printlogo


کد خبر: 292877تاریخ: 1403/7/18 00:00
عراقچی در نشست «توفان الاقصی؛ آغاز نصرالله»:
هرگونه خطای دشمن پاسخی به‌مراتب سخت‌تر می‌گیرد

وزیر امور خارجه گفت: عملیات «وعده صادق 1» و ۲ بخوبی عزم و اراده و اقتدار ستودنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به  نمایش گذاشت تا همگان بدانند هرگونه خطای راهبردی دشمن، با پاسخی به‌مراتب سخت‌تر مواجه خواهد شد و در انجام این مهم ما نه تعلل خواهیم کرد، نه شتاب‌زده خواهیم بود.
سیدعباس عراقچی دیروز در نشست «توفان الاقصی؛ آغاز نصرالله» که در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، درباره ویژگی‌های عملیات توفان الاقصی اظهار کرد: بی‌تردید همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در  روزهای اولیه این عملیات غرورآفرین فرمودند، این عملیات برای نخستین بار تجربه شکست تلخ و سنگینی را به  دشمن صهیونیست چشاند؛ شکستی که جبران‌ناپذیر است. گذشت زمان، قرائن و شواهد پنهان این شکست بزرگ را هویدا خواهد کرد. چه‌بسا توصیف رهبر انقلاب در نماز جمعه نصر مبنی بر بازگشت رژیم صهیونیستی به 70 سال قبل، بهترین تحلیل پیرامون عملیات توفان الاقصی باشد.
عراقچی افزود: تخلیه شهرک‌ها در مرز آبی با لبنان و در باریکه غزه نویدبخش آغاز نصر الهی در بازپس‌گیری سرزمین آبا و اجدادی فلسطینیان و مهیاسازی تعیین سرنوشت ملتی مظلوم با عزم و اراده خویش است.
وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت دیگر صلابت و اقتدار مقاومت اسلامی است؛ اقتداری که برای نخستین بار در تاریخ مبارزات علیه دشمن صهیونیست توانست با برپاسازی اتاق عملیات مشترک و برقراری جبهه متحد و مرکب، اقتدار مقاومت اسلامی را در جنگی نامتقارن با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در عرصه نبرد چنان نمایان سازد که منجر به تغییر موازنه سنتی تهدید در عرصه بین‌المللی شود.
وزیر امور خارجه همچنین درباره تلاش‌های وزارت خارجه برای توقف جنایات اسرائیل گفت: پس از رایزنی‌های فشرده در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و مجمع گفت‌وگوهای آسیایی در دوحه قطر و سفر اینجانب به بیروت و دمشق، تلاش‌های دیپلماتیک ما با سفر  به منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.
عراقچی بیان کرد: پیام جمهوری اسلامی ایران در سفر بنده به بیروت و دمشق، یک پیام روشن و واضح بود؛ اینکه جمهوری اسلامی ایران با  تمام قوا پشت سر مقاومت همچنان خواهد ایستاد و هیچ‌کس نباید تردیدی در این باره به خود راه بدهد. ما پشتیبان مقاومت بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود و ضربه‌های موقتی که وارد شده است، نمی‌تواند عزم و اراده مقاومت و رزمندگان مقاومت و عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار کند.
وی تاکید کرد: در طول سال‌های گذشته مقاومت فراز و نشیب‌های زیادی را شاهد بوده‌ و مسیر مقاومت شهدای بسیاری را تقدیم کرده است ولی هر بار محکم‌تر، مقاوم‌تر و با قدرت بیشتر به مسیر خود ادامه داده و این بار هم چنین خواهد بود.

Page Generated in 0/0063 sec