printlogo


کد خبر: 292994تاریخ: 1403/7/22 00:00
اخبار

آتش‌سوزی بزرگ در بازار آهن شادآباد
10 دستگاه خودرو در آتش سوخت
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در تشریح حادثه آتش‌سوزی بازار آهن در شادآباد گفت: ساعت ۱۴:۰۷ ظهر شنبه 21 مهر یک مورد حادثه آتش‌سوزی در بازار آهن شادآباد به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. ۱۱ ایستگاه به همراه خودروهای تجهیزات تنفسی، بالابر و... سریعا به محل حادثه اعزام شدند. سیدجلال ملکی افزود: آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده کردند یک بازارچه در این بازار، دچار حریق گسترده شده است. متاسفانه در این مغازه‌ها وسایل بسیار خطرناکی مانند هزاران افشانه، لوله، اسپری و چسب‌ نگهداری می‌شد که همگی در حال ترکیدن و انفجار بودند. ملکی گفت: علاوه بر تعدادی از مغازه‌ها که اکثرا 2 طبقه هستند و شعله‌ور شده بودند، تعدادی انبار نیز در این بازارچه وجود دارد که با وسایلی مانند سقف‌های شیروانی ساخته شده‌اند که باعث شعله‌وری بیشتر آتش شد. وی افزود: حدود ۱۰ خودرو نیز در محل وجود داشت که با سرایت آتش شعله‌ور شدند و سوختند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران عصر دیروز گفت: بخش زیادی از اضلاع آتش تحت کنترل آتش‌نشانان است اما حریق کاملا خاموش نشده است. ملکی گفت: هنوز از تعداد مصدومان و تلفات این حادثه اطلاعی در دست نیست.
***
کاهش میزان سرقت در کشور
رئیس پلیس آگاهی فراجا از مردم خواست اقدامات کنترلی در برابر اموال‌شان انجام دهند تا کمتر شاهد سرقت باشیم. سردار محمد قنبری درباره جزئیات این خبر گفت: خوشبختانه با بررسی آمارها  متوجه شدیم از ابتدای سال، میزان جرائم سرقت کاهش یافته است. همچنین به همین نسبت میزان کشف جرائم توسط کارآگاهان خبره ما نیز افزایش یافته است. وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳، تاکنون ۱۴۵ هزار سارق و ۹ هزار مالخر در سراسر کشور توسط همکاران دستگیر شده‌اند. رئیس پلیس آگاهی فراجا همچنین خطاب به هموطنان توصیه کرد: از هموطنان درخواست می‌کنم برای کاهش سرقت‌ها به پلیس کمک کنند. یعنی در نگهداری از اموال‌شان، دقت بیشتری به خرج دهند. قنبری گفت: ما در خیابان‌ها شاهد هستیم که افراد، اموال گران‌قیمت خود مانند تلفن همراه ۲۰۰ میلیون تومانی را در معرض دید عموم قرار می‌دهند که این مساله می‌تواند زمینه‌ساز سرقت باشد. وی افزود: مردم باید به اقدامات کنترلی در زمینه حفظ اموال‌شان بیشتر دقت کنند. همچنین من و همکارانم در پلیس آگاهی نیز تمام تلاش خود را برای مبارزه با سرقت انجام می‌دهیم.
***
هشدار سازمان‌ غذا و دارو درباره تزریق ژل‌های غیرمجاز
رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو هشدار داد که استفاده از ژل‌های غیرمجاز می‌تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد و بر لزوم مراجعه به پزشکان متخصص و استفاده از محصولات دارای تأییدیه سازمان غذا و دارو تأکید کرد. جواد شمسایی با اشاره به ویژگی‌های ژل‌های دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو گفت: محصولاتی که از سوی سازمان غذا و دارو تأیید می‌شوند، از نظر ترکیبات، ماندگاری و ایمنی، استانداردهای لازم را دارند. این مواد استریل و قابل تجزیه در بدن بوده و عوارض جانبی آنها حداقل است. وی همچنین به اهمیت تزریق ژل تحت نظر پزشک متخصص و استفاده از محصولات معتبر از سوی متقاضیان تأکید کرد و افزود: استفاده از مواد تأیید نشده یا تزریق توسط افراد غیرمتخصص می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. بنا بر اعلام سازمان غذا و دارو، شمسایی نقش سازمان غذا و دارو را در نظارت بر کیفیت و ایمنی این محصولات حیاتی دانست و گفت: سازمان غذا و دارو با صدور تأییدیه‌های لازم، به دنبال تضمین سلامت و ایمنی مصرف‌کنندگان است.
***
«شیرین ‌زبان» با خطی خوش بر بیلبوردهای پایتخت
سازمان زیباسازی شهرداری تهران همزمان با ۲۱ مهر، روز ملی خوشنویسی، ضرب‌المثل‌ها و اشعار نغز ادبیات فارسی را در قالب کمپین «شیرین زبان» بر بیلبوردهای پایتخت اکران کرد. سازمان زیباسازی ابیاتی از شاعران بنام کشورمان را به بیش از ۶۰ هنرمند خوشنویس در داخل و خارج از ایران همچون غلامحسین امیرخانی، احد صباحی‌کیا، احمد شفیعی، اردشیر وکیلی، رسول مرادی، محمدرضا پژند، محمدصادق احدپور و شکرالله برومند پیشنهاد داد و این خوش‌نویسان این ابیات را به تحریر درآوردند. گفتنی است این ابیات که از شاعران برجسته ایران چون حافظ، سعدی، مولوی، عمان سامانی و... بهره گرفته شده، عبارتند از: «ثوابت باشد ‌ای دارای خرمن، اگر رحمی کنی بر خوشه‌چینی»، «مِهر ابله مهر خرس آید یقین، کین او مهر است و مهر اوست کین»، «هزار نکته باریک‌تر ز مو اینجاست، نه هر که سر بتراشد قلندری داند»، «با خرابات‌نشینان ز کرامات ملاف/ هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد».
***
پوشش بیمه‌ای جدید برای کودکستان‌ها
سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: بسته پیشنهادی بیمه برای کودکان و کارکنان کودکستان‌ها را ارائه داده‌ایم. رضوان حکیم‌زاده با بیان اینکه این سازمان متولی ساماندهی امور مربوط به تعلیم ‌و تربیت کودکان زیر 7 سال، کودکستان‌ها و سایر مراکز دارای مجوز از سازمان است، اظهار کرد: مطابق شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان‌ها، مدیران (مؤسسان) کودکستان‌ها و مراکز دارای مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک باید کودکان و کارکنان را بیمه حوادث و مسؤولیت مدنی کنند. وی افزود: به همین منظور با پیگیری سازمان، خوشبختانه بسته پیشنهادی بیمه برای کودکان و کارکنان کودکستان‌ها و سایر مراکز تعلیم و تربیت کودک دارای مجوز از سازمان ارسال شد. سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: با توجه به شرایط متفاوت و متمایز گروه هدف و به منظور تمهید زیرساخت پوشش بیمه‌ای فراگیر پس از طی فرآیند و مراحل قانونی، شرکت «بیمه معلم» به عنوان شرکت بیمه مجری سال تحصیلی 1404-1403 انتخاب شده است. 

Page Generated in 0/0074 sec