printlogo


کد خبر: 293004تاریخ: 1403/7/22 00:00
اخبار

نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله تروریستی اسرائیل در لبنان
امیرسعید ایروانی در نامه‌ای به شورای امنیت درباره حمله اسرائیل علیه انبار هلال‌احمر کشورمان در سوریه گفت: هدف قرار دادن عمدی تأسیسات بشردوستانه و پزشکی نقض آشکار حقوق بین‌الملل بشردوستانه است.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به «پاسکال کریستین» رئیس شورای امنیت و «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل پیرامون حمله تروریستی رژیم صهیونیستی علیه انبار کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر در سوریه افزود: حمله فجیع به کمک‌های بشردوستانه نقض آشکار حقوق بین‌الملل و اقدامی هولناک علیه تلاش‌هایی است که با هدف نجات جان انسان‌ها انجام می‌شود. ایروانی اضافه کرد: این تأسیسات بشردوستانه توسط هلال‌احمر ایران، صرفاً برای ارائه کمک‌های حیاتی به غیرنظامیان آواره لبنانی و قربانیان تجاوز بی‌وقفه و وحشیانه رژیم اسرائیل تأسیس شده بود و به‌ عنوان راه نجات حیاتی برای کسانی که از چنین جنایاتی رنج می‌برند، عمل می‌کرد.
وی ادامه داد: هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران رسماً کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را از قصد خود برای تأسیس این مرکز کمک‌های بشردوستانه مطلع کرده بود. با این وجود، به‌ رغم اهداف کاملاً بشردوستانه این مرکز، تأسیسات و تجهیزات آن در این حمله وحشیانه و تروریستی به ‌طور کامل نابود شد. ایروانی نوشت: جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می‌کند این جنایت فجیع را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کرده و اقدامات فوری و قاطع را برای جلوگیری از نقض‌های بیشتر توسط رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.
***
کدخدایی:
رژیم صهیونیستی باید هم‌اکنون متوقف شود
عباسعلی کدخدایی با انتشار پیامی نوشت: رژیم صهیونیستی باید هم‌اکنون متوقف شود. عضو شورای نگهبان، با انتشار پیامی به زبان انگلیسی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، با استناد به گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل، حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی هلال‌احمر ایران را که به منظور کاهش آلام غیرنظامیان آسیب‌دیده در مرز سوریه و لبنان برپا شده بود، جنایت علیه بشریت دانست. کدخدایی در این پیام نوشت: کمیسیون تحقیق سازمان ملل در گزارش خود اسرائیل را به جرم سیاست هماهنگ برای نابودسازی نظام بهداشت در غزه محکوم کرده است. تخریب عامدانه تأسیسات درمانی به مثابه جنایات جنگی و همچنین جنایت علیه بشریت و «نابودسازی» است. وی خاطرنشان کرد: جهان دارد اعتماد خود به شورای امنیت را از دست می‌دهد. این رژیم سرکش باید هم‌اکنون متوقف شود.
***
بروجردی:
تفاهمنامه 25 ساله ایران و چین بستر مناسب توسعه است
رئیس انجمن دوستی ایران و چین گفت: تفاهمنامه ۲۵ ساله ایران و چین بستر مناسبی برای توسعه علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی فراهم کرده است.
علاءالدین بروجردی در سخنرانی خود در پانزدهمین نشست مشترک سالانه انجمن‌های دوستی ایران و چین به نقش راهبردی تفاهمنامه 25 ساله میان 2 کشور اشاره کرد و افزود: «این تفاهمنامه بستر مناسبی برای توسعه علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی فراهم کرده است و ما به عنوان نمایندگان مردم 2 کشور، نقشی کلیدی در اجرای این تفاهمنامه ایفا می‌کنیم».
بروجردی همچنین به سابقه طولانی روابط میان ایران و چین که به دوران راه ابریشم بازمی‌گردد، اشاره کرد و اظهار داشت: «ما وظیفه داریم این میراث گرانبها را در دنیای مدرن با روش‌های نوین ادامه دهیم». وی از پیشرفت‌های چشمگیر چین تحت رهبری شی جین پینگ در حوزه‌های اقتصادی قدردانی کرد و سرمایه‌گذاری چین در زیرساخت‌های ایران را عاملی برای ارتقای همکاری‌ها دانست. وی افزود: روند همکاری‌ها و روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سیر صعودی داشته است و مقامات ارشد 2 کشور در دولت‌های مختلف، سفرهای متقابل و مستمری به کشورهای یکدیگر داشته‌اند. رئیس انجمن دوستی ایران و چین ابراز امیدواری کرد 2 طرف شاهد تحولات جدید و بیشتری در مسیر پیشرفت و افزایش روابط و همکاری‌های دوجانبه باشند. در پایان این نشست مشترک، یادداشت‌تفاهمی میان انجمن‌های دوستی ایران و چین از سوی رؤسای 2 انجمن امضا شد.
***
فرمانده جدید سپاه حفاظت هواپیمایی معرفی شد
آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی در محل ستاد سپاه حفاظت هواپیمایی برگزار شد.
سردار فتح‌الله جمیری فرمانده سپاه حفاظت، از اقدامات 5 ‌ساله سرهنگ محمدمهدی معصومی فرمانده سابق سپاه حفاظت تقدیر و سردار هادی ملانوری را به‌ عنوان فرمانده جدید این سپاه معرفی کرد. در این مراسم فرماندهان لشکری، مسؤولان کشوری و مدیران شرکت‌های هواپیمایی و ارگان‌های نظامی و انتظامی در حوزه صنعت هوانوردی و مدیران «دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله الاعظم(عج)» حضور داشتند.
***
عراقچی به عراق سفر می‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق خبر داد. اسماعیل بقایی، از سفر سیدعباس عراقچی به عراق خبر داد. بنا به گفته وی، وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با کشورهای منطقه، امروز در رأس هیاتی عازم بغداد خواهد شد. بقایی افزود: عراقچی در این سفر با وزیر خارجه و دیگر مقام‌های ارشد عراق دیدار و درباره روابط دوجانبه و نیز آخرین تحولات منطقه رایزنی خواهد کرد.

Page Generated in 0/0085 sec