printlogo


کد خبر: 293064تاریخ: 1403/7/24 00:00
دور دنیا

واکنش حزب‌الله به ورود تیم «بی‌بی‌سی» به روستاهای جنوب لبنان
روابط عمومی و رسانه‌ای حزب‌الله در بیانیه‌ای اقدام تیم شبکه خبری بی‌بی‌سی انگلیس در اعزام تیم خبری به داخل یکی از روستاهای جنوب به همراه ارتش رژیم صهیونیستی و نقض تمامیت ارضی لبنان و قوانین این کشور را محکوم کرد و افزود: این شبکه تنها به جانبداری کورکورانه از قاتلان و جنایتکاران و توجیه توحش صهیونیست‌ها علیه ملت‌های فلسطین و لبنان بسنده نکرده، بلکه با وقاحت هر چه تمام‌تر، تیم خبری خود را به داخل یکی از روستاهای جنوبی در کنار ارتش رژیم اشغالگر برده و تمامیت و حاکمیت ملی لبنان و قوانین آن را نقض کرده است. روابط عمومی حزب‌الله افزود ضمن محکوم کردن این اقدام غیرقابل توجیه و مردود، از وزارت اطلاع‌رسانی و شورای ملی رسانه و دستگاه‌های قضایی و امنیتی می‌خواهد تدابیر قانونی لازم را علیه شبکه بی‌بی‌سی و تیم خبری آن در لبنان اتخاذ کنند. 
***
حضور افسران سیا در لبنان برای کمک به صهیونیست‌ها
روزنامه لبنانی الاخبار گزارش داد: منابع آگاه در گفت‌وگو با الاخبار فاش کردند یک تیم امنیتی آمریکایی متشکل از ۱۵ افسر سیا پنجشنبه گذشته وارد فرودگاه بیروت شدند و با خودروهای ضدگلوله بدون پلاک به مقر سفارت آمریکا در عوکر رفتند. نکته خطرناک، مشارکت عناصر آمریکایی در جنگ کنونی بویژه دست داشتن سرویس جاسوسی این کشور در ترور وفیق صفا، رئیس کمیته هماهنگی با نیروهای نظامی و امنیتی لبنان در حزب‌الله به شمار می‌رود. پیش از این منابع لبنانی طی گزارش‌هایی مدعی شدند این افراد به ۱۲ افسر سابق سیا در سفارت آمریکا در بیروت پیوستند. چند روز قبل منابع حزب‌الله از جلسه حاج‌وفیق صفا، مسؤول هماهنگی با نیروهای امنیتی و نظامی لبنان و تلاش برای ترور وی پس از این جلسه خبر داده بودند. این اقدام تروریستی که چند دقیقه پس از خروج وفیق صفا انجام شده و ناکام مانده بود شائبه لو رفتن این جلسه و ارائه اطلاعات حاج وفیق صفا به صهیونیست‌ها توسط آمریکا را افزایش داد. ایالات متحده آمریکا یکی از بزرگ‌ترین سفارتخانه‌های خود در جهان را در خاک لبنان دایر و تعداد زیادی مامور امنیتی و اطلاعاتی را تحت پوشش دیپلمات در این کشور مستقر کرده است. 
***
کشته شدن پزشکان بدون مرز در حمله رژیم صهیونیستی به غزه
سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) روز دوشنبه اعلام کرد یکی از کارکنان این سازمان پس از حمله روز هشتم اکتبر (17 مهرماه) نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر «جبالیا» واقع در شمال غزه کشته شده است. این سازمان طبق بیانیه‌ای اعلام کرد:  ما از مرگ همکار خود ناصر حمدی عبدالطیف الشالفو در تاریخ 10 اکتبر بر اثر زخم‌های ترکش روی پاها و سینه‌اش که در هشتم اکتبر در جبالیا در شمال نوار غزه دریافت کرده بود، شوکه شدیم. بر اساس این گزارش، این کارمند سازمان پزشکان بدون مرز در بیمارستان «کمال عدوان» به دلیل عدم دریافت مراقبت‌های پزشکی مناسب جان خود را از دست داد. سازمان پزشکان بدون مرز با محکوم کردن قتل همکار خود از رژیم صهیونیستی خواست برای غیرنظامیان احترام قائل شود. این سازمان اضافه کرد: رژیم صهیونیستی سیستم درمان و سلامت در غزه را نابود و دسترسی افراد به مراقبت‌های حیاتی را دشوار کرده است. 
***
تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران در حمایت از رژیم صهیونیستی
دولت انگلیس دیروز از اعمال تحریم‌های جدید علیه تعدادی از مقام‌های ارشد نظامی ایران در پی پاسخ موشکی اخیر تهران به جنایات و تجاوزات اسرائیل خبر داد. وزارت خارجه انگلیس دیروز از اعمال تحریم‌های ضدایرانی جدید علیه چند فرد و نهاد از جمله سازمان فضایی ایران خبر داد. طبق اعلام لندن، این تحریم‌ها بعد از حمله موشکی اول اکتبر ایران به اسرائیل، علیه افراد و نهادهای ایرانی اعمال شده است. به گزارش رویترز، این تحریم‌ها شخصیت‌های ارشد ارتش و نیروی هوایی ایران و سازمان‌های مرتبط با توسعه موشک‌های بالستیک و کروز ایران را هدف قرار داده است. دیروز همچنین وزرای خارجه اتحادیه اروپایی با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه موافقت کردند. اتحادیه اروپایی 7 شخص و 7 نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌های ضدایرانی خود اضافه کرد. به ادعای بروکسل، این افراد در تولید و ارسال پهپاد‌ها، موشک‌ها و فناوری‌های مرتبط با آن به روسیه دست داشته‌اند. این فهرست، 3 شرکت هواپیمایی ساها، ماهان‌ایر و ایران‌ایر را شامل می‌شود. 
***
جنایت رژیم صهیونیستی در کنار بیمارستان شهدای الاقصی
ارتش اشغالگر روز یکشنبه با بمباران چادرهای آوارگان در بیمارستان شهدای الاقصی قتل‌عام جدیدی مرتکب شد. بر اثر این بمباران آتش‌سوزی گسترده‌ای در اردوگاه آوارگان و مراکز بیمارستان رخ داد و در آماری که هنوز نهایی نیست، ۴ فلسطینی شهید و حدود ۴۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند. در همین راستا کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد جنایات اشغالگران در سراسر مناطق غزه بیانگر عجز واضح و روشن آن چیزی است که جامعه جهانی نامیده می‌شود. این کمیته‌ها اعلام کرد دشمن به لحاظ نظامی، سیاسی و رسانه‌ای تحت حمایت آمریکاست و نسل‌کشی را در جبالیا و تمام مناطق غزه تشدید کرده است اما این جنایات هرگز پایداری و صبر و ثبات مردم فلسطین را نمی‌شکند. 

Page Generated in 0/0070 sec