printlogo


کد خبر: 292940تاریخ: 1403/7/21 00:00
دور دنیا

بی‌نتیجه ماندن جلسات کابینه جنگ رژیم برای حمله به ایران
‌پنجشنبه‌شب برخی منابع عبری از بی‌نتیجه ماندن جلسات طولانی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی درباره تصویب طرح حمله به ایران خبر دادند. این جلسه در کابینه سیاسی - امنیتی که چند ساعت به طول انجامید بدون تصمیم‌گیری و رای‌گیری به پایان رسید. بر این اساس، تغییری در وضعیت سفر یوآو گالانت، وزیر جنگ به واشنگتن ایجاد نشده و این سفر همچنان با تاخیر همراه است. این جلسه پس از لغو سفر گالانت به آمریکا و تماس تلفنی یک ساعته نتانیاهو و بایدن برگزار شد. به نظر می‌رسد بخش زیادی از محتوای گفت‌و‌گو میان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور آمریکا به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران اختصاص یافته و همچنان بحث درباره نحوه حمله رژیم صهیونیستی پابرجاست. منابع صهیونیستی همچنین از کاهش اختلافات بین رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره اهداف حمله به ایران خبر می‌دهند. طبق اعلام منابع صهیونیستی، واشنگتن هنوز فکر می‌کند پاسخی که رژیم صهیونیستی در حال برنامه‌ریزی است بسیار خشن است. بر اساس گزارش‌ این منابع، بایدن در گفت‌وگوی روز چهارشنبه با نتانیاهو مخالفت خود را با حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای و نفتی ایران ابراز کرد.
***
گزارش وال‌استریت ژورنال از هشدار محرمانه ایران به کشورهای منطقه
خبرگزاری وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به ‌نقل از مقامات عرب مدعی شد تهران از کانال‌های دیپلماتیک محرمانه به کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس درباره کمک به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی هشدار داده و اعلام کرده در صورت استفاده از قلمرو یا حریم هوایی آنها برای حمله هوایی به ایران، آنها نیز هدف انتقام ایران قرار خواهند گرفت. مقامات عرب گفتند کشورهایی که ایران آنها را تهدید کرده است شامل اردن، امارات عربی متحده، عربستان و قطر است که همگی میزبان نیروهای آمریکایی هستند. این مقامات گفتند این کشورها به دولت بایدن گفته‌اند نمی‌خواهند زیرساخت‌های نظامی یا حریم هوایی آنها توسط آمریکا یا اسرائیل برای هرگونه عملیات تهاجمی علیه ایران استفاده شود. مقامات عرب گفتند: پیام ایران باعث نگرانی‌هایی در کشورهای حاشیه خلیج‌‌فارس شده، چرا که ممکن است تأسیسات نفتی آنها که توسط آمریکا حفاظت می‌شود، مورد اصابت قرار گیرد. آنها افزودند تأسیسات و نیروهای نظامی آمریکا در منطقه نیز ممکن است مورد هدف قرار گیرند. مقامات دفاعی آمریکا نیز اذعان کردند برخی شرکای عرب منطقه‌ به پنتاگون گفته‌اند نمی‌خواهند جنگنده‌های اسرائیل بر فراز سرزمین‌های آنها پرواز کنند یا نیروهای آمریکایی عملیات تهاجمی را از داخل یا بر فراز حریم هوایی آنها انجام دهند. طبق برخی گزارش‌ها، کشورهای حوزه خلیج‌فارس  از جمله سعودی و امارات، هفته گذشته نشستی اضطراری برگزار کردند و به ایران قول دادند اجازه استفاده از قلمرو یا حریم هوایی خود را در حملات احتمالی اسرائیل به ایران نمی‌دهند. 
***
حفظ فشار یمن بر گلوگاه اقتصادی رژیم صهیونیستی
نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن 2 کشتی که مقصد آنها بنادر سرزمین‌های اشغالی بود، خبر دادند. سرلشکر یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور در 2 عملیات پهپادی، موشکی و دریایی، 2 کشتی المپیک استریت متعلق به ایالات متحده و «اس‌تی‌جان» را به دلیل نقض قانون منع تجارت با بنادر رژیم صهیونیستی هدف حملات خود قرار داد. این 2 کشتی که پیش از عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب ردیاب خود را خاموش کرده بودند، قصد تجارت و پهلوگیری در بنادر رژیم صهیونیستی را داشتند که توسط نیروهای مسلح یمن هدف قرار گرفتند. سرلشکر سریع همچنین از تداوم عملیات محاصره بنادر رژیم صهیونیستی تا پایان تجاوز و رفع محاصره نوار غزه و تجاوز علیه لبنان خبر داد. 
***
بازداشت خبرنگار افشاگر آمریکایی توسط رژیم صهیونیستی
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت فاش کرد «جرمی لوفردو» خبرنگار ۲۸ ساله مستقل آمریکایی که با «فاکس‌نیوز» نیز همکاری می‌کند، به دلیل افشای محل اصابت موشک‌های ایران به مواضع و پایگاه‌های رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه هوایی نواتیم و یک پایگاه اطلاعاتی در مرکز فلسطین اشغالی، توسط پلیس بازداشت شده است. اتهام این خبرنگار، تهدید علیه امنیت اسرائیل عنوان شده است. وی در گزارش خود مدعی شده بود حملات هوایی به غزه از پایگاه نواتیم انجام می‌شده و هواپیمای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نیز در این پایگاه مستقر بوده است. او به ظن ارتکاب تخلفات جدی امنیتی از جمله کمک به دشمن [ایران] در جنگ و ارائه اطلاعات به دشمن دستگیر شده است. 
پس از بازداشت وی سفارت ایالات متحده آمریکا پیگیر وضعیت این خبرنگار آمریکایی و خواستار آزادی او شد. وکیل «لیا تزامل» که وکالت این خبرنگار را بر عهده دارد، درباره دستگیری وی اظهار داشت: «او اطلاعات را آشکارا و به طور کامل منتشر کرد و سعی نکرد چیزی را پنهان کند. اگر این اطلاعات به منزله کمک به دشمن باشد، روزنامه‌نگاران زیادی در اسرائیل باید دستگیر شوند؛ از جمله خبرنگاران اسرائیلی. یک جاسوس چنین علنی و آشکار عمل نمی‌کند. در نهایت دادگاه رژیم صهیونیستی دستور آزادی وی را صادر کرد و مقرر شد تا پایان تحقیقات در سرزمین‌های اشغالی بماند.

Page Generated in 0/0066 sec