printlogo


کد خبر: 293042تاریخ: 1403/7/23 00:00
اخبار

سردار حاجی‌زاده با اشاره به هوشیاری نیرو‌های مسلح برای مقابله با اقدامات دشمن:
پشیمان‌کننده می‌زنیم
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به پیام‌های محبت‌آمیز مسؤولان کشوری و لشکری و آحاد ملت شریف ایران گفت: آماده پاسخ به هرگونه خطای دشمنان هستیم.
در پیام فرمانده نیروی هوافضای سپاه آمده است: «با کمال مسرت و در پاسخ به پیام‌های محبت‌آمیز مسؤولان محترم کشوری و لشکری و آحاد ملت شریف ایران که حاکی از قدرشناسی آنان از رزمندگان گمنام و پرشمار نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌باشد، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم. بی‌تردید عملیات موفق «وعده صادق ۲» که با هدف حداقل مجازات رژیم منحوس و جنایتکار صهیونیستی در به ‌شهادت ‌رساندن میهمان عزیز کشورمان «دکتر اسماعیل هنیه» و «سید مقاومت سیدحسن نصرالله» و جمع کثیری از مظلومان غزه و لبنان انجام گرفت، با تصمیم یکپارچه مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصویب شورای ‌عالی امنیت ملی کشور و حمایت بی‌دریغ ریاست محترم جمهوری و تأیید و هدایت فرمانده معظم کل قوا مدظله‌العالی صورت گرفت.
سبزپوشان نیروی هوافضای سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با آمادگی و هوشیاری و با چشمانی باز، مراقب هستند تا در صورت هرگونه خطا از سوی دشمنان این مرزوبوم، پاسخی سخت و پشیمان‌کننده بر پیکر پوسیده و رو به اضمحلال دشمن وارد کنند».
***
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری شهید نیلفروشان
روابط‌ عمومی‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه‌ای جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری سردار رشید و اندیشمند، سرلشکر پاسدار شهید سیدعباس نیلفروشان، مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.
در متن این اطلاعیه آمده است:
به اطلاع مردم قدرشناس و شهیدپرور ایران اسلامی می‌رسد؛ مراسم تشییع و خاکسپاری سردار رشید و اندیشمند، سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان، مستشار عالی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به این شرح خواهد بود:
روز دوشنبه ۲۳ مهرماه (امروز) پس از انتقال پیکر مطهر شهید، مراسم تشییع و طواف در شهرهای نجف، کربلا و مشهد برگزار می‌شود.
روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه ساعت ۹ صبح مراسم تشییع در میدان امام حسین علیه‌السلام تهران برگزار خواهد شد.
مراسم وداع روز چهارشنبه در اصفهان و تشییع و خاکسپاری بعدازظهر پنجشنبه ۲۶ مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.
***
پزشکیان قانون موافقت‌نامه تجارت ترجیحی ایران و اندونزی را ابلاغ کرد
رئیس‌جمهور طی بخشنامه‌ای قانون موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی را به دستگاه‌های مربوط ابلاغ کرد.
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران قانون موافقت‌نامه ترجیحی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی را به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه ابلاغ کرد.
مطابق این قانون که در جلسه علنی سه‌شنبه ۳ مهر امسال مجلس شورای اسلامی به تصویب و ۱۱ مهرماه نیز در شورای نگهبان به تأیید رسید، ماده‌واحده موافقت‌نامه ترجیحی ایران و اندونزی که ۳۱ خرداد ۱۳۸۴ در تهران به امضا رسیده بود، از این ‌پس به ‌صورت قانون به اجرا درمی‌آید.
مطابق ماده یک موافقت‌نامه مذکور، هدف از امضای آن تقویت روابط تجاری طرفین از طریق کاهش یا حذف تعرفه‌ها در تجارت کالا، حذف موانع تعرفه‌ای و شبه‌تعرفه‌ای، تسهیل در تجارت دوطرفه و... ذکر شده است.
قانون تجارت ترجیحی ایران و اندونزی ۱۷ مهرماه امسال از سوی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ارسال شده بود.
***
بقایی: ادعاهای موهوم تأثیری در پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حق خود برای پیگرد کیفری مرتکبان ترور سردار شهید سلیمانی مصمم است، کما اینکه روند دادرسی به این پرونده در دادگاهی در تهران در جریان است. 
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه در ایکس نوشت: ترور سردار شهید سلیمانی جنایتی بزرگ بود که مردم ایران و منطقه هرگز نمی‌بخشند و فراموش نمی‌کنند.
وی گفت: ‏این جنایت که از سوی سازمان ملل متحد نیز به عنوان عملی غیرقانونی و «قتل خودسرانه» شناسایی شده است، هم مسؤولیت بین‌المللی دولت آمریکا را موجب شده و هم مسؤولیت کیفری فردی مرتکبان را. جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حق خود برای پیگرد کیفری مرتکبان مصمم است، کما اینکه روند دادرسی به این پرونده در دادگاهی در تهران در جریان است.
بقایی افزود: ‏طرح ادعاهای موهوم و بی‌اساس از سوی نامزدهای ریاست‌جمهوری یا مقام‌های رسمی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران - که برای مصارف سیاسی و انتخاباتی است - تأثیری بر عزم ایران برای پیشبرد روند دادرسی در محاکم داخلی و در صورت ضرورت نزد محاکم بین‌المللی نخواهد داشت.
 

Page Generated in 0/0071 sec