printlogo


کد خبر: 293036تاریخ: 1403/7/23 00:00
سخنگوی قوه قضائیه: امیرحسین مقصودلو به 15 سال حبس به دلیل توهین به مقدسات و تشویق مردم به فساد و فحشا محکوم شد
تنبیه تتلو

گروه اجتماعی: چند هفته پیش بود که هواداران امیرحسین مقصودلو «تتلو» طی کارزاری از رئیس‌جمهور و رئیس قوه‌قضائیه خواستار تجدید نظر در پرونده حقوقی او شده بودند اما حالا خبرهای جدیدی از حکم او به گوش می‌رسد. بر این اساس سخنگوی قوه‌قضائیه از تنبیه انضباطی «تتلو» در زندان به دلیل رفتار خلاف قانون و حکم 15 سال حبس در پی توهین به مقدسات همچنین تشویق به فساد و فحشا خبر داده است. 
شهریور امسال جمعی از هواداران تتلو خطاب به مسؤولان نوشتند: «ما جمعی از هواداران آقای امیرحسین مقصودلو (امیر تتلو) به نمایندگی از جامعه هواداران ایشان، درخواست خود را جهت رسیدگی سریع‌تر به پرونده ایشان تقدیم می‌کنیم. با توجه به وضعیت جسمانی و روحی ایشان، از مقامات مربوطه تقاضا داریم امکان آزادی وی را فراهم آورند. امیدواریم درخواست ما برای آزادی امیرحسین مقصودلو (امیر تتلو) از روی انسان‌دوستی مورد توجه قرار گیرد و با تصمیمی که بر اساس بخشش و مدارا اتخاذ می‌گردد، آقای امیرحسین مقصودلو (امیر تتلو) بار دیگر به آغوش خانواده و هواداران‌شان بازگردند». 
حالا سخنگوی قوه‌قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده امیرحسین مقصودلو (تتلو) گفته است: نامبرده 2 پرونده مطروح دارد؛ یکی مربوط به توهین به مقدسات است که به تحمل ۵ سال حبس تعزیری به عنوان مجازات اصلی محکوم شده و با فرجام‌خواهی، پرونده در تیرماه به دیوان عالی ارسال شده و اکنون در دیوان عالی مفتوح است. پرونده دیگر مربوط به تشویق به فساد و فحشاست که به ۱۰ ‌سال حبس محکوم شده است. رای بدوی در دادگاه تجدیدنظر تایید و پرونده جهت اجرای حکم به اجرای احکام ارسال شده است.  اصغر جهانگیری در نشست خبری دیرور خود گفت: نامبرده در زندان است. شایعاتی مطرح است که تسهیلاتی به او داده شده یا می‌شود که درست نیست. زندان نه‌تنها تسهیلاتی خلاف قانون به او نداده و از آن بهره‌مند نشده، بلکه به دلیل رفتار خلاف قانون مشمول تنبیهات انضباطی هم شده است. 
امیرحسین مقصودلو، ملقب به تتلو جمعه ۱۵ آذر سال ۱۴۰۲ در مرز بازرگان تحویل ایران و بلافاصله با دستور قضایی بازداشت شد. بنا بر اعلام دادگستری استان آذربایجان غربی، شکات خصوصی این خواننده غیرمجاز شکایت‌های متعددی در دستگاه قضایی علیه وی ثبت کرده بودند. مهم‌ترین شکات این فرد نوجوانان زیر ۱۸ سال و خانواده‌های‌شان هستند.  تتلو طی سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای را در جهت گسترش فساد و فحشا در بین جوانان و نوجوانان داشته است. 
این خواننده بیشتر آثار سال‌های اخیرش مغایر با اصول اخلاقی بوده تا حدی که در زمره هیچ یک از آثار هنری قرار نمی‌گیرند. تتلو یکی از پرحاشیه‌ترین چهره‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بوده و نظرات شخصی وی و در پی آن واکنش طرفداران و مخالفانش در رسانه‌های اجتماعی، همواره خبرساز بوده و واکنش‌های زیادی را در پی داشته ‌است. 
در همین باره، احسان شاه‌قاسمی از استادان دانشگاه تهران با انتقاد از افرادی که در شبکه‌های اجتماعی تتلو را دنبال می‌کنند، می‌گوید: «تتلو آزرده‌ای است که دیگران را آزار می‌دهد». گفتنی است امیرحسین مقصودلو معرف به تتلو اردیبهشت امسال در آخرین جلسه دادگاهش گفته بود: «خیلی از رفتار‌های من اشتباه بوده است، به خاطر اشتباهاتی که داشتم معذرت‌خواهی می‌کنم». 
در جلسه رسیدگی به اتهامات وی، نماینده دادستان خطاب به متهم اعلام کرد: «بیشتر مخاطبان شما جوانان و نوجوانان بودند و تحت تاثیر مواد مخدری که مصرف می‌کردید و آن را ترویج می‌دادید قرار می‌گرفتند». 
که وی در جواب گفت:  «قصدم ترویج مواد مخدر نبود، می‌خواستم برای کسانی که آلوده به مشروبات الکلی و مواد مخدر هستند جایگزین گیاهی معرفی کنم تا ضرر کمتری داشته باشد که این اشتباه بود و اشتباهم را می‌پذیرم». متهم در دفاعیات خود مجددا اعلام کرد: «قطعا اشتباهاتی داشتم و خیلی از رفتار‌های من اشتباه بوده است. به خاطر اشتباهاتی که داشتم معذرت‌خواهی می‌کنم». 
قاضی افشاری خطاب به متهم گفت: «چه تضمینی است که اشتباهات شما مجددا تکرار نشود؟ شما در گذشته هم ابراز پشیمانی کردید ولی مجدد به کار خود ادامه دادید». متهم پاسخ داد: «آموزش مناسبی ندیدم و اشتباه کردم». در بخش دیگری از آخرین جلسه برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو، وکیل متهم اظهار کرد: «طبق صحبت‌‎هایی که با متهم داشتم تاکید کرده می‌خواهد به جوان‌ها و نوجوان‌ها بگوید من تا آخر این راه را رفته‌ام، چیزی در پایان راهی که من رفتم نیست، شما اشتباه من را نکنید». 
وکیل متهم ادامه داد: «دولت‌های متخاصم برای استفاده ابزاری از امثال امیرحسین مقصودلو فرش قرمز پهن کرده‌اند».

Page Generated in 0/0062 sec