printlogo


کد خبر: 292849تاریخ: 1403/7/18 00:00
اخبار

بهروز شعیبی با «آغوش باز» به فرهنگسرای اندیشه می‌آید
فیلم سینمایی «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی در باشگاه «سینما اندیشه» فرهنگسرای اندیشه، اکران، نقد و بررسی می‌شود. این فیلم روایتگر ۳ قصه عاشقانه است. ۳ زوج که درگیر روابط عاطفی پیچیده‌ای هستند، فرصت می‌یابند در مواجهه با چالش‌های زندگی و احساسات درونی خود، تعریفی نو از عشق پیدا کنند. فیلم «آغوش باز»، ششمین ساخته بهروز شعیبی، به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی، در بخش سودای سیمرغ چهلمین و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم پس از نمایش با حضور بهروز شعیبی کارگردان فیلم، مهرزاد دانش نویسنده و منتقد سینما و محسن سلیمانی فاخر کارشناس و منتقد سینما، نقد و بررسی خواهد شد. این نشست امروز ۱۸ مهر، ساعت ۱۷ برگزار می‌شود و حضور برای سینمادوستان و علاقه‌مندان، به‌ نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی، فرهنگسرای اندیشه، آزاد و رایگان است.
***
«اسکار» آماده نمایش شد
فیلم کوتاه «اسکار» به نویسندگی و کارگردانی علی اصغری و تهیه‌کنندگی سیدمهدی قائم‌مقام در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در بخش استعداد نو اکران خواهد شد. امیر کربلایی‌زاده، پریسا علیزاده، صبا خراسانی، رضا سخایی‌فرد، ندا حسینی، محمد نوحیان، امیرحسین قلیچ و حسین عباسپور بازیگران این فیلم کوتاه هستند. در خلاصه داستان «اسکار» آمده است: من باید تو این فیلم بازی کنم چون این فیلم زندگی منو نجات میده!
علی اصغری آثاری مانند فیلم‌های «دهلیز»، «گربه سیاه»، «آب‌نبات چوبی»، «شیفت شب»، «فصل فراموشی فریبا»، «سونامی» و سریال‌های «ممنوعه»، «کرگدن» و «هفت» را به عنوان فیلمنامه‌نویس در کارنامه دارد و در سال‌های اخیر با کارگردانی نمایش‌های «کافه لکانطه»، «کمدی گمنام» و «خشت خام خانه» در عرصه تئاتر حضور داشته است.
***
«زن و بازیابی هویت حقیقی» چاپ هفدهمی شد
کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» شامل گزیده بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی، رهبر انقلاب که با هدف تبیین مسائل مختلف مربوط به حوزه‌ زنان با موضوع بازیابی هویت حقیقی و با نگاهی به شرایط موجود در جوامع اسلامی و غربی گردآوری شده، به ‌تازگی توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ هفدهم رسیده است. این‌ کتاب در ۴ بخش اصلی و ۲۲ فصل به بررسی مسائل مختلف حوزه زن و خانواده می‌پردازد و بین موضوعات آن می‌توان به پیشینه‌ تاریخی، نگاه غرب به زن، الگوی قرآنی‌اسلامی زن، برابری و تفاوت میان زن و مرد، عوامل انحطاط زن، نقش زن در خانواده و اجتماع و مسائل مربوط به حجاب اشاره کرد. «زن و بازیابی هویت حقیقی» با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه‌ زن در حوزه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی در 4 بخش، توسط جمعی از محققان و پژوهشگران تدوین شده است.
***
درآمد 18.5 میلیارد تومانی گیمرها در ۶ ماه!
این ‌روزها تولید محتوا یکی از جذاب‌ترین زمینه‌های درآمدزایی در فضای مجازی محسوب می‌شود و بسترهای اشتراک ویدئو، در این حوزه به بازارهایی با گردش مالی قابل توجه تبدیل شده‌اند. طبق گزارشی که به ‌تازگی منتشر شده، تعداد کاربرانی که از سیستم درآمدزایی پایگاه آپارات استفاده می‌کنند در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ به عدد ۵ هزار رسیده است که در مجموع ۴۳ میلیارد تومان از مسیر تولید محتوایی ویدئویی درآمد کسب کرده‌اند. رتبه اول درآمدزایی مربوط به کاربرانی است که در حوزه «گیم» تولید محتوا داشته‌اند و در ۶ ماهه ابتدایی امسال بالغ ‌بر 18.5 میلیارد تومان از این سایت کسب درآمد کرده‌اند. مجموع درآمد کاربران فعال در حوزه «تحصیلات و یادگیری و علوم پایه» هم در همین مدت به مرز ۶ میلیارد تومان رسیده است. در همین مقطع زمانی کاربران تولیدکننده محتوا در حوزه «بازی و سرگرمی» با مجموع درآمد نزدیک به ۳ میلیارد تومانی، در رتبه سوم کسب درآمد قرار داشته‌اند و در مقام چهارم پردرآمدترین موضوعات هم می‌توان به «خودرو و وسایل نقلیه» اشاره کرد که در نیمه نخست امسال مجموع درآمد کاربران این حوزه به ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین «موسیقی»، «فناوری و رایانه» و «غذا و نوشیدنی» را هم باید دیگر حوزه‌های پردرآمد به شمار آورد که کاربران علاقه‌مند به این موضوعات در مجموع در هر بخش به صورت جداگانه حدود ۲ میلیارد تومان از سایت آپارات طی ۶ ماه کسب درآمد داشته‌اند.
***
ترجمه آخرین رمان یوسا وارد بازار نشر شد
کتاب «سکوتم تقدیم به شما» آخرین رمان ماریو وارگاس یوسا به تازگی با ترجمه مجدالدین ارسنجانی توسط نشر لگا منتشر و روانه بازار نشر شده است. رمان جدید برنده جایزه نوبل، ماریو وارگاس یوسا، داستان مردی است که رؤیای ساختن کشوری آرمانی از طریق موسیقی را دارد و در تلاش برای نوشتن کتابی درباره آن دیوانه شد. تونی اسپیلکوئتا روزهایش را به کار در مدرسه و نیز عشق بزرگش موسیقی پرویی می‌گذراند که از جوانی در حال پژوهش درباره آن بوده. یک روز، تماسی تلفنی‌ زندگی‌اش را تغییر می‌دهد. دعوتی برای شنیدن ساز گیتارنوازی ناشناخته؛ للو مولفینو که به نظر می‌رسد گواه اندیشه‌ای است که مدت‌هاست درگیر آن بوده؛ نیروی نهفته در موسیقی فراتر از لذت‌های فردی است. موسیقی می‌تواند انقلاب کند. داستان و جستار به نحوی جادویی در این رمان در هم آمیخته‌اند؛ رمانی که برنده جایزه نوبل پرویی دوباره در آن به مساله آرمان‌شهر می‌پردازد. این کتاب با ۲۶۳ صفحه و قیمت ۳۰۵ هزار تومان عرضه شده است.

Page Generated in 0/0074 sec