printlogo


کد خبر: 292998تاریخ: 1403/7/22 00:00
بارش باران در نیمی از استان‌های کشور
هوا سرد می‌شود

پس از گذشت یک هفته هوای نسبتا گرم سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار باران، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در ۱۴ استان و وزش باد شدید در ۱۶ استان هشدار داد؛ تغییرات جوی‌ای که باعث کاهش دمای هوا در اغلب استان‌های کشور خواهد شد. این سازمان اعلام کرد: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد گردوخاک و احتمال بارش تگرگ یکشنبه (امروز) در شمال و شرق اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، گیلان، ارتفاعات استان‌های سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، مرکز و ارتفاعات هرمزگان و مرکز کرمان پیش‌بینی می‌شود. 
حاکمیت این شرایط جوی دوشنبه (فردا) در اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، گیلان، ارتفاعات مازندران و شمال استان‌های گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و زنجان و سه‌شنبه (۲۴ مهر) در گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات مازندران، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و گلستان و ارتفاعات استان‌های سمنان و زنجان دور از انتظار نیست. 
از اثرات این مخاطره جوی می‌توان به احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، لغزندگی بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات اشاره کرد. 
در ادامه این هشدار با اشاره به افزایش گرادیان فشاری آمده است: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نواحی مستعد گردوخاک و کاهش دید یکشنبه (امروز) در تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، همدان، کرمانشاه، زنجان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال و شرق سمنان، نوار شرقی خراسان رضوی و بوشهر، دوشنبه (فردا) در تهران، البرز، قم، قزوین، کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و سه‌شنبه (۲۴ مهر) در شمال و شرق سمنان، تهران، البرز، قم، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نوار شرقی استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود. 
همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از یکشنبه (امروز) تا روز چهارشنبه ۲۵ مهر کاهش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

Page Generated in 0/0069 sec