printlogo


کد خبر: 292864تاریخ: 1403/7/18 00:00
اخبار

«مصطفی سالاری» مدیرعامل تأمین اجتماعی شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی مصطفی سالاری را به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی منصوب کرد. احمد میدری در حکمی مصطفی سالاری را به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی منصوب کرد. وی در دولت روحانی استاندار بوشهر و گیلان و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بود.
***
تداوم ارسال محموله بشردوستانه هلال‌احمر ایران به لبنان
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از ارسال محموله بشردوستانه ۷۰ تنی شامل اقلام بهداشتی، درمانی و زیستی به مرز سوریه و برای کمک به آوارگان و جنگ‌زدگان لبنان خبر داد. میثم افشار، دبیرکل این جمعیت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر به‌کارگیری امکانات برای کمک به مردم آسیب‌دیده از حملات بی‌رحمانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به لبنان، گفت: در راستای این فرمان و رسالت ذاتی و بشردوستانه هلال‌احمر، وظیفه خود می‌دانیم کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم و خیرین نوع‌دوست کشورمان را به دست جنگ‌زدگان و آوارگان جنگ در لبنان برسانیم.  افشار ادامه داد: این محموله ۷۰ تنی، شامل اقلام زیستی، بهداشتی و درمانی است که برای کمک به آوارگان و جنگ‌‎زدگان مردم لبنان به مرز سوریه ارسال می‌شود. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر افزود: این سومین محموله ارسالی جمعیت هلال‌احمر برای کمک‌رسانی به مردم لبنان است. محموله اول همزمان با پرواز وزیر امور خارجه به لبنان ارسال شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، افشار با اشاره به آمادگی برای کمک به مردم جنگ‌زده لبنان گفت: در صورت نیاز، جمعیت هلال‌احمر آمادگی دارد اردوگاه اسکان اضطراری و بیمارستان صحرایی در منطقه دمشق برپا کند.
***
افزایش مبتلایان تب دنگی به ۲۲۱ نفر
کارشناس بیماری‌های منتقله توسط ناقلین وزارت بهداشت از افزایش مبتلایان تب دنگی به ۲۲۱ نفر خبر داد و گفت: پشه آئدس در 7 استان کشور صید شده است. فاطمه نیکپور اظهار کرد: بر اساس گزارش نظام مراقبت سندرمیک جاری در کشور، از ابتدای سال 1403 تا 15 مهرماه بالغ بر 221 مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است. وی افزود: 71 بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور هستند که 11 مورد در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان و 60 مورد در شهرستان چابهار استان سیستان‌وبلوچستان تشخیص داده شده‌اند و انتقال محلی محسوب می‌شوند. این کارشناس گفت: در زمان حاضر پشه آئدس اجیپتی در استان‌های هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، بوشهر و پشه آئدس آلبوپیکتوس در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی صید شده است.
***
کیفیت، دغدغه اصلی متولیان آموزش دامپزشکی باشد
سرپرست دانشگاه تهران با تاکید بر حفظ و ارتقای کیفیت در آموزش دامپزشکی گفت: باید ضمن بازنگری آموزش در حوزه دامپزشکی، از پذیرش بی‌رویه در این رشته جلوگیری شود و به جای توسعه کمّی، توسعه کیفی مورد توجه قرار گیرد. سیدحسین حسینی در مراسمی به مناسبت «روز دامپزشک» در دانشکده دامپزشکی، با مثبت ارزیابی ‌کردن یک قرن فعالیت دامپزشکی در کشور اظهار داشت: پیشگامان دامپزشکی در ایران، در یک سده اخیر و از آغاز فعالیت این رشته در کشور، تمام اقتضائات و ساختار مورد نیاز این حوزه را فراهم کرده و توانسته‌اند خدمات علمی و آموزشی شایسته‌ای را در زمینه دام، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، همچنین تولید واکسن ارائه دهند. بی‌گمان این خدمات هرگز جز با نقش‌آفرینی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در عرصه ملی محقق نمی‌شد. حسینی تصریح کرد: ما به عنوان متولیان امور و آموزش دامپزشکی، یک مسؤولیت مضاعف داریم و آن این است که تلاش کنیم این رشد و توسعه متوازن باشد و به جای توسعه کمّی بر توسعه کیفی متمرکز شویم. البته خوشبختانه در 10 سال اخیر با تلاش برخی مسؤولان حوزه آموزش عالی، توسعه کمّی نداشتیم و تمام تلاش‌ها، معطوف به ارتقای کیفی آموزش و پژوهش در این حوزه بوده است. وی افزود: هرگاه توسعه کمّی مورد توجه قرار گیرد، از توسعه کیفی کاسته خواهد شد و این ۲ معمولا در تضاد با هم هستند و موضوع کیفیت در آموزش مقوله‌ای است که باید دغدغه همه ما باشد.
***
هوش مصنوعی دقت در تشخیص بیماری‌ها را افزایش می‌دهد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: کاربرد هوش مصنوعی در علم پزشکی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و دقت در تشخیص بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. عبدالرضا پازوکی افزود: هوش مصنوعی در حوزه درمان و پیشگیری کاربرد زیادی دارد و می‌توانیم با بهره‌گیری از این علم - که به خطاهای پزشکی نیز کمک می‌کند - استفاده بهینه کنیم. وی با بیان اینکه هوش مصنوعی در تشخیص سرطان‌ها نیز قابلیت زیادی دارد، اظهار داشت: به عنوان مثال ۹۳ درصد تشخیص سرطان سینه با هوش مصنوعی قابل شناسایی است و در آینده‌ نزدیک نیز این فناوری می‌تواند در بخش رادیولوژی تاثیرگذار باشد و بیماری‌ها را با دقت نشان دهد. وی با اشاره به اینکه ایران سومین کشور از نظر ضریب هوشی بعد از کشورهای کره و چین است، تصریح کرد: ایرانیان می‌توانند استفاده بهینه از هوش مصنوعی را در علم پزشکی داشته باشند. پازوکی از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی را استفاده از آن به عنوان دستیار پزشک در جراحی‌ها، سونوگرافی و... بیان کرد و گفت: عدالت در سلامت و دسترسی همه به خدمات بهداشت و درمانی از دیگر کاربردهای این فناوری است و در مناطق کم‌برخوردار می‌توان برای غربالگری بیماری‌ها از آن استفاده کرد.

Page Generated in 0/0073 sec