printlogo


کد خبر: 292954تاریخ: 1403/7/21 00:00
اخبار

تولید ۱۹۵ هزار دوز واکسن ایرانی آنفلوآنزا
رئیس سازمان غذا و دارو با رد کمبود واکسن آنفلوآنزا و تامین آن از طریق واردات، از تولید ۱۹۵ هزار دوز واکسن ایرانی آنفلوآنزا خبر داد.  دکتر سیدحیدر محمدی گفت: شرکت تولید‌کننده واکسن آنفلوآنزا در ایران تاکنون ۱۹۵ هزار دوز واکسن تحویل معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای تزریق رایگان به گروه‌های پرخطر داده است. وی افزود: قرار است ۲۰۰ هزار دوز دیگر نیز برای توزیع در داروخانه‌ها در اختیار شرکت‌های پخش دارو قرار گیرد؛ منتظریم این شرکت واکسن‌های تولیدی را زودتر تحویل دهد تا در اختیار مردم قرار دهیم. محمدی درباره واردات واکسن آنفلوآنزا نیز بیان کرد: تاکنون در مجموع مجوز ورود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن داده شده که حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار دوز آن وارد کشور شده و در داروخانه‌ها در دسترس مردم قرار دارد. رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: طبق رصدی که انجام شده، در حال حاضر واکسن آنفلوآنزا هم در شرکت‌های پخش دارو و هم داروخانه‌ها موجود است. محمدی اضافه کرد: ۲۵۰ هزار دوز واکسن خارجی نیز برای تزریق به گروه‌های پرخطر تحویل معاونت بهداشت وزارت بهداشت شده است. وی یادآور شد: مردم می‌توانند از طریق سامانه تی‌تک به آدرس ttac.ir یا آدرس mobile.ttac.ir در قسمت داروهای کمبود جست‌وجو کرده و نزدیک‌ترین داروخانه به محل جست‌وجو که واکسن آنفلوآنزا دارد را انتخاب و واکسن تهیه کنند. 
***
هشدار درباره شیوع تب دنگی 
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نسبت به شیوع بیماری تب دنگی در کشور هشدار داد. قباد مرادی درباره وضعیت تب دنگی در کشور اظهار داشت: موارد تب دنگی در کشور ما افزایش پیدا کرده است و  از سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۱۴۰۲، ۷۵ مورد بوده و از پایان سال گذشته میزان مبتلایان که همه آن وارده بوده، افزایش یافته است. وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد مبتلایان تب دنگی به ۲۲۶ مورد رسیده است. بسیاری از مبتلایان وارده از کشورهای مختلف از جمله امارات، پاکستان، عمان و... بوده است.  مرادی گفت: علت اشاره به کشورهای همسایه از این جهت است که این کشورها آلوده به تب دنگی هستند و تاکنون ۷۶ مبتلا انتقال محلی دارند، یعنی کشور ما اکنون کاملا مستعد است که این بیماری در آن فراگیر و به دیگر افراد نیز منتقل شود. سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به وضعیت بیماری تب دنگی در برخی شهرها همچون چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان اشاره و خاطرنشان کرد: در شهر چابهار بیش از ۹۰ مورد  بیماری تاکنون ثبت شده است. موارد تب دنگی در استان‌های فارس، هرمزگان، قزوین، گیلان و اصفهان نیز گزارش شده و ممکن است بخشی از موارد وارده باشد. 
***
نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی) اعلام شد. سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی) را اعلام کرد. نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام شده است. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به صفحه 
https://my.sanjesh.org/login نتیجه خود را مشاهده کنند. پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون لازم است بر اساس مندرجات اطلاعیه‌ای که همراه با اعلام نتایج، در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر می‌شود، اقدامات لازم را به عمل آورند. پیش از این گفته شده بود نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در بعدازظهر روز شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ اعلام می‌شود. نتیجه اولیه آزمون به همراه کارنامه ملاک انتخاب رشته جمعه ۹ شهریور منتشر شد و یک میلیون و ۳۰ هزار و ۵۱۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

Page Generated in 0/0060 sec