printlogo


کد خبر: 292874تاریخ: 1403/7/18 00:00
اخبار

قالیباف: اجازه تجاوز به کشور را نمی‌دهیم
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد قدرت بازدارندگی فعال جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که اجازه تجاوز به کشور را نمی‌دهیم.
محمدباقر قالیباف درباره میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی و نظامی کشور در برابر تحولات امنیتی منطقه گفت: رسالت همه ما در جمهوری اسلامی برقراری امنیت پایدار است. وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز توانسته‌ایم با همین قدرت، این وظیفه اولیه و مهم و اساسی را تحت هر شرایطی داشته باشیم، چه در زمان مقابله با گروه‌های ملحدی مثل منافقان، چه در جنگ با رژیم بعثی صدام و چه حادثه‌های دیگر.
رئیس مجلس تاکید کرد: البته ما همیشه این را گفته‌ایم که هیچ وقت قصد کشورگشایی نداریم و دنبال این نیستیم که در جایی ناامنی ایجاد کنیم ولی قدرت بازدارندگی فعال ما به گونه‌ای است که حتما اجازه تجاوز به کشور را نمی‌دهیم. اگر هم کسی این جرات را پیدا کند، همه پاسخ ما به آن را در 2 عملیات «وعده صادق ۱ و ۲» دیدند.
***
دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه
به مناسبت فرا رسیدن ١۶ مهر، روز نیروی دریایی سپاه پاسداران، دیروز فرمانده نیروی دریایی ارتش با فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران دیدار و گفت‌وگو کرد.
همزمان با روز نیروی دریایی سپاه پاسداران، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه تعدادی از معاونان این نیرو، با سردار دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار یاد و خاطره شهدا و ایثارگران، بویژه شهید نادر مهدوی و یارانش که در مواجهه جانانه و مستقیم با نیروهای آمریکا در سال ١٣۶۶ در خلیج ‌فارس به شهادت رسیدند، گرامی داشته شد.
***
تکذیب خبرسازی‌ها درباره سیاست‌های هسته‌ای ایران
برخی رسانه‌ها به نقل از جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه، اعلام کردند در شرایط خاص احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که بر اساس پیگیری‌های فارس، ایشان هیچ موضع‌ای در این باره اتخاذ نکرده است.
به گزارش فارس، طی روزهای گذشته برخی رسانه‌ها مطلب زیر را به نقل از جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه منتشر کردند: «بر اساس موازین و اخلاق اسلامی، ساخت و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و به طور کلی سلاح‌های کشتار جمعی جایز نیست اما در صورت لزوم حفظ جان و مال و ناموس مسلمانان و مردم ایران، جمهوری اسلامی ایران بی‌تردید در مواضع خود نسبت به توسعه برنامه هسته‌ای خود تجدیدنظر کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد». بر اساس پیگیری‌ها آنچه به نقل از ایشان درباره سیاست‌های هسته‌ای منتشر شده کذب است و ایشان موضعی در این باره اتخاذ نکرده‌ است.
***
نیکزاد: در عملیات بعد از تکنولوژی جدیدی رونمایی می‌کنیم
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی بیان کرد: در عملیات بعد (علیه دشمن) از تکنولوژی جدیدی رونمایی می‌کنیم. علی نیکزاد در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است در تأسیسات هسته‌ای‌مان به چیزی فراتر از آنچه دست یافتیم برسیم، گفت: قانون راهبردی یک قانون ارزشمند بود که در مجلس یازدهم تصویب شد و رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان یک قانون خوب یاد کردند، رئیس‌جمهور وقت آقای روحانی نمی‌خواست این قانون را ابلاغ کند. وی افزود: مجلس با قانون راهبردی تکلیف جمهوری اسلامی ایران را درباره مذاکرات در بحث برجام مشخص کرد و در شرایطی که آمریکا از برجام خارج شده و ایران بلاتکلیف مانده بود، مشخص کردیم باید حقوق ملت ایران حتما محقق شود و گام به گام مطابق ماده ۷ این قانون باید گزارش به مجلس ارائه شود. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در رابطه با تأسیسات هسته‌ای قطع به یقین تمهیدات لازم برای حفاظت از آنها اندیشیده شده است. اگر صهیونیست‌ها خرده عقلی داشته باشند «وعده صادق ۱ و 2» را مد نظر قرار می‌دهند و باید بدانند اگر اتفاقی رخ دهد، نوع جدیدی از سلاح دفاعی ایران رونمایی خواهد شد؛ چنانکه خودشان می‌دانند و اقرار نمی‌کنند که در «وعده صادق ۲» نوع جدید موشک توسط هوافضای سپاه رونمایی شد.
***
طرح تشکیل پیمان دفاعی - امنیتی گروه مقاومت بررسی شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل پیمان دفاعی - امنیتی گروه مقاومت در جلسه این کمیسیون بررسی شد.
ابراهیم رضایی درباره جزئیات جلسه عصر دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه طرح استفساریه ماده ۷ قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران بررسی شد. وی بیان کرد: این استفساریه درباره عبارت «تعیین‌تکلیف» در انتهای ماده ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است. در نهایت بعد از بررسی‌ها و استماع سخنان موافقان و مخالفان، این طرح در کمیسیون رأی نیاورد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین طرح تشکیل پیمان دفاعی - امنیتی گروه مقاومت در جلسه این کمیسیون بررسی شد. وی گفت: طرح تشکیل پیمان دفاعی - امنیتی گروه مقاومت با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف بررسی و مقرر شد این طرح برای کارشناسی و اخذ نظرات دستگاه‌های مسؤول و مرتبط و برای اصلاح و تکمیل، به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شود و پس از بررسی بیشتر، مجددا در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

Page Generated in 0/0063 sec