printlogo


کد خبر: 292987تاریخ: 1403/7/22 00:00
اخبار

کشف جسد یک ورزشکار پس از ۱۰۰ سال
بقایای جسد کوهنورد اورست پس از ۱۰۰ سال در این کوه پیدا شد. نشنال جئوگرافیک خبر داد گمان می‌رود بقایای جسد کوهنورد «اندرو اروین» که ۱۰۰ سال پیش هنگام تلاش برای صعود به بلندترین کوه جهان جان باخت، در اورست پیدا شده باشد. سال ۱۹۲۴، سومین اکسپدیشن بریتانیا به اورست انجام شد که شامل کوهنورد معروف جورج مالوری نیز بود. اعضای اکسپدیشن ژوئن ۱۹۲۴ مفقود شدند. این گروه ژوئن ۱۹۲۴ ناپدید شد، علت مرگ این کوهنوردان هنوز مشخص نیست. بقایای جسد مالوری سال ۱۹۹۹ پیدا شد. کشف نشنال جئوگرافیک ۱۰۰ سال پس از ناپدید شدن کوهنورد ممکن است سرنخ‌های جدیدی را برای کشف رازهای یکی از بزرگ‌ترین ماجراجویی‌ها در تمام دوران‌ها به دست دهد. 
***
الهلال وینیسیوس را می‌خواهد
صندوق سرمایه‌گذاری عربستان به دنبال جذب وینیسیوس جونیور برای الهلال است. به نظر می‌رسد حضور ستارگان بزرگ فوتبال جهان در عربستان همچنان ادامه‌دار است. باشگاه‌های بزرگ فوتبال عربستان با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری این کشور محدودیتی برای جذب ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان ندارند. روزنامه مارکا نوشت: عربستانی‌ها دست‌بردار وینیسیوس نیستند و صندوق سرمایه‌گذاری این کشور این بار قصد دارد او را برای الهلال جذب کند. باشگاه الاهلی تابستان گذشته پیشنهادی ۲۵۰ میلیون یورویی برای جذب ستاره برزیلی رئال مادرید داد که البته این پیشنهاد رد شد. وینیسیوس در اوج دوران فوتبالش به سر می‌برد و شانس اصلی کسب توپ طلا در سال جاری است. باید دید آیا باشگاه رئال مادرید اجازه جدایی به ستاره‌اش می‌دهد یا خیر. 
***
رئیس‌جمهور برزیل عذر لژیونرها را خواست زلزله در سلسائو
رئیس‌جمهور برزیل گفت بازیکنانی باید به تیم‌ ملی فوتبال این کشور دعوت شوند که در لیگ برزیل بازی می‌کنند. 
به گزارش ایسنا، از جمله برزیلی‌های معروفی که خارج از لیگ این کشور بازی می‌کنند می‌توان به نیمار (الهلال عربستان) و وینیسیوس جونیور، رودریگو و آندریک (رئال مادرید) اشاره کرد. 
به نوشته پایگاه اینترنتی ساپو دسپورتو، لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل گفت: کسانی که خارج از برزیل بازی می‌کنند بهتر از آنهایی نیستند که اینجا (لیگ برزیل) بازی می‌کنند. مدت‌هاست گفته‌ام تیم‌ ملی برزیل باید بازیکنانی داشته باشد که در این کشور بازی می‌کنند. دیدید که 2 بازیکنی که برابر شیلی گلزنی کردند در لیگ برزیل بازی می‌کنند. 
به گفته او، باید به بازیکنان داخلی فرصت داد نه لژیونرها. او در عین حال خاطرنشان کرد هیچ ستاره فوتبالی در بین برزیلی‌های خارج از این کشور وجود ندارد!
نشریه موندو هم مدعی شد که احتمال می‌رود وینیسیوس، رودریگو، رافینیا و دیگر لژیونرهای برزیلی پس از صحبت‌های رئیس‌جمهور این کشور از تیم‌ ملی برزیل خداحافظی کنند. 
برزیل بامداد جمعه در دیدار مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، شیلی را با نتیجه دو بر یک شکست داد. هر 2 گل برزیل را بازیکنان بوتافوگو به ثمر رساندند. ایگور ژسوس و لوئیس هنریکه برای سلسائو در این دیدار گلزنی کردند. 
***
مدال از دستان کاپیتان تیم‌ ملی سر خورد
نوشاد عالمیان با شکست مقابل شینوزوکا از ژاپن از رسیدن به جمع ۸ بازیکن برتر قاره کهن بازماند. 
فدراسیون تنیس روی میز خبر داد در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات انفرادی قهرمانی آسیا، نوشاد عالمیان کاپیتان تیم‌ ملی تنیس روی میز کشورمان به مصاف شینوزوکا هیروتو دارنده رنکینگ ۴۳ دنیا از ژاپن رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد. 
عالمیان در ست نخست ۱۶ بر ۱۴ پیروز شد، بازی در ست دوم با حساب ۱۱ بر ۹ به سود حریف ژاپنی پایان یافت، در ست سوم این بازی، عالمیان مقتدرانه ۱۱ بر ۵ پیروز شد و در ست چهارم این بازی، حریف ژاپنی نوشاد بود که توانست ۱۱ بر ۹ به برتری دست یابد و همه چیز در عدد 2 برابر شد. 
در ست سرنوشت‌ساز پنجم، بازی نزدیک و پایاپای پیش رفت اما سرعت بالای بازیکن ژاپنی باعث شد در لحظات آخر، بازی با نتیجه ۱۱ بر ۷ به سود شینوزوکا خاتمه یابد تا در مجموع این بازی ۳ بر ۲ به سود ژاپنی به پایان برسد. 
نوشاد عالمیان برای رسیدن به یک هشتم نهایی مسابقات، لیانگ جینگ نفر پنجم جهان از چین را حذف کرده بود.  با حذف عالمیان، پرونده پینگ‌پنگ بازان کشورمان در بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی آسیا در قزاقستان بسته شد. 

Page Generated in 0/0071 sec