printlogo


کد خبر: 293018تاریخ: 1403/7/23 00:00
اخبار

«قصه پری»  از آمریکایی‌ها جایزه گرفت
فیلم سینمایی «قصه پری» به نویسندگی و کارگردانی اشکان شاپوری برنده جایزه بهترین فیلم تکنیکی و هنری از منظر داوران جشنواره «ایندین فست» آمریکا شد. این فیلم داستان عشق پسر به پدر پیری را روایت می‌کند؛ در فراق مادر، پدر دچار بیماری سختی شده و پسر تلاش می‌کند بیماری پدر را با جازدن خود به جای مادر و پرستاری از وی درمان کند. بازیگران این فیلم هوشنگ مرید، اودین روشن، محمود نظرعلیان، حمید خندان، فرنوش نیک‌اندیش، شیما بختیاری، امیرحسن ناطقی، معصومه تیزچنگ، میترا تبریزی، حدیثه مقدم، نازنین رضوانی و سلیمان مختاری هستند.
***
نمایش ۲ مستند احمد فاروقی‌قاجار در موزه سینما
در ادامه نمایش‌های ویژه فیلم‌های مستند در موزه سینما تحت عنوان «شب‌های مستند» با مشارکت انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلم‌های «ابوالحسن صبا» و «چشمی که می‌شنود» ساخته احمد فاروقی‌قاجار روی پرده سالن فردوس موزه سینما می‌رود.
در بیستمین نشست «شب‌های مستند» که روز دوشنبه ۲۳ مهر ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، محمد تهامی‌نژاد، پژوهشگر و مستندساز پیشکسوت و فخرالدین سیدی، مستندساز پیشکسوت درباره فیلم صحبت خواهند کرد. ورود برای عموم از جمله علاقه‌مندان سینمای مستند آزاد است.
***
فیلم سینمایی «نهنگ‌ها» آماده اکران شد
فیلم سینمایی «نهنگ‌ها» به کارگردانی غلامرضا جعفری بزودی در سینماهای کشور روی پرده می‌رود.
«نهنگ‌ها» به نویسندگی و کارگردانی غلامرضا جعفری، تهیه‌کنندگی محمد احمدی و سرمایه‌گذاری امیر زمستانی محصول مشترک سینمای ایران و افغانستان است. این فیلم داستان خانواده‌ای افغانستانی را که در یک ویلا سرایدار هستند، روایت می‌کند. «نهنگ‌ها» پیش از این با نام «روزی روزگاری ایران» معرفی شده بود. سوگل قلاتیان، وحید شیخ‌زاده، امیر زمستانی، شهره‌ سادات موسوی، حسن مقصودی، سحرناز عباس‌زاده، الناز محمدبیگی، ایلین جاهد، رونیکا بهرام‌زاده، سهراب انصاریان و مرجان علوی در این فیلم بازی کرده‌اند.
***
عرضه «جستارهایی از مینی‌مالیسم» در کتابفروشی‌ها
کتاب «جستارهایی از مینی‌مالیسم» نوشته جاشوا فیلدز میلبرن و رایان نیکودموس بتازگی با ترجمه پگاه صمدزاده توسط نشر عنوان منتشر و روانه بازار نشر شده است. مینی‌مالیسم ابزاری برای رهایی از اضافات غیرضروری برای تمرکز بر چیزی است که در زندگی مهم است. زندگی در فرهنگ مصرفی و رقابتی نادرست امروز، خرید و انباشت مدام وسایل بیهوده و صرف زمان طولانی در شبکه‌های اجتماعی، ما را اسیر خود کرده و تمرکز و آرامش را از ما ربوده و ما بدون آنکه بدانیم تحت کنترلیم. مینی‌مالیسم صرفا یک راهکار برای دور ریختن وسایل اضافی نیست، چرا که همگی می‌توانند خیلی سریع جایگزین شوند. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: همان‌طور که اشیا فضای فیزیکی زندگی ما را تنگ می‌کنند، انبوه اطلاعات مطلقا بی‌فایده ذهن ما را پر می‌کنند و ما موجودات سراسیمه‌ای می‌شویم که نه می‌توانیم زمان حال را درک کنیم، نه اشتیاق و نه شادی را، در حالی که لحظات زندگی کوتاه ما لیاقت توجه کامل‌مان را دارند. برای بازیافتن لحظه لحظه‌هایی که از ما ربوده شده است، برای رسیدن آرامشی که گویی هرگز نداشته‌ایم و نخواهیم داشت، ناچاریم دسترسی‌مان را به منابع اطلاعاتی محدود کنیم. این کتاب با ۱۳۰ صفحه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.
***
برگزاری مراسم رونمایی از «راه سوم» 
مراسم رونمایی از کتاب «راه سوم؛ الگوی مترقی زن در منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای» نوشته فاطمه ترکان، هدی صادق‌زادگان و سمانه مقصودی امروز ۲۳ مهر در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. بخش مهمی از مسائل مرتبط با هر تمدن با مساله زن گره خورده است، چرا که از یک سو مساله انسانیت از آن تبعیت می‌کند و از سوی دیگر زن محور خانواده است و خانواده اساس فرهنگ و تمدن و تعالی جامعه و شرط ادامه حیات آن است به طوری که بدون اصلاح زنان و خانواده نمی‌توان انتظار جامعه‌سازی و پس از آن تمدن‌سازی را داشت و البته در صورت اصلاح این دو، جامعه هم می‌تواند بخوبی اصلاح شود. مراسم رونمایی از کتاب «راه سوم؛ الگوی مترقی زن در منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای» که توسط انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل چاپ شده، با حضور حجت‌الاسلام علی ذوعلم و جمعی از اندیشمندان برگزار و در آن از بانوان جبهه مقاومت تقدیر و تشکر می‌شود.
***
نمایش انیمیشن «ببعی‌ها و رؤیای پرواز» در ۱۷۳ سینمای ترکیه
در راستای سند تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رویکرد افزایش سهم ایران در بازار صنایع فرهنگی، اوایل مهر سال جاری با همکاری اداره‌کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی این سازمان و وابستگی فرهنگی ایران در استانبول، نمایش پویانمایی «ببعی‌ها و آرزوی پرواز» محصول سازمان هنری و رسانه‌ای اوج در ۱۷۳ سینمای ۴۳ شهر ترکیه به نمایش گذاشته شد. در همین ارتباط، رایزنی فرهنگی کشورمان در آنکارا همزمان با اکران پونمایی مذکور در بیش از ۱۳ سینما شهر آنکارا و همچنین به منظور تبلیغ و بازتاب این اقدام، مراسم آغازین این انیمیشن را با حضور تعدادی از دانش‌آموزان ایرانی در یکی از سینماهای شهر آنکارا برگزار کرد. تهیه پوستر انیمیشن و سینماهای در حال اکران، انتشار پوستر و تیزر در فضای مجازی در اختیار نمایندگی فرهنگی، ارسال پوستر به برخی رسانه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری، گفت‌وگو با برخی مدارس شهر آنکارا برای معرفی اثر و آمادگی برای برگزاری اردوها مشترک دانش‌آموزی برای تماشای فیلم توسط دانش‌آموزان ترک و... از جمله اقدامات این نمایندگی فرهنگی بوده است.

Page Generated in 0/0068 sec