکا در خاورمیانه از خود به نمایش گذاشت و طی تنها 3 هفته، 2 هزار شهروند لبنانی را به شهادت رسانده، 10 هزار نفر دیگر را مجروح کرده و همچنین یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر را خانه خراب یا آواره کرده است. نتانیاهو، قصاب غزه و ضاحیه، در عین حال با نقض تمام موازین بین‌المللی دست به ترور رهبران سیاسی حماس و حزب‌الله ‌زده که هر دو تشکیلات سیاسی رسمی و منتخب در فلسطین و لبنان هستند. 
اینها تازه به جز نمایش وحشیگری‌های نظامی و تبلیغاتی صهیونیست‌ها در خاک دیگر کشورها نظیر حملات تروریستی به ایران و سوریه یا وهن جامعه بین‌الملل با اقداماتی مثل پاره کردن علنی منشور ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک یا تهدید قضات دیوان دادگستری بین‌المللی است.  رژیم کودک‌کش به رغم رکوردشکنی‌های مداوم در جنایت، در آخرین تحول از جنگی که گویی به تمام بشریت اعلان کرده، سیلی‌های سختی در میدان از جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و مقاومت عراق دریافت کرده است. آخرین ارزیابی مهم‌ترین متفکران راهبردی غربی حاکی از آن است که حاصل کار نتانیاهو و رژیم جانی‌اش  طی یک سال جنگ بی‌وقفه چیزی جز شکست نبوده است. همین چند روز پیش بود که پروفسور استیون والت،  نظریه‌پرداز آمریکایی برجسته واقع‌گرایی، در یادداشتی در فارن پالیسی، مهم‌ترین نشریه سیاست خارجی آمریکا، به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد شکست را بپذیرد و با عذر «ماموریت پایان یافت» خودش و اسرائیل را محترمانه از مهلکه نجات دهد. او نوشت: «نتانیاهو و حامیانش از جمله آمریکایی‌ها می‌خواهند خاورمیانه را با توسل به زور تغییر دهند، همان کاری که جرج دبلیو بوش تلاش کرد انجام دهد، با این حال ممکن است نتانیاهو همان اشتباه بزرگ بوش را مرتکب شده باشد». به نوشته استاد روابط بین‌الملل دانشگاه هاروارد، جنایت‌های یک سال اخیر نتانیاهو و شرکای آمریکایی‌اش در فلسطین و لبنان، نه تنها نتوانست بازدارندگی غایی مورد نظر صهیونیست‌ها را برای اسرائیل بحران‌‌زده ایجاد کند، بلکه ممکن است خیلی زود، دیر شود و رژیم حتی فرصت معاملات سیاسی مرسوم متعاقب دستاوردهای نظامی‌اش را از دست بدهد. والت می‌نویسد: «آسیبی که اسرائیل به محور مقاومت وارد کرده، قرار نیست آن را از کار بیندازد یا باعث شود پرچم سفید آن به اهتزاز درآید. حزب‌الله، حماس، حوثی‌ها (انصارالله یمن) و ایران همگی در گذشته از ضربات قدرتمند جان سالم به در برده‌اند و تمایل آنها برای تلافی، در پی حوادث یک سال گذشته، تنها افزایش خواهد یافت».
او سپس یادآوری می‌کند برخلاف انور سادات مصری و سازمان فتح فلسطین (یاسر عرفات) که به امید گرفتن امتیازات حداقلی، مبارزه با اشغالگری اسرائیل را کنار گذاشتند، این حماس است که با ایستادگی تا پای جان، محبوبیت بی‌سابقه‌ای به دست آورده است. این ایستادگی مبارزان غزه در خط مقدم، فرصتی راهبردی را برای ایران به‌وجود آورده تا موازنه قدرت در منطقه را  به سود خود و به ضرر اسرائیل تغییر دهد که به زعم والت اگر این اتفاق بیفتد «موفقیت‌های تاکتیکی اخیر اسرائیل بسیار کوته‌بینانه به نظر خواهد رسید».
در سالگرد آغاز جنگ غزه، تحولات توسعه جنگ به منطقه با اخبار بمباران‌های وحشیانه لبنان و حملات متقابل و کمین‌های قهرمانانه حزب‌الله به فلسطین اشغالی یا اخبار ترور رهبران مقاومت و متقابلا تحقق بزرگ‌ترین ضربه نظامی به رژیم صهیونیستی در عملیات اخیر «وعده صادق 2»، شاید باعث فراموشی موقت مصائب بی‌سابقه مردم غزه شده باشد که هنوز با همان شدت قبل زیر آتش کارزار نسل‌کشی صهیونیست‌ها قراردارند اما با همان حدت قبل در آوارها و تونل‌ها به مقاومت جانانه خود ادامه می‌دهند. اگر به همین سه‌شنبه‌شب گذشته بازگردیم، شادی هیچ‌یک از ملت‌های مقاومت و دوستان‌شان در جهان – حتی در شهرهای ایران-  پس از موشکباران سپاه بر سر اسرائیلی‌ها، حلاوت و حقانیت شادی مظلومان غزه را نداشت که با به فراموشی سپردن شدیدترین مصائب‌شان، جولان شهاب‌های ثاقب ایرانی در آسمان فلسطین را چون یک آتش‌بازی بی‌مانند به جشن نشسته بودند و با اصابت هر موشکی در همان نزدیکی - پایگاه هوایی خسواتیم - هلهله سر می‌دادند.  طی روزهای اخیر، شرق و غرب جهان از آمریکا تا برزیل و از آلمان تا استرالیا، شاهد تجمعات بزرگ ضدصهیونیستی همراه با محکومیت جنایات آمریکا در همدستی با این رژیم در ضاحیه جنوبی و غزه بود. هزاران تظاهرکننده بویژه در کشورهای غربی، تصاویر شهید سیدحسن نصرالله را حمل می‌کردند. با این حال نه‌تنها در این تظاهرات، پرچم‌های فلسطین که در 6 گوشه عالم شاخ و برگ دوانیده‌اند از خون بی‌گناهان و قهرمانان غزه آبیاری می‌شوند، بلکه به لحاظ میدانی نیز صفیر فریادهای دیپلماتیک و اجتماعی ضداسرائیلی و حتی نفیر موشک‌ها و پهپادهای مقاومت علیه صهیونیست‌ها مرهون حفظ سنگرهای خط مقدم مقابل این غده سرطانی است. 

 


Page Generated in 0/0105 sec