printlogo


کد خبر: 293062تاریخ: 1403/7/24 00:00
اخبار

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» منتشر می‌شود
در سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان زنجان، «شانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «پاییز آمد» توسط مؤسسه‌ پژوهشی - فرهنگی انقلاب اسلامی در مصلای حضرت خاتم‌الانبیای زنجان برگزار خواهد شد.
«پاییز آمد» روایت زندگی خانم فخرالسادات موسوی و سردار شهید احمد یوسفی، فرمانده واحد مهندسی - رزمی سپاه ناحیه زنجان است که در ۲۴۰ صفحه به قلم خانم گلستان جعفریان نوشته و توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.
این مراسم که ساعت ۱۵:۳۰ روز یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ با حضور خانواده‌های معظم شهدا، نخبگان و اندیشمندان، فعالان فرهنگی، هنرمندان، طلاب و دانشجویان برگزار می‌شود، به صورت زنده از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.
کتاب «پاییز آمد» یکی از 6 کتابی است که اخیراً در هفته دفاع‌ مقدس به‌ عنوان تازه‌ترین کتب تقریظی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای معرفی شده بودند.
پیش از این نیز دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در برنامه‌های جداگانه‌ای از سال ۱۳۹۰ از  نویسندگان و راویان کتاب‌های «نورالدین پسر ایران»، «پایی که جا ماند»، «لشکر خوبان»، «من زنده‌ام»، «آن بیست‌و‌سه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم، دختر شینا، آب هرگز نمی‌میرد»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «مربع‌های قرمز»، «عصرهای کریسکان»، «تنها گریه‌کن»، «حوض خون»، «مهاجر سرزمین آفتاب»، «خاتون و قوماندان» و «سرباز روز نهم» و «اسم تو مصطفاست» تقدیر کرده و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب‌ها را منتشر کرده بود.
***
فیلم کوتاه «مرتد» آماده نمایش شد
در آستانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از پوستر فیلم کوتاه «مرتد» با طراحی احسان حسینی رونمایی شد.
«مرتد» دومین اثر مشترک امیر ابیلی و داوود مرادیان در مقام کارگردان است.
در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده‌ است: «این همه جای پرت‌وپلا این اطراف هست، چرا درست اومدی روبه‌روی دوربین اقبالی رو کشتی؟»
«مرتد» محصول مشترک مرکز فیلم و سریال سازمان هنری - رسانه‌ای اوج و انجمن سینمای جوان است که قرار است برای نخستین‌بار روز جمعه ۲۷ مهر ساعت ۲۰:۳۰ در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآید.
در ادامه جشنواره‌ فیلم کوتاه تهران این اثر روزهای شنبه ۲۸ مهر ساعت ۱۳، دوشنبه ۳۰ مهرماه ساعت ۱۸ و سه‌شنبه اول آبان ساعت ۱۵:۳۰ روی پرده نمایش می‌رود.
***
«عایده» در بازار نشر
کتاب «عایده» نوشته محبوبه‌سادات رضوی‌نیا به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده روایت زندگی یکی از مادران شهدای حزب‌الله لبنان است.
کتاب «عایده» به زندگی عایده سرور مادر شهید علی اسماعیل از اعضای حزب‌الله لبنان می‌پردازد و زندگی او را از کودکی تا شهادت فرزند ۱۷ ساله‌اش برای مخاطب روایت می‌کند. او از اهالی لبنان است که از کودکی علاقه زیادی به حجاب و انجام فعالیت‌های دینی داشته و با وجود مخالفت‌های شدید مادرش چادر سر می‌کند و با داشتن زمینه‌های مذهبی به حزب‌الله می‌پیوندد.
«عایده» در ۱۴ فصل توسط دفتر هنر و ادبیات بیداری حوزه هنری انقلاب‌اسلامی با همکاری مؤسسه رسالات لبنان منتشر شده است. در پایان کتاب هم، وصیتنامه شهید و عکس‌هایی از او و خانواده‌اش قرار گرفته است.
این‌ کتاب با ۲۸۴ صفحه، شمارگان 1250نسخه و قیمت ۲۵۵ هزار تومان عرضه شده است.
***
قاب‌هایی از ناگفته‌ها در ثالث افتتاح می‌شود
نمایشگاه عکس‌های ساناز ارجمند روز جمعه ۲۷ مهر در گالری ثالث افتتاح می‌شود. ارجمند، عکاس متولد ۱۳۶۸ دارای لیسانس عکاسی و فوق‌لیسانس MBA است و از سال ۱۳۸۹ کار حرفه‌ای خود را با تمرکز بر روایت‌های پیچیده و متنوع زادگاه خود ایران، آغاز کرد.
عشق عمیق او به هنر عکاسی به مرور زمان به ابزاری برای برقراری ارتباط عمیق با سوژه‌هایش تبدیل شد. او با دیدگاهی دقیق و هنری، تصاویری می‌آفریند که لحظات نادیده و پنهان زندگی را به نمایش می‌گذارد.
همچنین آثار ساناز ارجمند به هشتمین دوره Alternative Film Festival که با نام «Altff» شناخته می‌شود در کشور کانادا راه یافت. پیش از این در نخستین گام از حضور این مجموعه عکس‌ها، این مجموعه سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور ۱۴۰۳) به هشتمین دوره‌ Toronto Nollywood International Film Festival که یک جشنواره‌ مورد تأیید آکادمی جوایز سینمایی کانادا (اسکار کانادا) به‌حساب می‌آید، راه یافت و نامزد دریافت جایزه بهترین عکاسی شد.
ارجمند در طول چند سال گذشته موقعیت خود را به عنوان عکاس و فیلمبردار حرفه‌ای در جامعه‌ هنری ایران تثبیت کرده است. مجموعه جدید عکس‌های ساناز ارجمند در دوره‌ اخیر Alternative Film Festival که از اول اکتبر ۲۰۲۴ (۱۰ مهرماه ۱۴۰۳) برگزار شد، توانسته نامزدی بهترین عکاسی را برای این هنرمند به ارمغان ‌آورد. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار این نمایشگاه از روز جمعه ۲۷ مهر تا سه‌شنبه ۸ آبان در گالری ثالث حضور یابند. گالری ثالث هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ میزبان مخاطبان است.

Page Generated in 0/0127 sec