printlogo


کد خبر: 292984تاریخ: 1403/7/22 00:00
مقاومت لبنان: پذیرش قطعنامه 1701 مشروط به آتش‌بس دائم در غزه است
اتمام حجت حزب‌الله
حزب‌الله لبنان: شهرک‌نشینان صهیونیست‌ حیفا و طبریا را تخلیه کنند

گروه بین‌الملل: روز جمعه نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان از پذیرش قطعنامه 1701 توسط حزب‌الله لبنان خبر داد. طبق این قطعنامه نیروهای حزب‌الله لبنان باید تا پشت ساحل رود لیتانی عقب‌نشینی کرده و نیروهای سازمان ملل متحد و یونیفل در مناطق جنوبی لبنان مستقر شوند و به موازات آن ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطق اشغالی جنوب لبنان را تخلیه کند؛ اقدامی که با توجه به بافت جمعیتی منطقه جنوب لبنان و ریشه مستحکم مقاومت در این منطقه بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسید. همچنین پذیرش این قطعنامه از سوی حزب‌الله لبنان با مواضع دبیرکل شهید این گروه و عملکرد نیروهای مقاومت لبنان در تناقض بود. در کنار این مساله اعتماد حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی درباره عمل به قطعنامه بسیار دور از ذهن بود اما با این وجود پس از گذشت چند ساعت از طرح این ادعا توسط مقام نخست‌وزیری لبنان، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به شایعات پایان داد. اتاق عملیات مقاومت اسلامی در روز جمعه با صدور بیانیه‌ای به تشریح عملیات‌های چند روز گذشته نیروهای حزب‌الله لبنان و ناکام گذاشتن تلاش نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت. در این بیانیه حزب‌الله همچنین به سوءاستفاده ارتش رژیم از خانه شهرک‌نشینان به عنوان مقر نظامی اشاره شد و این منازل و مواضع را جزو اهداف حزب‌الله لبنان نام برد. حزب‌الله لبنان در انتهای بیانیه خود به پایبند بودن نیروهای حزب‌الله لبنان به عهد خود با شهید سیدحسن نصرالله اشاره و اعلام کرد تا پایان جنگ غزه و لبنان شهرک‌های شمالی رژیم صهیونیستی را خالی از شهرک‌نشینان صهیونیست نگه خواهند داشت. قسمت آخر بیانیه روز جمعه حزب‌الله لبنان پاسخی به تمام شایعات درباره پذیرش قطعنامه توسط حزب‌الله لبنان بود و نشان از ادامه عملیات‌ها تا توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان داشت. 
عملیات‌های حزب‌الله لبنان در روز شنبه و پس از ادعاهای مطرح شده ادامه یافت تا حکم پایان تمام شایعات را امضا کند. حزب‌الله لبنان روز شنبه و طی بیانیه‌های متعددی از پاسخ به اقدامات تروریستی و تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان خبر داد. نیروهای موشکی، پهپادی و رزمندگان حزب‌الله لبنان در ادامه عملیات‌های ضدصهیونیستی خود شهرک‌های زوفولون، مسکفعام، پایگاه پدافند هوایی کریات ایلعیز، مارگالیوت، المناره، کفر گلعادی، خربت نفحا، پایگاه مخابراتی کرن نفتالی، کفریوفال، متولا، طبریه، بلیدا، کارخانه تسلیحات جنوب حیفا، خربت زرعیت، سایت نظامی رامیا، معیلیا، سایت نظامی الجرداح و چندین موضع و تجمعات نظامی دیگر رژیم صهیونیستی را با حملات موشکی، راکتی و پهپادی هدف قرار دادند. تفاوت حملات روز شنبه مقاومت اسلامی لبنان با حملات روزهای گذشته در استفاده گسترده از پهپادهای انتحاری هدایت‌شونده بود. استفاده از این پهپادها علیه رژیم صهیونیستی پس از آن رخ داد که طی روزهای گذشته تصاویر پهپاد شناسایی حزب‌الله لبنان از مواضع نظامی و مراکز نیروگاهی و اقتصادی رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله لبنان منتشر شد و پیغام حملات پهپادی دیروز برای رژیم صهیونیستی ورود به مرحله جدیدی از جنگ است.
* پیغام حزب‌الله برای شهرک‌نشینان
حزب‌الله لبنان همچنین با صدور بیانیه‌ای پس از حملات دقیق و ویرانگر خود به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف شمالی و مرکزی سرزمین‌های اشغالی که منجر به هدف قرار دادن و اصابت به چند پایگاه نظامی و سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی شد، بیانیه‌ای هشدار‌آمیز خطاب به ساکنان شهرهای حیفا و طبریه صادر کرد. در این بیانیه نیروهای حزب‌الله لبنان از هدف قرار دادن منازل شهرک‌نشینانی که از آنها به عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌شود خبر داد و به شهرک‌نشینان غاصب و اشغالگر مستعمره‌نشین‌های طبریه و حیفا هشدار داد قبل از شروع عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه این منازل آنها را تخلیه کنند. این پیغام حزب‌الله لبنان در کنار انتشار تصاویر مراکز حساس و مهم نظامی، امنیتی و اقتصادی حیفا و شهرک‌های شمالی رژیم صهیونیستی توسط پهپاد هدهد خبر از ورود جنگ حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی به مرحله جدیدی می‌دهد. پیش از این نیز شهرداران شهرهای شمالی سرزمین‌های اشغالی در پی افزایش حملات موشکی و راکتی حزب‌الله لبنان خواستار تخلیه شهرها توسط شهرک‌نشینان شده بودند. وقوع این حوادث نشان‌دهنده تحقق وعده شهید سیدحسن نصرالله است که در پاسخ به شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان وعده تخلیه بیشتر شهرک‌های شمالی و حتی مرکزی سرزمین‌های اشغالی را داده بود؛ وعده‌ای که سربازان وی همچنان به آن پایبند بوده و تا پایان جنگ در نوار غزه و لبنان به عملیات‌های خود علیه اشغالگران صهیونیست ادامه خواهند داد.
***
تداوم عملیات‌های پهپادی مقاومت اسلامی عراق
مقاومت اسلامی عراق در ادامه عملیات‌های موشکی و پهپادی خود علیه رژیم صهیونیستی و در دفاع از مقاومت غزه و ملت لبنان، با پهپادهای انتحاری خود در روز شنبه 21 مهر مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را هدف قرار داد. در بیانیه مقاومت اسلامی لبنان آمده است: در راستای یاری و حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایاتی که رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان مرتکب می‌شود، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق با استفاده از پهپادهای انتحاری، اهداف مهمی در جولان اشغالی را مورد حمله قرار دادند. با انجام این عملیات، تعداد عملیات‌های پهپادی و موشکی مقاومت اسلامی عراق به مواضع رژیم صهیونیستی به عدد211 رسید. شب گذشته نیز مقاومت اسلامی عراق با ارسال پهپاد به 2 منطقه بندر ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی و جولان اشغالی موفق به هدف قرار دادن مواضع صهیونیست‌ها شد؛ حملاتی که تصاویر اصابت آنها در بندر ایلات در فضای مجازی و رسانه‌های عبری منتشر شد و نشان از دقت بالای پهپادهای مقاومت اسلامی عراق و شکست سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی در مقابله با آنها دارد.

 


Page Generated in 0/0063 sec