printlogo


کد خبر: 293027تاریخ: 1403/7/23 00:00
اخبار

حرکت جنجالی اسطوره ورزش جهان علیه ترامپ
‌کارل لوئیس، قهرمان سابق دو و میدانی، در اقدامی جالب و به شکل متفاوت، مخالفتش با دونالد ترامپ را ابراز کرد. لوئیس چهره‌ای شناخته‌شده در دنیای
دو و میدانی است و موفق شده قهرمانی‌های بسیاری را به دست آورد و چندین مدال طلا در مسابقات المپیک را هم کسب کرده است. او که در فستیوال ترنتو اسپورت در ورزشگاه چیارا حضور یافته بود سخنرانی‌اش را برای هواداران زیادی که به‌شدت او را مورد تشویق قرار می‌دادند به این شکل آغاز کرد: «اولین تور اروپایی من در سال ۱۹۸۰ در ایتالیا بود و من رابطه بسیار خوبی با این کشور دارم. پیش از این موفق شده بودم قهرمانی‌های بسیاری را در ایتالیا به دست آورم». اما نمایش اصلی زمانی آغاز شد که تصاویری از چهره‌های سرشناس آمریکایی مقابل این دونده سابق قرار داده شد و از او خواستند که درباره آنها نظر بدهد. لوئیس که همیشه به تلاش‌هایش برای حفظ حقوق شهروندی و از بین بردن تبعیض و نژادپرستی بویژه در بین ورزشکاران معروف بوده، با عکسی از ترامپ روبه‌رو شد که نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است. او در ادامه درخواست یک خودکار کرد و دو شاخ روی پیشانی رئیس‌جمهور سابق آمریکا کشید که با استقبال تماشاگران هم روبه‌رو شد و خطاب به آنها گفت: «فکر می‌کنم همه ما موافق باشیم که این‌طوری بهتر است» و سپس عکس ترامپ را پاره کرد و تکه‌هایش را روی صحنه پرتاب کرد. 
***
ماجرای سایت بلیت‌فروشی بازی ایران - قطر چیست؟
سایت بلیت‌فروشی رویدادها در امارات هنوز لینک خرید بلیت دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر را اضافه نکرده است. تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در هفته چهارم مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶، فردا سه‌شنبه ۲۴ مهر در ورزشگاه راشد دوبی رودرروی هم قرار می‌گیرند. سایت فدراسیون فوتبال یکشنبه ۲۲ مهر، روی خروجی خود یکی از سایت‌های معتبر بلیت‌فروشی رویدادها در امارات را به عنوان مرجع خرید بلیت بازی با قطر معرفی کرد که با مراجعه به این سایت خرید، بلیت برای دیدار ایران و قطر در آن دیده نمی‌شد. 
مسؤولان فدراسیون فوتبال پس از استعلامی که از مسؤولان فدراسیون فوتبال امارات گرفتند خواستار معرفی سایتی که ایرانی‌ها بتوانند راحت‌تر بلیت بازی را در آن تهیه کنند، شدند و اماراتی‌ها این سایت را به فدراسیون فوتبال ایران معرفی کردند که مطابق قوانین در همین سایت باید بلیت‌فروشی بازی با قطر انجام شود اما به دلیل سهل‌انگاری این پلتفرم هنوز لینک بلیت دیدار ایران و قطر در آن نیامده است. با مراجعه به این سایت رویدادهایی که در شهر دوبی انجام خواهد شد گنجانده شده و بزودی لینک خرید بلیت بازی ایران و قطر نیز به آن اضافه خواهد شد. 
***
فردا؛ زمان رسیدگی به پرونده زنوزی در کمیته اخلاق
زمان جلسه رسیدگی به اتهامات محمدرضا زنوزی در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مشخص شد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال روز شنبه محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور را به دلیل اظهارات تند علیه فدراسیون فوتبال به این کمیته فراخواند. پیگیری تسنیم نشان می‌دهد طبق احضاریه کمیته اخلاق، محمدرضا زنوزی باید سه‌شنبه (فردا 24 مهر) در جلسه این کمیته حاضر شود و درباره اظهارات خود توضیح دهد. باشگاه تراکتور به طور رسمی به احضاریه کمیته اخلاق اعتراض کرده است و در این شرایط مشخص نیست آیا مالک باشگاه تراکتور شخصا حاضر به حضور در جلسه کمیته اخلاق خواهد شد یا خیر. 
***
پرونده حضور جهانبخش در ایتالیا بسته شد
باشگاه ایتالیایی با یک بازیکن اروگوئه‌ای به توافق رسید تا پرونده حضور جهانبخش در این تیم بسته شود. طی روزهای اخیر رسانه‌های ایرانی خبر دادند علیرضا جهانبخش در آستانه پیوستن به جنوا قرار دارد اما این ادعا در رسانه‌های ایتالیایی بازتاب خاصی نداشت. جنوا کار انتقال رایگان گاستون پریرو، وینگر - مهاجم 29 ساله را تمام کرده و این ملی‌پوش سابق اروگوئه تا پایان فصل به جمع آبی‌وقرمزهای جنوا اضافه خواهد شد. به نظر می‌رسد با جذب این بازیکن اروگوئه‌ای پرونده حضور کاپیتان تیم ‌ملی ایران در جنوا بسته شده باشد. 
***
صعود دختران فوتبالیست بم به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا
تیم فوتبال زنان خاتون بم با پیروزی مقابل نماینده تایلند به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. به گزارش ایسنا، تیم فوتبال زنان خاتون بم در آخرین دیدار خود از مرحله دوم لیگ قهرمانان به مصاف کالج اسکالرز تایلند رفت و به پیروزی رسید. خاتون توانست با پیروزی 2 بر یک مقابل نماینده تایلند به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. این دیدار در نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید. ابتدا نماینده تایلند دروازه خاتون را باز کرد اما در ادامه شهناز جعفری توانست گل تساوی را به ثمر برساند. در نیمه دوم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا اینکه در وقت‌های اضافه زهرا قنبری توانست روی غفلت مدافعان حریف گلزنی کند تا این بازی 2 بر یک به سود خاتون بم به پایان برسد. مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دوم و سوم فروردین ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد. 

Page Generated in 0/0059 sec