printlogo


کد خبر: 292876تاریخ: 1403/7/18 00:00
از تروریست‌های منافق تا پسماند‌های پهلوی؛ از بازوی نظامی صدام تا مشاور نظامی نتانیاهو
دشمن ایران

گروه سیاسی: بعد از عملیات «وعده صادق 2» که منجر به ایجاد موجی از شور و امید در میان ملت‌های مسلمان منطقه، آزادگان جهان و همین‌طور تمام کسانی شد که از ظلم افسارگسیخته رژیم تروریست صهیونیستی در حمله به مردم غزه و لبنان به تنگ آمده‌اند، برخی گروه‌های اپوزیسیون عموما خارج‌نشین، بویژه سلطنت‌طلبان وابسته به خاندان نحس پهلوی، در یک خیانت آشکار به مردم کشورشان نه تنها خواهان حمله رژیم صهیونیستی به ایران شدند که در این مسیر به آنها کمک‌های اطلاعاتی نیز ارائه داده‌اند! 
به تازگی «جاناتان کانریکس» یکی از عوامل موساد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به صراحت اعتراف کرده است: «با کمک کارشناسانی چون بهنام طالبلو، سعید قاسمی‌نژاد (مشاوران و دستیاران ربع پهلوی) و چند خارجی دیگر حمله به اهدافی در ایران را آنالیز و تحلیل کرده‌ایم».
جالب اینجاست که کانریکس در کنار بهنام طالبلو و سعید قاسمی‌نژاد هر ۳ عضو «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در آمریکا هستند؛ بنیادی که به نام دموکراسی نقش مخربی را در بسیاری از رویدادهای جهان بازی کرده است. به عنوان نمونه این بنیاد در تدوین سیاست تجاوز آمریکا به عراق، تدوین سیاست‌های تحریم ایران، خروج از برجام و حالا هم تدوین نقشه تجاوز اسرائیل به ایران نقش ایفا می‌کند.
قاسمی‌نژاد که جزو تئوریسین‌های رضا پهلوی به‌حساب می‌آید و حتی برخی او را دست راست ربع پهلوی می‌دانند، دائم در حال تلاش برای حمله نظامی اسرائیل به ایران است و اهداف این اقدام را به‌ طور علنی نیز بیان می‌کند. او در یکی از توئیت‌های خود نوشته است: «چنانکه اینجا نوشتم، عملیات نظامی اسرائیل در ایران می‌تونه ۴ هدف داشته باشه: 1- زیرساخت‌ها و مقامات نظامی مثل مقرهای سپاه، پایگاه‌های موشکی، کارخانه‌های نظامی و فرماندهان نظامی؛ 2- مراکز و مقامات سیاسی مثل بیت رهبری، وزارت اطلاعات، کاخ ریاست‌جمهوری و...؛ 3- تاسیسات هسته‌ای و 4- حمله به زیرساخت‌های اقتصادی مثل تاسیسات نفتی و پتروشیمی». 
در واقع مشاور رضا پهلوی تمام آن چیزی را که در آرزو و رویا دارد، در توئیت خود آورده است. هرچند او در ادامه توئیتش سعی در بی‌طرف نشان دادن خود داشته و می‌نویسد: جز اسرائیل و احتمالا آمریکا، کسی از نوع واکنش تل‌آویو به حمله موشکی ایران خبر ندارد ولی اظهارات جاناتان کانریکس بخوبی از همکاری اطلاعاتی قاسمی‌نژاد با موساد برای تعیین بانک اهدافی در ایران برای حمله احتمالی اسرائیل، پرده برمی‌دارد.  
* «پارتنر» حمله به ایران
گذشته از افشاگری یکی از عوامل موساد علیه قاسمی‌نژاد، در پرونده شخص رضا پهلوی نیز موارد بسیاری درباره همکاری او با رژیم صهیونیستی می‌بینیم. سفر ربع‌پهلوی به تل‌آویو را که پس از اغتشاشات موسوم به زن، زندگی، آزادی بود به یاد داریم. همچنین رضا پهلوی شهریورماه امسال در شورای اسرائیلی - آمریکایی  Israeli-American Council که از لابی‌های کلیدی اسرائیل در آمریکا به شمار می‌رود حضور یافت و سخنانی را گفت که از تمایل او برای حمله مشترک آمریکا و اسرائیل به ایران پرده برمی‌داشت.
