printlogo


کد خبر: 293041تاریخ: 1403/7/23 00:00
اخبار

عرضه ۳۳ هزار تن گوشت قرمز در مردادماه
مرکز آمار ایران اعلام کرد وزن گوشت قرمز عرضه شده انواع دام در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۳ در مجموع ۳۲ هزار و ۹۴۹ تن است که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.
بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور، مردادماه سال ۱۴۰۳، گوشت گاو و گوساله با ۱۸ هزار و ۵۱۳ تن، 56.2 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است.
بر اساس نتایج این طرح، گوشت گوسفند و بره با ۱۱ هزار و ۵۷ تن، بز و بزغاله با ۲ هزار و ۶۳۹ تن، سایر انواع دام با ۷۴۰ تن به ترتیب ۳۳.۶ درصد، 8 درصد و 2.2 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص دادند.
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۳ با ماه مشابه سال ۱۴۰۲، نشان‌دهنده کاهش ۲۰ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.
***
معافیت ۲۰۰ میلیون‌تومانی مشاغل از مالیات
وزیر اقتصاد در همایش مدیران مالیاتی کشور گفت با توجه به تورم و شرایط اقتصادی نباید از مشاغل خرد مالیات گرفت و مالیات در این بخش را باید عملا به حداقل رساند.
عبدالناصر همتی دیروز اعلام کرد معافیت مالیاتی درآمد سالانه اصناف و مشاغل در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با تصویب امروز دولت و بر اساس وعده رئیس‌جمهور، میزان معافیت مالیاتی درآمد سالانه مشمول مالیات اصناف و مشاغل در لایحه بودجه ۱۴۰۴، با ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به سال جاری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
***
طلافروش‌ها ملزم به نصب دوربین مشرف به چهره مشتریان شدند
طبق نامه ارسالی از پلیس تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ، همه واحدهای صنفی فروشندگی طلا و جواهر و مسکوکات به منظور کاهش فرآیند پولشویی مجرمان، ملزم به جانمایی یک دستگاه دوربین مداربسته مشرف به چهره مراجعان و مشتریان هستند و حتما در زمان خرید ضمن انجام مراحل احراز هویت، در صورت استفاده از کلاه، ماسک، عینک آفتابی و... مراجعه‌کننده ملزم به برداشتن آنهاست.
***
کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید اوپک‌پلاس
تولید نفت گروه اوپک‌پلاس در ماه سپتامبر به 40.23 میلیون بشکه در روز رسید.
توقف تولید نفت لیبی و بهبود پایبندی عراق به سهمیه تولیدش، میزان تولید اوپک‌پلاس در ماه سپتامبر را ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد؛ بررسی‌های پلاتس این را نشان داد.
کشورهای عضو اوپک‌پلاس ماه گذشته میلادی در مجموع روزانه 40.23 میلیون بشکه نفت تولید کردند که از ماه آگوست ۵۰۰ هزار بشکه در روز کمتر است.
تولیدکنندگان این گروه هنوز ۲۳۲ هزار بشکه در روز بیش از سقف سهمیه کلی تولید دارند که از ۳۲۷ هزار بشکه در روز مازاد تولید ماه آگوست کمتر است.
بن‌بست سیاسی سبب شد تا تولید نفت لیبی در ماه سپتامبر متوقف شود و همچنین کاهش تولید عراق که بیشترین تولید بیش از سهمیه را داشت، دلایل اصلی کاهش تولید اوپک‌پلاس در ماه گذشته عنوان شده است.
***
امسال واردات برنج نداریم
مجری طرح تولید گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج در داخل تولید شده و ۵۰۰ هزار تن هم واردات بوده است که نیاز کشور کامل تأمین می‌شود و امسال دیگر نیازی به واردات نداریم.
سهراب سهرابی افزود: تولید برنج کشور امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۵ درصد افزایش داشته است. وی ادامه داد: امسال با تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج نیازی به واردات این محصول نخواهیم داشت. سهرابی با بیان اینکه نیاز سالانه کشور به برنج ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است، گفت: در سال جاری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج تولید شده و ۵۰۰ هزار تن هم وارد می‌شود و تمام نیازهای داخل تأمین خواهد شد.
بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی، سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان برای واردات برنج اختصاص می‌یابد، در حالی که با اختصاص نصف این میزان برای تولید برنج می‌توان در تولید این محصول به خودکفایی رسید.
***
افزایش ۱۲ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی به روسیه
گمرک ایران آمار مبادلات تجاری ایران با فدراسیون روسیه در سال ۱۴۰۲ و ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد.
در نیمه نخست سال جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۹۴ میلیون دلار به روسیه صادر شده است.
بر اساس این گزارش، این میزان کالای صادراتی در ۶ ماهه سال جاری به لحاظ وزن ۲۰ درصد و از نظر ارزش ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
عمده‌ترین کالاهای صادراتی به روسیه در نیمه نخست سال جاری شامل فلفل گلخانه‌ای، پلی‌استیرن و پسته با پوست بوده که به ترتیب 5.9 درصد، 5.8 درصد و 4.9 درصد از کل ارزش صادرات کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

Page Generated in 0/0122 sec