printlogo


کد خبر: 293033تاریخ: 1403/7/23 00:00
اخبار

چهارمین محموله دارویی هلال‌احمر ایران به لبنان رسید
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انتقال ۳ تن محموله دارویی هلال‌احمر ایران به لبنان خبر داد. بابک محمودی درباره این محموله اظهار کرد: چهارمین محموله هلال‌احمر ایران برای مردم لبنان و غزه شامل داروهای اضطراری و داروهای مورد نیاز نوزادان و کودکان به لبنان ارسال شد. محمودی با اشاره به اینکه هلال‌احمر ایران پس از مورد هدف قرار گرفتن بیمارستانش در مرز لبنان و سوریه درصدد راه‌اندازی بیمارستان جدیدی برای ارائه خدمات بشر دوستانه به مردم لبنان است، افزود: این بیمارستان جدید با فاصله ۴۰ کیلومتری از بیمارستان قبلی در حال تجهیز است. وی از حضور ۱۱ امدادگر هلال‌احمر به منظور برپایی این بیمارستان خبر داد و گفت:‌ در روزهای آینده نیز متخصصان و تجهیزات لازم برای برپایی این بیمارستان به لبنان اعزام می‌شوند. رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: چهارمین محموله امدادی هلال‌احمر ایران برای مردم غزه و لبنان از محل کمک‌های مردمی خریداری شده بود. محموله کمک‌های مردم ایران حاوی اقلام بهداشتی و زیستی است که توسط جمعیت هلال‌احمر جمع‌آوری و روز جمعه ۱۳ مهر به لبنان ارسال شد.
***
آغاز ثبت سفارش تک‌جلدی کتب درسی
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: امکان ثبت سفارش تک‌جلدی کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و دوره‌های اول و دوم متوسطه برای دانش‌آموزان و معلمان فراهم ‌شد. محمد علوی‌تبار اعلام کرد: در راستای تسهیل دسترسی دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی به کتاب‌های درسی، بخش توزیع تک‌جلدی سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی برای دانش‌آموزان و معلمان از روز یکشنبه ۲۲ مهر فعال می‌شود. وی افزود: به منظور تهیه کتاب درسی به صورت تک‌جلدی، دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌و‌پرورش به نشانی my.medu.ir و ورود به بخش سفارش تک‌جلدی سامانه، اقدام به سفارش کتاب درسی دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم کنند. پس از تکمیل فرآیند ثبت سفارش و اخذ کد پیگیری، بسته‌های سفارشی از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و بر اساس مکان اعلام شده، به متقاضی تحویل داده می‌شود. شایان ذکر است فایل کامل کتاب‌های درسی تمام دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی در قالب فایل پی‌دی‌اف نیز به صورت رایگان از طریق پایگاه کتاب‌های درسی به نشانی chap.sch.ir قابل دریافت است.
***
کاشت نهال زیتون به یاد شهدای غزه و لبنان
سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی این سازمان خواست زمینه‌ای را فراهم کنند تا به یاد شهدای غزه و لبنان در استان‌ها نهال زیتون کاشته شود. حسن وحید دیروز در جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که با حضور مدیران ستادی و استانی به ‌صورت وبیناری برگزار ‌شد، گفت: در فصل پاییز مناطق مختلف کشور با بارش‌های خوبی مواجه خواهد بود، بنابراین مدیران منابع طبیعی استان‌ها باید حداکثر استفاده را از باران‌های پاییزی برای کاشت نهال و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت داشته باشند. وی همچنین از مدیران منابع طبیعی استان‌ها خواست با توجه به شرایط اقلیمی، حفر چاله برای کاشت نهال را در دستور کار قرار دهند و گزارش انجام  کار را در جلسه آتی به دبیرخانه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت ارائه کنند.  وحید از دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی خواست زمینه‌ای را فراهم کنند تا بیاد شهدای غزه و لبنان در استان‌ها و ستاد سازمان منابع طبیعی نهال زیتون کاشته شود.
***
در مراسم بزرگداشت مرحوم سلیمی‌آشتیانی انجام شد
اهدای ۸ هزار بسته لوازم‌‌التحریر و ۷۲ دستگاه ویلچر به بهزیستی
مراسم بزرگداشت مرحوم هاشم سلیمی‌آشتیانی و تقدیر از خیران و مراسم رونمایی از ۸ هزار بسته لوازم‌التحریر و ۷۲ دستگاه ویلچر همزمان با هفته فرهنگی تهران با حضور فرماندار تهران در شیرخوارگاه شبیر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، به مناسبت هفته فرهنگی تهران و در راستای ترویج و گسترش فرهنگ نیکوکاری، مراسم بزرگداشت مرحوم هاشم سلیمی‌آشتیانی و تقدیر از خیران و نیز رونمایی از ۸ هزار بسته لوازم‌‌‌التحریر و ۷۲ دستگاه ویلچر خریداری شده توسط خیران برای اهدا به جامعه هدف بهزیستی با حضور احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران، محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران، حامد شایان معاون سیاسی - اجتماعی فرمانداری تهران، محمود برزگر مدیر بهزیستی شهر تهران و محمدرضا کارگری قائم مقام مجمع خیران کشور در محل شیرخوارگاه شبیر برگزار شد.
***
تأمین کامل شیرخشک رگولار در کشور
مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به تأمین کامل نیاز شیرخشک رگولار کشور توسط تولیدکنندگان داخلی، بر اهمیت معرفی برندهای جایگزین در صورت کاهش تولید یکی از برندها تاکید کرد. علیرضا رستمی با اشاره به تأمین کامل نیاز شیرخشک رگولار کشور توسط تولیدکنندگان داخلی خاطرنشان کرد اصرار بر مصرف یک برند خاص توجیه منطقی ندارد. وی تاکید کرد: محدودیت ظرفیت برخی خطوط تولید ممکن است در صورت ترویج مصرف بیش از توان تولید و تمرکز بر یک نوع فرآورده، منجر به عدم قطعیت در تأمین شیرخشک شود. 

Page Generated in 0/0062 sec