پهلوی در جریان این سخنرانی خود را یک پارتنر ایرانی علیه جمهوری اسلامی ایران برای اربابات صهیونیستش معرفی کرد. او در بخشی از سخنانش خطاب به صهیونیست‌های حاضر در جلسه با عنوان اینکه ایران پشت تمام حملاتی است که به اسرائیل انجام می‌شود، می‌گوید: «جنگ از جنوب و شمال و شرق به سوی شما آمده است اما مبارزه با حماس یا حزب‌الله هیچ وقت امنیت واقعی را برای شما و آمریکا به ارمغان نخواهد آورد. ساده بگویم شما فقط دارید واکنش نشان می‌دهید. به این ترتیب مردم شما هیچ وقت نمی‌توانند به صلح واقعی برسند. زمان صرفا واکنش نشان دادن به این ارتجاع باید به پایان برسد (باید سراغ اصل کاری یعنی ایران بروید). این نیازمند رهبری در آمریکا و رهبری در اسرائیل و یک پارتنر ایرانی است. من اینجا هستم تا نقش آن پارتنر را برعهده بگیرم!». ربع پهلوی در ادامه به صراحت بیان می‌دارد: «من دستم را به عنوان همکار به سوی شما دراز می‌کنم».
* خیانت از جنس نفاق
اعلام همکاری یا به قول رضا پهلوی «پارتنری» او با رژیم صهیونیستی در اقدام علیه ایران، یادآور خیانت‌هایی است که گروهک نفاق (مجاهدین) در همکاری با صدام در جنگ تحمیلی علیه کشورمان داشت. مسعود رجوی سال 1365 به بغداد رفت و همان جا ماندگار شد. جالب است که رجوی نیز درست از همان ادبیاتی در اعلام همکاری و وفاداری به صدام استفاده کرد که اکنون رضا پهلوی با همان لحن سعی دارد خود را شریک اسرائیل و آمریکا در حمله به ایران معرفی کند. 
یکی از اعضای منافقین در بیان جملاتی که رجوی در ملاقات با صدام بیان کرده بود، می‌گوید: رجوی به صدام گفت: «حال آقای رئیس‌جمهور [صدام] چطور است؟ اول باید یک چیزی را متقابلا بگویم. از کلمات محبت‌آمیز آقای رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم. البته ما چیزی جز وظیفه خود (در خیانت به ملت ایران و همکاری با ارتش بعث) انجام ندادیم. شما بهتر می‌دانید که در چه نقطه‌ای دقیقا دست‌مان را در دست هم گذاشتیم. اهداف ما واحد است. خون‌های ما درهم آمیخته است. می‌دانید این تعارف نیست. هرچیزی که علیه شماست به طور طبیعی علیه ما هم هست. ضربه‌ای که می‌خوریم، یکی است...»
گروهک منافقین در عراق پادگان اشرف را ایجاد کرد و با ایجاد چند تیپ رزمی، در 100 عملیات علیه رزمندگان ایرانی وارد عمل شد و در نهایت در ماه‌های انتهایی دفاع ‌مقدس، 3 عملیات عمده آفتاب، چلچراغ و فروغ جاویدان (مرصاد) را انجام داد. آنها در کنار حمله مستقیم به رزمندگان و مردم ایران، کمک‌های اطلاعاتی بسیاری را نیز در اختیار ارتش بعث صدام قرار دادند و در داخل کشور نیز علاوه بر ترور مستقیم مردم ایران، برای جنگنده‌های ارتش بعث عراق بانکی از اهداف برای بمباران هوایی تعیین ‌کردند. به این ترتیب، خیانت منافقین باعث شهادت هزاران نفر از مردم ایران و رزمندگان شد. راهی که اکنون برخی گروه‌های اپوزیسیون و همین‌طور رضا پهلوی آن را برگزیده‌اند. 
* تکرار خیانت‌های تاریخی
تاریخ در حال تکرار است و همان‌طور که سازمان منافقین به سمت خیانت علنی به مردم و کشورش سوق داده شد، اکنون نیز برخی گروه‌های اپوزیسیون به سمت شراکت با رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی غزه و حملات وحشیانه به لبنان و در نهایت همکاری با صهیونیست‌ها برای حمله نظامی به ایران سوق داده می‌شوند. 
رامین پرهام، نویسنده ایرانی ساکن فرانسه در پاسخ به این سوال که «چه عواملی باعث دفاع از دولت اسرائیل توسط بخشی از اپوزیسیون می‌شود؟» می‌گوید: «یکی از دلایل چنین رفتاری، فقر فکری است. دیگر اینکه در ۳ سال اخیر یک نوع وابستگی گروه‌هایی از اپوزیسیون به اسرائیل ایجاد شده است. اگر نگوییم در تمام موارد، حداقل در بخش‌هایی نوعی از سرسپردگی را در میان این گروه‌ها می‌بینیم».
