printlogo


کد خبر: 292948تاریخ: 1403/7/21 00:00
گزارش «وطن ‌امروز» از اینکه چه فردی چه زمانی کلید بازگشت کریم باقری را زد؟
فاکتور جعلی ممنوع

مهدی طاهرخانی: با اینکه کریم باقری در نخستین مصاحبه خود بعد از بازگشت مجدد به پرسپولیس، صریحا نام درویش را آورد و تاکید کرد با تماس و تلاش مدیرعامل مقدمات این بازگشت مهیا شد اما یکی دو‌ جریان خاص به صورت کاملا هدفمند تلاش دارند این پروسه را به نام یکی از افراد جدید هیات‌مدیره پرسپولیس فاکتور کنند!
* واقعیت چیست؟
در یکی از آخرین نشست‌های هیات‌مدیره سابق، بحث بازگشت باقری از سوی مدیرعامل مطرح می‌شود ولی چون این فرآیند منوط به همکاری آقاکریم بود، افراد زیادی به آن دلخوش نبودند.
یکی از اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس در این مورد به «وطن امروز» گفت: درویش بعد از نشست هیات‌مدیره مقابل خودم با آقای باقری تماس گرفت و در همان مکالمه کوتاه، مربی سابق پرسپولیس اعلام کرد پرسپولیس خانه‌اش است و اگر شرایط مهیا شود قطعا علاقه به بازگشت دارد. این نخستین جرقه برای این اقدام بود.
پیگیری‌های مدیرعامل و سلسله همکاری‌هایش با وکیل باقری موجب شد طرفین برای حل مشکلات غیرفوتبالی به توافقات مهمی برسند.
 همه این موارد قبل از انتخاب اعضای هیات‌مدیره جدید انجام شد و اصولا افراد جدید هیچ نقشی در این برنامه نداشتند.
اما سوال این است: هیات‌مدیره جدید در چند جلسه‌ای که ساعت ۷ صبح تشکیل داد، آیا مصوبه‌ای را برای بازگشت کریم در دستور کار قرار داد؟
این پرسش را هم با یکی از اعضای هیات‌مدیره فعلی در میان گذاشتیم که او بلافاصله تکذیب کرد و گفت: به هیچ‌وجه چنین دستور جلسه‌ای نبود و حتی مصوبه‌ای در این باره امضا نشد، چرا که ۴ هفته قبل از تشکیل هیات‌مدیره جدید، مدیرعامل شخصا پیگیر رفع این مشکلات بود و دست آخر با همکاری باقری همه موانع رفع شد و حتی درویش موافقت گاریدو‌ را هم جلب کرده بود.
به این ترتیب رضا درویش موفق شد با بازگرداندن یکی از محبوب‌ترین اسطوره‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس نشان دهد از روز نخست مایل به حفظ آقا کریم بود اما در آن برهه «ریش و‌ قیچی» دست او نبود اما با تلاش‌هایی که در ۵۰ روز اخیر شد، عاقبت کریم باقری به خانه‌اش بازگشت.
همچنین باید متذکر شد این مشکل، مرتبط به دولت و افراد نزدیک به پزشکیان نبود و نیست که اصطلاحا بخواهد این گره به دست آنان  گشوده شود.
اصولا اگر کریم باقری خودش یک سال و نیم قبل تمایل به ادامه همکاری داشت، در همان زمان  این مشکل همانند دیگر افراد قابل حل بود.
اگر کسی همچنان شک و‌ تردیدی به موضوع حل شدن مشکل باقری به دست مدیریت فعلی دارد مجدد ۳۰ ثانیه نخست مصاحبه باقری را ببیند؛ جایی که به صراحت اعلام کرد تماس رضا درویش و پیگیری‌های او موجب حل این مشکل شد.

Page Generated in 0/0063 sec