printlogo


کد خبر: 292856تاریخ: 1403/7/18 00:00
اخبار

خط و نشان تانک روس برای کامران قاسمپور و دیوید تیلور
دارنده ۵ طلای جهان و ۲ طلای المپیک از عزم خود برای کسب ششمین مدال طلای جهان در مسابقات جهانی آلبانی خبر داد. به گزارش ایسنا، عبدالرشید سعدالله‌یف دارنده ۵ طلای جهان و ۲ طلای المپیک و ملقب به تانک روس که همچون دیگر کشتی‌گیران روسیه به دلیل عملیات نظامی روسیه از حضور در المپیک پاریس محروم شد، قرار است در رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی از ۷ تا ۱۰ آبان در آلبانی به میدان برود. او برای حضور در این رقابت‌ها از 97 کیلوگرم به وزن ۹۲ کیلوگرم آمده تا بتواند در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی به میدان برود. تانک روس برای رسیدن به ششمین طلای جهان رقبای مطرحی همچون کامران قاسمپور و دیوید تیلور آمریکایی را پیش رو دارد. سعدالله‌یف تمرینات خود را بدون وقفه در روسیه دنبال می‌کند و انگیزه بالایی برای قهرمانی در مسابقات جهانی دارد. او با اشاره به آمادگی خود برای حضور در این رقابت‌ها، تلویحا برای کامران قاسمپور و دیوید تیلور خط و نشان کشید و از انگیزه بالای خود برای کسب ششمین مدال طلای جهان خبر داد. وی در ادامه عنوان کرد: مرحله آماده‌سازی سختی را در پیش داریم. من و بقیه اعضای تیم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نمایش خوبی داشته باشیم و در آلبانی مبارزه‌ای مطمئن از خود نشان دهیم. 
***
جردن باروز در یک قدمی رکورد ۳۰ ساله کشتی جهان
باروز در صورت کسب مدال در آلبانی به رکورد ۳۰ ساله یوردانف بلغارستانی خواهد رسید. جردن باروز قهرمان 7 دوره جهانی و المپیک در رقابت‌های انتخابی کشتی آمریکا برای حضور در قهرمانی جهان آلبانی شرکت کرد و توانست سهمیه حضور در مسابقات را به دست بیاورد. این کشتی‌گیر ۳۶ ساله در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ عناوین جهانی وزن ۷۹ کیلوگرم را به دست آورد اما در سال ۲۰۲۳ نتوانست به رقابت‌های جهانی برسد. در صورتی که باروز بتواند در آلبانی مدال بگیرد، به رکورد خیره‌کننده ۱۰ مدال جهانی می‌رسد و در واقع دومین کشتی‌گیر تاریخ کشتی آزاد خواهد شد که ۱۰ مدال قهرمانی جهان کسب می‌کند.  پیش از او تنها والنتین یوردانف اسطوره بلغارستانی کشتی توانسته بود به این مهم برسد و تقریبا ۳۰ سال است که این رکورد را در اختیار دارد. آلبانی به عنوان میزبان رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۴ در اوزان غیرالمپیکی است. این رقابت‌ها 7 - 10 آبان  یک هفته پس از میزبانی آلبانی از مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان برگزار می‌شود. رقابت‌های جهانی ۲۰۲۴ در ۴ وزن غیر المپیکی ۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد و ۴ وزن غیرالمپیکی ۵۵، ۶۳، ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی 7 تا 10 آبان ۱۴۰۳ در تیرانا پایتخت آلبانی برگزار می‌شود. 
***
واکنش نابغه ایرانی پس از شکست قهرمان المپیک
ملی‌پوش تنیس روی میز گفت: بازی مقابل نفر اول جهان و قهرمان المپیک هیجان‌انگیز و شکستش افتخار بزرگی است. بنیامین فرجی، ملی‌پوش تنیس روی میز پس از کسب پیروزی مقابل نفر اول دنیا و تاریخ‌سازی اظهار داشت: امروز یک بازی هیجان‌انگیز و باورنکردنی را مقابل نفر اول دنیا و قهرمان المپیک داشتم و شکست او افتخار بزرگی برای من و تیم ‌ملی است. وی ادامه داد: کادرفنی و همه بچه‌ها در بازی من سنگ تمام گذاشتند و خیلی روحیه دادند. این برد انگیزه زیادی را در من ایجاد کرد تا راهی را که در پیش دارم با اشتیاق بیشتری طی کنم. فرجی ابراز امیدواری کرد در آینده بتواند سهمیه المپیک 2028 لس‌آنجلس را کسب کند. 
***
مرگ یک شناگر هنگام شنا!
یک شناگر هنگام شنا جان باخت. النا اسمیرنوا، ورزشکار 41 ساله روس در جریان مسابقات سه‌گانه مسافت‌های طولانی زیر نظر سازمان جهانی سه‌گانه (WTC) که در اسپانیا برگزار شد حین شنا دچار مشکل شد و جان باخت. 
این ورزشکار با علامت دادن برای کمک از آب بیرون کشیده شد اما پس از دریافت خدمات پزشکی در محل، در مسیر انتقال به بیمارستان در آمبولانس درگذشت. 
***
واکنش پرسپولیس به شایعه عجیب درباره رشوه بیرانوند
باشگاه پرسپولیس اعلام کرد شایعات پیش‌آمده درباره دریافت رشوه توسط برخی مدیران این باشگاه را از طریق پلیس فتا و مراجع قضایی پیگیری‌ خواهد کرد. پس از اظهارات عجیب علیرضا بیرانوند درباره پرداخت رشوه به برخی اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، شایعات فراوانی پیرامون برخی اعضای این باشگاه در فضای مجازی مطرح شده است. به گزارش تسنیم، در همین زمینه یکی از مدیران پرسپولیس اعلام کرد به دنبال پخش شایعات در برخی رسانه‌ها، همچنین فضای مجازی و هواداری مبنی بر دریافت رشوه برخی مدیران، باشگاه پرسپولیس از طریق پلیس فتا، همچنین مراجع قضایی این موضوع را پیگیری حقوقی خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0070 sec