printlogo


کد خبر: 292871تاریخ: 1403/7/18 00:00
اخبار

تغییر قیمت حامل‌های انرژی مطرح نیست
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و برق ندارد، افزود: این موضوع در اختیار دولت است اما هرگونه تغییر و تحول نیازمند اجماع سران قواست و باید همه جوانب آن در نظر گرفته شود.
مالک شریعتی در جمع خبرنگاران گفت: در زمینه اصلاح قیمت فرآورده‌های نفتی و حامل‌های انرژی، مجوزهای لازم در قالب قانون هدفمندی یارانه‌ها و برنامه هفتم توسعه به دولت داده شده است اما اعمال و اجرای هر تصمیمی، نیاز به اجماع‌سازی نظرات بین دولت و مجلس دارد. وی ادامه داد: بحث ناترازی انرژی و ضرورت بهینه‌سازی مصرف انرژی مورد توجه دولت و مجلس است و در برنامه هفتم توسعه تأکید شده دولت موظف است 3 ماه بعد از ابلاغ این برنامه، اساسنامه «سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی» را به تصویب هیات‌وزیران برساند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: قانون برنامه هفتم توسعه دوم مرداد ۱۴۰۳ ابلاغ شد و زمان اندکی تا مهلت قانونی تصویب اساسنامه این سازمان باقی‌مانده است.
***
شاخص بورس پس از ۹ روز سبز شد
شاخص کل بورس تهران در معاملات دیروز سه‌شنبه ۱۷ مهر با 3 هزار و ۴۲۲ واحد افزایش در ارتفاع 2 میلیون و ۹۷ هزار و ۳۷۳ واحد قرار گرفت.
شاخص هم‌وزن نیز در جریان معاملات دیروز با ۵۳۱ واحد کاهش به ۶۹۶ هزار و ۴۹۱ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۲۸۳ واحد کاهش به ۳۷۱ هزار و ۲۱۹ واحد رسید. همچنین معامله‌گران در بورس تهران بیش از 6 میلیارد و ۴۵۶ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام بیش از ۲۰۲ معامله به ارزش ۴۵ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال دادوستد کردند.
***
بانک‌ها ۳۰ درصد بالاتر از نقدینگی کشور سپرده دارند
تازه‌ترین آمار از مانده کل تسهیلات و سپرده‌های بانکی در ۳۱ استان کشور نشان می‌دهد تا پایان مرداد امسال مانده سپرده‌های بانک‌ها ۱۰۹۰۰ همت شده که از نقدینگی ۸۳۰۰ همتی کشور ۳۰ درصد بالاتر است.
تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از آمار مانده تسهیلات و سپرده‌های ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان‌ها در پایان مردادماه امسال نشان می‌دهد جمع کل تسهیلات جاری و غیرجاری بانک‌ها در ۳۱ استان و مناطق آزاد به ۸۳،۲۵۸،۶۷۷ میلیارد ریال رسیده است، کما اینکه سپرده‌های بانکی ۱۰۹،۲۵۷،۷۲۴ میلیارد ریال شده است. این در حالی است که کل حجم نقدینگی کشور تا پایان خرداد امسال ۸۳۵۳ همت اعلام شده است.
گفتنی است جمع کل سپرده‌ها پس از کسر سپرده قانونی در تاریخ مورد گزارش ۹۹،۵۱۵،۱۲۳ میلیارد ریال بوده است. در بین ۳۱ استان همان‌طور که قابل پیش‌بینی  است استان تهران بیش از ۶۰ درصد تسهیلات و سپرده‌ها را به خود اختصاص داده است.
***
کاهش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در راه است
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی دیروز گفت افزایش تقاضا در نیمه دوم سال برای مرغ و تخم‌مرغ تا حدودی قیمت را بالا برده است و با برنامه‌ریزی افزایش تولید، قیمت متعادل‌تر خواهد شد.
محمدابراهیم حسن‌نژاد در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار افزود: با توجه ‌به اینکه در نیمه نخست سال تقاضا پایین بود قیمت‌ها تا حدودی کاهشی بود اما در نیمه دوم سال با افزایش تقاضا قیمت‌ها تا حدودی بالا رفته است؛ امسال برنامه‌ریزی شده تا پایان سال یک میلیون و ۱۳۵۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید شود که نیاز کامل کشور را برطرف می‌کند.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای مصرف ماهانه ۱۱۵ تا ۱۱۸ هزار تن تولید تخم‌مرغ در کشور برنامه‌ریزی شده و تاکنون ۵۵ هزار تن تخم‌مرغ به کشورهای دیگر صادر شده است.
وی درباره وضعیت تولید مرغ هم افزود: اوایل مهر به دلیل بالا رفتن تقاضا برای مرغ قیمت‌ها تا حدودی افزایش ‌یافته اما برنامه‌ریزی ما برای تأمین ۲۶۵ هزار تن مرغ در ماه است که نیاز کامل کشور را تأمین خواهد کرد و قیمت متعادل‌تر خواهد شد.
***
معرفی ۸ سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی هواپیما برای انسداد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از معرفی 8 سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی به منظور انسداد به معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ویژه فرودگاه‌های استان تهران خبر داد.
جعفر یازرلو گفت: 8 سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی از سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی
www.ratasafir.ir, ww.birjandair.com,
www.melatparvaz.ir, www.Skyro72-4.ir,
www.mozhdehgasht.ir, www.flyabra.ir,
 www.cf247.ir و www.ef724.ir  به دلیل نمایش و فروش غیرقانونی بلیت هواپیما، برای انسداد به معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ویژه فرودگاه‌های استان تهران معرفی شدند.
وی افزود: با توجه به اینکه سایت‌های فاقد مجوز با هدف شکل‌دهی بازار سیاه و عرضه بلیت در کانال‌های غیررسمی ایجاد می‌شوند، در راستای جلوگیری از فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی‌ای که قصد انجام خدمات بند الف ماده «۱» آیین‌نامه هیات وزیران و فروش بلیت هواپیما را دارند اما مغایر با مواد «۲» و «۳» آیین‌نامه مورد نظر عمل می‌کنند، درخواست انسداد سایت‌های مذکور و نیز درگاه بانکی مورد استفاده به معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ویژه فرودگاه‌های استان تهران ارسال شده است.

Page Generated in 0/0103 sec