وی در ادامه بیان می‌کند: «گویی اسرائیل می‌تواند کاری را بکند که اپوزیسیون ایرانی نتوانستند بکنند و آنها (صهیونیست‌ها) باید انجام بدهند. طور دیگری نمی‌شود این وابستگی و سرسپردگی را توجیه کرد. مثلا حمایت و تشویق این بخش در ماجرای پیجرها، دیدیم که بخشی از گروه‌های اپوزیسیون ابراز احساسات کردند. این دولت [اسرائیل] هرکاری کند، حتی استفاده حجیم از بمب‌های یک تنی، یک بخش از اپوزیسیون برایش کف می‌زنند!»
پرهام با یادآوری وقایع رخ‌داده در سالمرگ مهسا امینی می‌گوید: «مثلا ستاره داوود و پرچم اسرائیل را در سالگرد مهسا به دست می‌گیرند. در حالی که این پرچم و اسرائیل هیچ ربطی به این جنبش نداشت. در نهایت باید بگویم ۲ عامل عمده یکی تداوم فقر فکری در فضای سیاسی اپوزیسیون و دیگری وابستگی و سرسپردگی بخشی از اپوزیسیون به دولت نتانیاهو عامل بروز چنین رفتاری است».
اخیرا ربع‌پهلوی در یکی از جدیدترین پیام‌های ویدئویی خود که به مناسبت سالگرد 7 اکتبر منتشر کرده است، می‌گوید: «اجازه نمی‌دهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران، خلأ قدرت ایجاد شود». دقیقا مشخص نیست او چطور به این نتیجه رسیده که قرار است بزودی تغییر نظام در ایران انجام شود اما وقتی سخنان پهلوی را در کنار افشاگری مامور موساد درباره سعید قاسمی‌نژاد می‌گذاریم، احتمالا او امیدوار است با حمله اسرائیل و شاید همدستی آمریکا با او، اتفاقاتی در ایران رخ دهد. وقایعی که مسلما برای ربع پهلوی مهم نیست در پی آن چند ایرانی کشته شوند، چرا که خود او مشاور و دست راستش را برای همکاری اطلاعاتی با نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی برای چنین حمله‌ای مامور کرده است. 
* حمله بی‌سابقه سردبیر سابق بی‌بی‌سی به ربع پهلوی
خیانت آشکار رضا پهلوی و برخی اپوزیسیون خارج از کشور حتی صدای سردبیر سابق بی‌بی‌سی فارسی را هم درآورده است. محمد منظرپور با اشاره به افشاگری مامور موساد درباره سعید قاسمی‌نژاد می‌گوید: «مشاور ارشد و دست راست رضا پهلوی (قاسمی‌نژاد) می‌رود برای اسرائیل هدف تعیین می‌کند. اینها دارند به آنها کمک می‌کنند برای تعیین اهداف! آن خاورمیانه‌ای که آنها می‌خواهند تعریف کنند در آن دیگر ایرانی وجود ندارد. واقعا زبان عاجز است از تشریح میزان خیانت و وطن‌فروشی و رذالت این افراد».
منظرپور با طعنه به گروه‌های اپوزیسیون می‌افزاید: «بروید با نتانیاهو بیعت کنید. قطعا با تانک‌های مرکاوا برای‌تان دموکراسی به ارمغان می‌آورد! شاهزاده را می‌آورد در میدان شهیاد (آزادی) ولی باید این را بدانید که برای تحقق چنین کاری باید از روی جسد میلیون‌ها ایرانی عبور کنید و بدانید چنین آرزویی را به گور می‌برید».
سردبیر سابق بی‌بی‌سی در ادامه با تشبیه عملکرد پهلوی به گروهک منافقین در خیانت به ملت ایران بیان می‌دارد: «شما این آرزو را به گور می‌برید؛ همان‌طور که رجوی به گور برد. به‌رغم تمام جنایت‌هایی که برای صدام انجام داد. با کشتن کردها، با قتل تمام شیعیانی که برای صدام کشت، تمام ایرانی‌هایی که برای صدام کشت. او این آرزو را به گور برد و شما هم به گور می‌برید. یک مشت وطن‌فروش خائن، بی‌سواد و... به خودتان بیایید. شما دارید به ایران خیانت می‌کنید نه به کسی دیگر. اپوزیسیون ایران را تبدیل کرده‌اید به نوکر اسرائیل».

Page Generated in 0/0066 sec