printlogo


کد خبر: 292985تاریخ: 1403/7/22 00:00
«محمد عفیف» مسؤول رسانه‌ای حزب‌الله لبنان در منطقه ضاحیه بیروت کنفرانس خبری برگزار کرد
ایستاده در ضاحیه

مسؤول رسانه‌ای حزب‌الله لبنان با برگزاری نشست خبری روی خرابه‌های منطقه ضاحیه بیروت که هدف حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، به تشریح وضعیت میدان نبرد پرداخت و برخی ادعاهای دشمن صهیونیست را برملا کرد. عفیف در این کنفرانس خبری  جنگ روانی دشمن صهیونیست را ناکام گذاشت و بر شکست تلاش دشمن صهیونیست برای ورود به خاک لبنان تاکید کرد.
وی در این کنفرانس خبری گفت: این نشست خبری قرار بود صبح امروز پس از بازدید وزیر اطلاعات، رئیس شورای رسانه ملی و وزیر فرهنگ، در سالن کتابخانه ملی برگزار شود و تصمیم گرفته بودم درباره عملکرد موسسات رسانه‌ای با ایشان صحبتی داشته باشم؛ بحثی درباره رسانه‌های لبنانی، چهره‌های رسانه‌ای لبنان و برخی از کسانی که در شبکه‌های اجتماعی فعال نامیده می‌شوند و اینکه چگونه عرصه رسانه‌ها به روی هوای مسموم اسرائیل بدون محدودیت و کنترل و در فقدان قوانین یا عدم اجرا فعالیت می‌کند. عفیف در ادامه افزود: من از این فرصت استفاده می‌کنم و از دست‌اندرکاران استوار رسانه‌های لبنان در جنوب، بویژه کسانی که واقعیت میدانی را به مردم لبنان و جهانیان منتقل می‌کنند و جنایات دشمن علیه غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی را در همه جای لبنان، بویژه در منطقه گزارش می‌دهند، تشکر می‌کنم. در ضاحیه، من به تعدادی از روزنامه‌نگاران آزاده عرب و خارجی که در اعماق جنگ و فاجعه در میان ما هستند و درد و امید و داستان مقاومت و استواری را با ما شریک هستند، ادای احترام ویژه می‌کنم. وی در ادامه گفت: من از این فرصت استفاده می‌کنم و به سانسور شدید رسانه‌ای در سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی و حامیان رسانه‌ای غربی آنها که با جنایات آنها همکاری می‌کنند، اشاره می‌کنم. وی در ادامه به جنگ روانی دشمن صهیونیست و انتشار آن از سوی برخی رسانه‌های لبنانی اشاره کرد و خواستار توقف کمک این رسانه‌ها به رژیم صهیونیستی شد. عفیف در ادامه به عدم نظارت و کنترل دولت، دستگاه امنیتی لبنان و شورای رسانه این کشور نیز انتقاد کرد و خواستار برخورد با رسانه‌های داخلی و خارجی در لبنان که به جنگ روانی و دروغ‌پردازی دشمن صهیونیست کمک می‌کنند شد.  وی در ادامه به دروغ و جنگ روانی رژیم صهیونیستی و ادعای آنها درباره اشغال روستاهای جنوب لبنان پرداخت و گفت: اگر شنیدید که می‌گویند سربازان رژیم در برخی روستاها هستند یا از تصاویر قدیمی استفاده کرده‌اند، نگران نباشید، چون مقاومت نمی‌خواهد به صورت تهاجمی بجنگد و بر اساس نصب کمین با دشمن نبرد می‌کند. تاکتیک مقاومت دفع هجوم و توازن میان تهاجم و تدافع است که نبرد را پیش می‌برد. مجاهدان ما از عقب‌نشینی خود‌داری می‌کنند و در مبارزه با دشمن مصمم هستند.
محمد عفیف درباره توان نظامی حزب‌الله لبنان افزود: درباره وضعیت میدانی، بویژه در جبهه جنوبی، وضع مقاومت خوب است و برد شلیک و زمان را به گونه‌ای مدیریت می‌کند که مناسب قرائت میدانی و موجودی استراتژیک آن باشد. هزاران رزمنده در دفاع از لبنان در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و برای انتقام خون شهید مطهرمان سیدحسن نصرالله آماده نبردی جانانه هستند. دشمن با وجود آوردن لشکرها و تیپ‌های بیشتر از جمله نیروهای زبده تاکنون قادر به پیشروی زمینی جز در موارد خاص نبوده و تانک‌هایش همچنان در پشت مرز مستقر هستند و جرات پیشروی ندارند و اگر چند سرباز دشمن را در این یا آن روستا یا عکس‌های قدیمی یا جدید در این یا آن تونل از آنها می‌بینید، نگران نباشید و روحیه خود را تضعیف نکنید، زیرا مقاومت وارد یک دفاع ثابت و موضعی نمی‌شود، بلکه دفاعی انعطاف‌پذیر دارد که با نیازهای جبهه سازگار است و با شرایط هر نقطه در آن کمین می‌گذارد، بمب‌ می‌کارد و با انعطاف‌پذیری زیادی حرکت می‌کند. دشمن نیز بتدریج شروع به اعتراف درباره ضربات مقاومت می‌کند و بارها و بارها آنها را وادار به عقب‌نشینی و ارزیابی مجدد وضعیت جبهه کرده‌ایم و وضعیت میدان مجددا با محاسبات و ارزیابی‌های آنها در تناقض بوده است. با این حال می‌خواهم به شما بگویم رزمندگان مقاومت از عقب‌نشینی از مواضعی که ما آنها را از نظر نظامی شکست‌خورده می‌دانیم و دفاع از آنها فایده‌ای ندارد هم خودداری می‌کنند.  وی درباره فضاسازی دشمن صهیونیست و رسانه‌های همسو با آن نیز گفت: ما در سال 1982 نیستیم که تانک‌های اسرائیلی وارد بیروت شده و معادلات سیاسی را تغییر دهند و بافت اجتماعی لبنان از هم بپاشد. اولویت مطلق ما اکنون شکست دادن دشمن و وادار کردن آن به توقف تجاوز است اما هرگونه تلاش سیاسی داخلی یا خارجی برای رسیدن به این هدف، تا زمانی که با دیدگاه جامع ما از نبرد سازگار باشد، قابل قدردانی است. شرایط و نتایج و پایبندی قاطعانه ما به وحدت ملی و همبستگی داخلی در چارچوب این دیدگاه است.  مسؤول رسانه‌ای حزب‌الله لبنان در پایان سخنان خود گفت: فرهنگ ما کربلاست و روحیه ما روحیه شهادت است اما بدانید که این نبرد کربلا نیست و زینب(س) در صحرا بدون یار و یاور تنها نیست و حسین‌(ع) دوباره کشته نمی‌شود، بلکه باید بدانید نبرد خیبر است، نبرد ریشه‌کن کردن در خیبر است و خداوند و مردم بزرگ لبنان با اکثریت قاطع خود با ما و در کنار ما هستند. جمهوری اسلامی ایران و عراق بزرگ، یمن دلاور، سوریه استوار، فلسطین شهادت طلب، امت اسلامی عرب و آزادگان شریف در جهان با ما هستند. در نهایت، حزب‌الله فقط یک سازمان نیست، حزب‌الله فقط مقاومت نیست، حزب‌الله یک ملت است و ملت‌ها نمی‌میرند، چون سرنوشت‌شان پیروزی است.

Page Generated in 0/0067 sec