printlogo


کد خبر: 292942تاریخ: 1403/7/21 00:00
حزب‌الله لبنان، مقاومت اسلامی عراق و گروه‌های مقاومت غزه حملات خود را علیه رژیم‌صهیونیستی افزایش دادند
تشدید عملیات مقاومت در اکتبر

نیروهای محور مقاومت به همراه مقاومت اسلامی غزه از ابتدای ماه اکتبر و پس از عملیات «وعده صادق 2» حجم آتش خود علیه سرزمین‌های اشغالی را افزایش داده‌اند. این عملیات‌های موشکی، پهپادی و راکتی که از چند جهت به سرزمین‌های اشغالی انجام شده است، علاوه بر افزایش حجم آتش، منجر به تلفات بیشتری نیز در میان صهیونیست‌ها شده و تعداد اصابت‌ها نیز افزایش چشمگیری داشته است. پنجشنبه و جمعه هفته گذشته حزب‌الله لبنان در پاسخ به جنایات رژیم در غزه و لبنان، عملیات‌های موشکی متعددی را طی بیانیه‌های مختلف به اطلاع رساند. نیروی موشکی حزب‌الله لبنان طی روز پنجشنبه شهرک‌ها و تجمعات نیروهای نظامی صهیونیست را در کریات شمونه، سایت نظامی المرج، بیت هلل، معیان باروخ، کفر جلعادی، راس الناقوره، کرمئیل، تپه المجدال و خللت الشندیبه هدف حملات موشکی خود قرار داد. در کنار عملیات‌های موشکی، نیروهای زمینی حزب‌الله لبنان چندین بار تلاش صهیونیست‌ها برای ورود به خاک لبنان از طریق راس الناقوره را با اجرای کمین و حملات راکتی و توپخانه‌ای ناکام گذاشتند که نشان از شکست طرح تجاوز زمینی ارتش صهیونیستی دارد. به نظر می‌رسد ارتش صهیونیستی تلاش دارد یک منطقه بسته نظامی تا عمق 10 کیلومتری را در مرز با لبنان اجرا کند تا شهرک‌نشینان مناطق شمالی را بازگرداند اما هر بار با شکست مواجه می‌شود.
روز جمعه نیز نیروهای حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌های متعدد از عملیات موشکی علیه شهرک‌ها و تجمع نیروهای نظامی رژیم در پادگان یفتاح، سایت العباد، منطقه زولوفون، کریات ایلعیزر، کفر سولد، یعرا، راس الناقوره و شومیرا خبر دادند. حزب‌الله لبنان همچنین برای نخستین‌بار تصاویری از کمین نیروهای خود در مسیر ورود ارتش اشغالگر به راس الناقوره منتشر کرد که طی آن نیروهای متجاوز صهیونیست پس از گرفتار شدن در آتش سنگین نیروهای حزب‌الله لبنان عقب‌نشینی کرده و تلفات خود را عقب می‌کشند. در کلیپ منتشرشده توسط حزب‌الله لبنان استفاده این نیروها از بسته‌های انفجاری در مسیر زرهی دشمن و سپس اجرای آتش سنگین بر نیروهای صهیونیست بخوبی مشخص است و پس از آن نیز شاهد شلیک موشک ضدهوایی به سوی هلی‌کوپترهای رژیم و فرار آنها از میدان جنگ هستیم. کمین‌های دقیق نیروهای حزب‌الله لبنان به همراه پشتیبانی دقیق توپخانه‌ای و استفاده از موشک‌های هدایت‌شونده ضدزره به چالشی جدی برای پیشروی ارتش مجهز صهیونیستی در مناطق کوهستانی و جنگلی جنوب لبنان تبدیل شده است. 
علاوه بر آن ارتش صهیونیستی از هلاکت ۲ نیروی اشغالگر خود در جنوب لبنان و نوار غزه خبر داد که با این حساب تعداد تلفات نظامی صهیونیست‌ها از ابتدای عملیات توفان الاقصی را به عدد 731 نفر رسید. البته بسیاری از منابع تعداد تلفات را به مراتب بیشتر از اعترافات صهیونیست‌ها و سانسور شدید رژیم صهیونیستی را مانع اعلام دقیق هلاکت‌ها و زخمی‌های رژیم می‌دانند. 
به موازات عملیات‌های حزب‌الله لبنان در جبهه شمال، عملیات نیروهای مقاومت غزه نیز مجددا شروع شده است. روز جمعه نیروهای مقاومت اسلامی غزه به غیر از به هلاکت رساندن یک سرباز رژیم در این منطقه از فلسطین، شهرک‌های عسقلان و سدیروت در مجاورت نوار غزه را با راکت‌ها و موشک‌های خود هدف قرار دادند؛ حملاتی که اصابت‌های موفقی نیز به همراه داشت و پدافند هوایی رژیم صهیونیستی توان مقابله با آنها را نداشت. علاوه بر این عملیات‌ها، نیروهای مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای از هدف قرار دادن ایلات اشغالی در جنوب سرزمین‌های اشغالی و همچنین جولان اشغالی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با استفاده از پهپاد انتحاری خبر دادند؛ عملیات‌هایی که به صورت همزمان و مشترک، رژیم صهیونیستی را از چند جهت هدف قرار داد و صدای آژیر خطر را در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی به صدا درآورد.

Page Generated in 0/0062 sec