printlogo


کد خبر: 292944تاریخ: 1403/7/21 00:00
اخبار

«شاهین سبز» شکار «سامورایی‌ها» شد
تیم ملی فوتبال امارات با توقف خانگی برابر کره‌شمالی شانس نزدیک شدن به مدعیان گروه را از دست داد و قطر با پیروزی برابر قرقیزستان به امارات رسید. عربستان هم در زمین خود، برابر ژاپن تن به شکست داد. تیم‌های ملی فوتبال عربستان و ژاپن در یکی از دیدارهای دور سوم مرحله سوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ شامگاه پنجشنبه به میزبانی عربستان به مصاف هم رفتند که این بازی ۲ بر صفر به سود ژاپن به پایان رسید. در این دیدار که از گروه C برگزار شد گل‌ها را «دایچی کامادا» دقیقه ۱۴ و «کوکی اوگاوا» دقیقه ۸۳ به ثمر رساندند. همچنین از گروه B تیم‌ ملی عراق میزبان فلسطین بود و موفق شد با نتیجه یک بر صفر به برتری برسد تا تکلیف دور سوم این رقابت‌ها مشخص شود. 
نتایج دیدارهای روز پنجشنبه به شرح زیر است:
 استرالیا ۳ - چین یک
 ازبکستان صفر - ایران صفر
 اردن صفر - کره‌جنوبی ۲
 قطر ۳ - قرقیزستان یک
 امارات یک - کره‌شمالی یک
 عمان ۴ - کویت صفر
 بحرین ۲ - اندونزی ۲
 عراق یک - فلسطین صفر
 عربستان صفر - ژاپن ۲
***
غول‌های کشتی جهان در وزن قاسمپور
اتحادیه جهانی کشتی رقابت مدعیان جهانی و المپیک در وزن ۹۲ کیلوگرم مسابقات جهانی را دشوار توصیف کرد. به گزارش ایسنا، رقابت‌های کشتی آزاد جهانی در ۴ وزن غیرالمپیکی ۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم ۷ تا ۱۰ آبان به میزبانی آلبانی برگزار می‌شود. رضا مومنی، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسمپور، ۴ نماینده کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها هستند. حساس‌ترین رقابت‌های جهانی کشتی در وزن ۹۲ کیلوگرم است؛ جایی‌که کامران قاسمپور دارنده ۲ مدال طلای جهان باید با بزرگان کشتی رقابت کند. عبدالرشید سعدالله‌یف دارنده ۷ طلای جهان و المپیک از روسیه، دیوید تیلور دارنده ۴ طلای جهان و المپیک از آمریکا و باتیربک تساکولف کشتی‌گیر روسی‌الاصل و دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی، چهره‌های شاخص این وزن در رقابت‌های جهانی کشتی هستند. اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به مصاف سخت این ۴ مدعی برای کسب عنوان قهرمانی نوشت: کدام یک از این نفرات به عنوان نخست این وزن خواهد رسید؟ 
***
راشد دوبی، ورزشگاه دیدار  استقلال - النصر 
محل برگزاری مسابقه استقلال ایران -  النصر عربستان مشخص شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا با میزبانی استقلال از النصر عربستان در کشور امارات در چارچوب لیگ نخبگان آسیا موافقت کرد. بر این اساس، ورزشگاه راشد دوبی، استادیوم تیم الاهلی امارات میزبان دیدار استقلال - النصر خواهد بود. این دیدار روز سه‌شنبه اول آبان برگزار خواهد شد. 
***
سقوط فوتسال ایران در رده‌بندی فیفا
رده‌بندی جدید تیم‌های ملی فوتسال مردان و زنان توسط FIFA (فدراسیون جهانی فوتبال) اعلام شد که تیم‌های ملی ایران چند پله سقوط کردند. رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال توسط فدراسیون جهانی فوتبال اعلام شد که بر اساس آن، تیم‌ ملی فوتسال مردان ایران پس از عملکرد ضعیف در جام‌جهانی با 2 پله سقوط در رتبه ششم قرار گرفت. تیم‌ ملی فوتسال برزیل قهرمان جام‌جهانی ۲۰۲۴ در صدر این رده‌بندی است. تیم‌ ملی فوتسال زنان ایران هم با یک پله سقوط در جایگاه نهم قرار گرفت. در رده‌بندی زنان نیز برزیل صدرنشین است. 
***
یامال ارزشمندترین جواهر تاریخ اسپانیا
«بچه مدرسه‌ای» با رشد 150 برابری در تاریخ فوتبال اسپانیا ماندگار شد. ارزش لامین یامال، ستاره 17 ساله بارسلونا در جدیدترین به روزرسانی سایت ترانسفرمارکت به 150 میلیون یورو افزایش یافت تا گران‌ترین فوتبالیست تاریخ اسپانیا لقب بگیرد. ارزش یامال در ابتدای سال 2023 یک میلیون یورو بود و در مدت 16 ماه 150 برابر شده است. یامال در سالی که گذشت درخشش بی‌نظیری با بارسلونا و تیم‌ ملی اسپانیا داشت. بچه مدرسه‌ای به همراه لاروخا، قهرمان جام ملت‌های اروپا شد و جایزه بهترین بازیکن جوان تورنمنت را نیز کسب کرد. یامال هفته گذشته برنده جایزه بهترین بازیکن ماه لالیگا هم شد. نشریه اسپورت گزارش داد انتظار می‌رود ارزش این بازیکن نوجوان در سال‌های آینده به «300 میلیون یورو» افزایش یابد تا «گران‌ترین فوتبالیست دنیا» شود. بر اساس گزارش رسانه اسپانیایی، پیشرفت یامال طوری است که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده این ستاره اسپانیایی «جایزه توپ طلای بهترین بازیکن دنیا» را هم کسب کند. 
***
حذف تیم 2 نفره ایران از مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا
تیم 2 نفره تنیس روی میز ایران از مسابقات قهرمانی ۲۰۲۴  آسیا حذف شد. به گزارش ایسنا، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جدول دونفره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی ۲۰۲۴  آسیا که به میزبانی قزاقستان در حال برگزاری است، تیم دونفره ایران برابر هنگ‌کنگ نتیجه را واگذار کرد. تیم نوشاد عالمیان و سیدمحمد موسوی در رقابت با تیم هنگ‌کنگ با نتیجه 3-2 شکست خورد و حذف شد. 15 تیم اول سهمیه 2 نفره مسابقات قهرمانی ۲۰۲۵ جهان را به دست می‌آورند. 

Page Generated in 0/0060 sec